Daily Archives: 5 novembre 2015

Comença l’apadrinament lector

El passat mes d’octubre vam començar l’apadrinament lector.

Aquesta activitat consisteix en l’acompanyament de la lectura dels nens de Cicle superior i 4rt amb els nens d’educació infantil.

L’activitat pretén impulsar el gust per la lectura, compartint gustos i inquietuds. Els padrins es preparen una lectura d’un conte per ser llegit als petits. D’aquesta manera padrins i fillols comparteixen una estona de lectura cada divendres de 12:30h a 13:00h

Els més grans van saber qui seria el seu fillol, i els més petits de l’escola van saber amb qui compartirien estonetes de lectura.

56245c66b45ab3d9ec2500b316136051

Un nen que llegeix, serà un adult que pensa

Umberto Eco

Festa de la castanyada

Aquesta setmana a l’escola, hem celebrat la Festa de la Castanyada, i durant la setmana hem anat realitzant varies activitats relacionades amb aquesta festa.

Durant tota la setmana els nens i les famílies han decorat moniatos i els hem exposat a l’escola. Els nens de la llar d’infants han vingut a veure la castanyera i els moniatos decorats

Dimecres vam preparar la recepta dels panellets i l’endemà ja ho teniem tot apunt per fer-los! Mireu que bonics que han quedat!

El divendres al matí, les castanyeres de l’escola, han anat a la Llar d’infants a veure els nens més petits!

A la tarda, hem fet danses al gimnàs de l’escola, i tot seghuit hem baixat al pati a menjar castanyes cuites per l’Ampa, i panellets fets per nosaltres!!

Clica i juga !

Festa de la gent gran de la Riba

Anualment des de fa molts anys es ve celebrant al municipi la Festa de la Gent Gran, a banda de ser una ocasió de festa i celebració pública, també s’aprofita per ser un homenatge als veïns de més edat.

Aquest any, l’Escola de la Riba va col.laborar a la festa. Durant la setmana a les aules es va parlar de qui eren els avis, com eren, quants anys tenien, què feien amb ells, on vivien, … i cada nen/a en va fer un dibuix. Els més grans de l’escola hi van afegir un escrit dedicat a ells i com n’eren d’importants a la seva vida.

A la mateixa exposició de dibuixos, els avis i àvies s’hi van trobar un panell buit.  L’havien d’omplir amb escrits, paraules, desitjos….per als nens i nenes de l’escola.

El diumenge 11 d’octubre, els varem exposar al local, on tots els avis, àvies i assitents a la festa van poder veure, així com també, l’alumna de l’escola Laia Company López va llegir un escrit dedicat també a la gent gran de la Riba.

Des de l’escola, agraïm la col.laboració dels avis i àvies i donemk les gràcies per l’obsequi que ens vau fer per la nostra col.laboració a la festa!

Els dibuixos i escrits els tenim exposats al hall de l’escola.

FA MOLT GOIG!!

Festa de la gent gran

Anem a plantar a l’hort de l’escola

Aquest curs, com cada any, els nens i nenes de l’escola i amb l’ajuda dels membres de l’AMPA, hem anat a l’hort a plantar.

La Sandra i el Xavi ens han anat explicant com està distribuït l’hort i ens ho han deixat tot apunt perquè hi poguéssim plantar.

• Els nens i nenes d’educació infantil han plantat FAVES i ENCIAMS
  • Els nens i nenes de Cicle Inicial han plantat PASTANAGUES I PÈSOLS
  • Els nens i nenes de Cicle mitjà i superior han plantat ESPINACS I RAVES

Durant l’any l’anirem cuidant amb l’ajuda de mestres i pares, i tots vetllarem perquè es mantingui com un espai de vivències i aprenentatge.

020406181920222526