Unitats didàctiques per a l’anàlisi de mitjans a Educació per la ciutadania
http://ciutadaniacritica.wordpress.com/ |
Per una ciutadania que sàpiga mirar |
Per a una ciutadania crítica és una seqüència didàctica creada per a treballar l’anàlisi dels mitjans de comunicació dins l’àmbit de l’Educació per a la ciutadania. Tot i així, us serà útil en qualsevol altra matèria i podreu adaptar-lo també per a altres edats.
Està organitzat en 10 unitats didàctiques que tracten temes d’àmbits com la publicitat, els informatius o la manipulació de les imatges. |
1. Segons el vidre amb què es miri… http://ciutadaniacritica.wordpress.com/5-informacio-objectiva/ 2. Vols ser com jo? Compra’m! 3. Alguna cosa fa olor de podrit a la tele… 4. Són reals les imatges que veiem? 5. Quan l’emoció derrota la raó 6. Qui decideix les notícies? 7. Com i per què es fa la televisió? 8. El valor de l’aspecte físic 9. Sexisme… encara? 10. Tot s’hi val per cridar l’atenció? |
|
Com vol ser aquest material?
Flexible: està seqüenciat pas per pas, però per utilitzar-lo no és imprescindible seguir l’ordre proposat; en la majoria de casos es poden intercanviar els apartats o triar-ne només alguns. Autònom: en el bloc hi ha absolutament tot el material necessari per a desenvolupar les unitats. No cal res més, tot i que aquells que ho vulguin també hi trobaran referències de llibres i webs per aprofundir en els continguts. Polivalent: aquest material s’adapta a diferents metodologies: per fer-lo servir el docent en pantalla, a l’aula amb els ordinadors dels alumnes o perquè el treballin els alumnes sols a casa. Multimèdia: aprofitant el format web, treballareu amb diferents formats: text, imatges, diapositives, àudio i vídeo. |
http://ciutadaniacritica.wordpress.com/ |