5a Jornada de Geologia a la Catalunya Central: vàrem aprendre i ho vàrem passar bé!

Un any més hem realitzat la Jornada de Geologia a la Catalunya Central, organitzada conjuntament entre el Geoparc Mundial Unesco de la Catalunya Central i el Camp d’Aprenentatge del Bages. Aquest any hem comptat amb la col·laboració del Xavier Juan, professor de ciències de secundària i actualment vice-president de l’AEPECT.
Es va treballar una selecció d’activitats pràctiques de geologia que podeu trobar al web Earthlearningidea
Com altres anys, hi ha hagut molt bona participació del professorat de ciències de la Catalunya Central.
Vàrem aprendre i ho vàrem passar bé!

Participació al Congrés Nacional d’Educació Ambiental

Els dies 16 i 17 de novembre vàrem participar al Congrés Nacional d’Educació Ambiental, presentant l’experiència “Fent Xarxa al Bages per l’Educació Ambiental”, en la que es va donar a conèixer la col·laboració entre el Camp d’Aprenentatge del Bages, el Consorci del Bages per a la gestió de residus i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia. Adjuntem la imatge del pòster que vàrem presentar.

5a Jornada de Geologia a la Catalunya Central

El Geoparc de la Catalunya Central i el Camp d’Aprenentatge del Bages organitzen conjuntament la 5a Jornada de Geologia a la Catalunya Central pel dia 23 de novembre 2018, de 16:30 a 18:30 a la Casa de la Culla de Manresa, seu del CdA del Bages. (Com arribar)

És una jornada adreçada al professorat de secundària de biologia i geologia.

Els objectius d’aquesta jornada són:

• Fer el TALLER D’ACTIVITATS PRÀCTIQUES DE GEOLOGIA: En aquest taller examinarem i utilitzarem un seguit d’activitats pràctiques de geologia que podreu trobar al web d’EarthLearninIdea (www.earthlearningidea.com). Es tracta d’activitats “low-cost” adaptables a diferents nivells educatius i per al públic en general. N’hi ha més de 200 traduïdes al català i cada quinzena n’apareix una de nova. A càrrec de Xavier Juan, professor de ciències de secundària i Vice-President de l’AEPECT.
  • Informar sobre les Olimpíades de Geologia de Catalunya 2019
  • Posar a la disposició del professorat assistent la ”Maleta de les Olimpíades de Geologia”, un material de préstec amb mostres de minerals, roques i fòssils per preparar la part pràctica d’identificació de les Olimpíades. (També el podreu demanar en préstec encara que no participeu a les Olimpíades).
  • Reforçar la relació entre el Geoparc, el CdA del Bages i els docents de la Catalunya Central. Web del Geoparc / Web CdA del Bages

La jornada és gratuïta. Està inclosa dins el Pla de formació de Zona del Bages.
Màxim 25 places. S’ha tancat la inscripció.

Més de cent alumnes tanquen el curs de projectes compartits sobre residus

Enguany han participat en la iniciativa estudiants de 5è i 6è de primària de les escoles Barnola, d’Avinyó, i Montserrat, de Sant Salvador de Guardiola

L´espai polivalent La Sala de Sant Salvador de Guardiola ha estat aquest dimecres l´escenari de la cloenda, visualització dels espots realitzats pels alumnes i entrega de diplomes del programa Projectes Compartits que cada any organitzen el Camp d´Aprenentatge del Bages i el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, i amb què i conviden escolars de la comarca a treballar aspectes sobre el medi ambient i el reciclatge durant el curs.

Enguany, el programa ha tingut la participació de més de cent alumnes de 5è i 6è de les escoles Montserrat, de Sant Salvador de Guardiola, i Barnola, d´Avinyó, que han presentat els seus treballs en la cloenda a La Sala.

El fil conductor d´aquesta edició ha estat el sistema de recollida de residus porta a porta, que en el cas d´Avinyó s´implementarà properament i que els alumnes han pogut experimentar de forma prèvia. Pel que fa als alumnes de l´escola Montserrat, també ho han fet establint una recollida de residus a cada classe de 5è i 6è basada en aquest sistema. Fins i tot han portat un control del volum del paper d´alumini acumulat per embolicar els entrepans amb l´objectiu d´aconseguir canviar els hàbits.

En l´acte, el gerent del Consorci, Ricard Jorba, va recordar que «en la mesura del possible, cal evitar l´acumulació de residus al Parc Ambiental de Bufalvent».