2ª avaluació 2007

Continuem sent ecològics i estalviant paper, també superem mètodes pedagògics arcaics i ens ho hem passat prou bé amb el Tirant i la Carmesina. Podeu pensar que és una mica masclista, o una visió del Tirant massa des del punt de vista masculí, però coincidireu amb mi que, especialment a la pel·lícula, tenen un paper molt més important les dones.

tiranttirant-lo-blanc.jpgf_tirant01.jpgtirant_lo_blanc.jpg

Aquesta avaluació toca feina intensiva de morfosintaxi i farem quatre proves de la selectivitat, així amb constància i sense presses ens anirem preparant psicològicament.

També esdevindreu més sensibles llegint una bona antologia de poesia catalana i aprendreu a conèixer els diferents parlars de les terres catalanes i també diversos parlars del món. Us convido a crear al vostre bloc un racó poètic on pengeu els comentaris des poemes que treballarem a classe o poemes que us agradin, comentats o no.

Heu de crear també un apartat de redaccions 2 av. i d’ exercicis 2 av. on heu d’anar penjant la feina que aneu fent.

Després de vacances començarem a llegir el llibre, cadascú s’haurà de preparar com a mínim un poema i llegir-lo i comentar-lo a classe.
He canviat el disseny perquè aquest és molt més clar i recordeu que la meva adreça per a coses de l’assignatura és santijoanot@gmail.com.

A final de l’avaluació haureu de penjar els comentaris de valoració, però estaria bé que us acostuméssiu a fer aquells suggeriments que us passin pel cap al llarg del trimestre.

L’útim dia de classe alumnes de primer i segon de batxillerat van fer un petit espectacle teatral. Després de felicitar els protagonistes us convido a veure’l.

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/V3YFqlIVhz8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

No oblideu de crear una pàgina amb el títol notes 2ª avaluació de la qual heu d’omplir tots els apartats (ús la poso com a document de word perquè us sigui més fàcil d’omplir fitxa-avaluacio.doc) .

No us oblideu de penjar el poema amb el seu comentari corresponent en una categoria de poesia que heu de crear.

Aquesta última setmana heu de fer la redacció de la prova de selectivitat que no vau fer amb l’examen i que és alguna de les dos opcions seguents:

• a) La solitud, entre l’opciópersonal i la marginació social.

b) Característiques principals del gènere narratiu. Classificació en subgèneres.

• a) Els gèneres periodístics:classificació i característiques principals.

b) Redacteu una crònica cinematogràfica sobre un filsm que us hagi impartat o sobre la filmografia en general d’un director que us interessi.

La redacció la numereu com a 01 i la pengeu en una nova categoria: Redaccions 3ª avaluació.

També heu de penjar un comentari sobre la segona avaluació (4 o 5 línies) en la pàgina Benvinguda a la segona avaluació.

El termini màxim de presentació de dossiers o tenir el bloc totalment acabat és dijous 6 març per als alumnes de diürn i divendres 7 de març per als de nocturn.

Aquí teniu la feina que heu de fer al llarg de l’avaluació. És molt important fer la feina quan toca. Un cop superat el període d’adaptació de la primera avaluació l’objectiu fonamental és que agafeu l’hàbit de treballar regularment, així doncs, no corregiré res que estigui presentat fora de temps.
Tothom s’haurà de preparar un poema per llegir-lo i comentar-lo a classe a partir de la primera setmana de gener. Ja farem el calendari. El llibre de lectura l’ha de tenir tothom en tornar de vacances al gener.

feina segona avaluació diürn

feina segona avaluació nocturn

Proves selectivitat 2ª avaluació (proves 05)

Aquesta avaluació farem quatre proves de la selectivitat que són les que us adjunto en un document PDF. De l’apartat 3 de la prova el de REFLEXIÓ LINGÜÍSTICA SOBRE EL TEXT feu el que sapigueu fer.

Heu de crear una categoria de REDACCIONS 2ª AV. Cada redacció l’entreu com una entrada i com a títol poseu 01 el títol de la redacció, a la primera; i així successivament ……. Les redaccions han de ser d’unes 200 paraules.

Pel que fa als exercicis creeu la categoria d’EXERCICIS 2ª AV. Entreu els exercicis amb la mateixa numeració que les redaccions: 01 Comprensió, 01 Reflexió lingüística. Els exercicis de comprensió els feu la setmana de la redacció de l’opció a) i els de reflexió lingüística la setmana de la redacció de l’opció b).

• prova selectivitat 1a: El preu, redacció a) 01 És veritat que tots tenim un preu? (Redacteu un text argumentatiu com a resposta a aquesta qüestió.) 01 Exercicics de comprensió. 21 desembre
  • prova selectivitat 1b: El preu, redacció b) 02 El conte com a gènere literari. Característiques principals. 02 Exercicis de Reflexió lingüística. 11 gener
  • prova selectivitat 2a: Xavier DURAN, a) 03 El paper de la ciència en la societat actual. 02 Exercicics de comprensió 18 gener
  • prova selectivitat 2b: Xavier DURAN, b) 04 Característiques lingüístiques bàsiques dels textos científics. 02 Exercicis de Reflexió lingüística. 25 gener