Vàrem començar la sessió amb una sèrie de preguntes per saber el que en sabien sense haver treballat el tema a l’escola amb profunditat.
A cada alumne la mestra li fa una pregunta del que saben o imaginen i ells ho van contestant (el que està en negreta són les seves respostes), al final del projecte les tornarem a fer a veure quins canvis hi ha hagut amb les respostes.
# On viuen? A L’AIGUA.
# On hi ha aigua salada? RIU, PLATJA.
# I aigua dolça? PISCINA, RIU.
# Com pot ser també l’aigua? NO HO SABEN.
# Com poden ser els peixos? BLAUS, GROSSOS, PETITS GRISOS.
# Què tenen? CUA, ULLS, CARA, BOCA, PELL, NAS.
# Tenen el cos cobert de… PUNXES
# Què tenen per dins? AIGUA, COR, OSSOS, PELL.
# Què passa i per a que serveix la cua? PER MOURE’S.
# Què mengen? POPS, AIGUA, HERBA.
# Com neixen? D’OUS.
# Què fan amb els ous?. ELS TRENQUEN.
# On comprem el peix per menjar nosaltres? PEIXATERIA.
# Com els pesquen els pescadors? CANYA.
I si volen pescar molts? SAC DE PESCAR.
# Tots els animals que viuen a l’aigua són peixos? NO, EL POP NO HO ÉS.
# I el cavallet de mar és un peix? NO.

De ben segur que ells mateixos al acabar el projecte quedaran sorpresos del que hauran après quan tornem a passar el qüestionari de preguntes!

Ja us informarem!