FINAL DE CURS EN 6 TWEETS

Anem ja cap a finals de juliol i tot i que ja porto uns dies que podria dir de vacances (banyets a la platja, passejades amb bici, excursions…), encara vaig fent feina: preparar materials pel curs vinent, documents del grup de treball de Flipped Classroom amb Blanquerna, l’escola d’estiu com a formadora de webquestcat… i ara ja si que en res comença la desconnexió de veritat fins al setembre.

És el moment per tant de fer una mica de balanç del que ha estat aquest curs 2015-2016 com a reflexió del que serà el proper curs, educativament parlant. I penso que la millor manera és mirar el meu Twitter, allà és on ho tinc tot, tant el que socialment em preocupa i m’impacta com la xarxa de mestres que compartim i d’on sorgeixen moltes iniciatives i reflexions. Per tant de tot el que he anat recollint en el meu twitter, faig una selecció de 6 tweets que representen el viscut i el futur:

1- El CCCB es fa ressó del projecte que hem desenvolupat aquest curs amb els nens i nenes de 6è a l’escola: Anem a Museïtzar l’escola. Un projecte que, tot seguint el model pedagògic de Flipped Classroom i a través de la metodologia de Webgimcana, utilitza la Realitat Augmentada i els Codis QR per endinsar als nois i noies en la història de l’escola i amb ella la història recent del nostre pais.

Screenshot_115

Continuarem el proper curs amb aquest projecte que va totalment lligat al projecte de la Xarxa d’escoles històriques de Barcelona.

2- Trio un tweet del Jordi Jubany,  piula sobre les 6enes Jornades de Webquestcat centrades en els Camins d’Innovació. Van ser moltes les piulades que es van fer el dia de les jornades amb el hastag  #caminsinnovacioWqcat Realment van ser unes jornades molt interessants i es va fer palés la necessitat d’un canvi educatiu…. dies més tard va sortir a la llum el projecte d’Escolanova 21… Tindrem alguna cosa a veure?  😛

Screenshot_116

3- Un tweet meu sobre les Jornades de Flipped Classroom que es van celebrar a Blanquerna el passat 17 de maig. Unes altres jornades molt interessants que van en la mateixa línia: no podem, encara, estar parlant de classes magistrals o que el centre de l’ensenyament és el mestre. El centre de l’aprenentatge és l’alumne i a partir d’aquí podem començar a parlar de com ho hem de fer.

Screenshot_117

4- La Fundació Joan Brossa ens dóna l’oportunitat, el 4 de juliol, que anem a explicar a les seves jornades l’experiència de fer un rap a l’escola amb els nens i nenes: Somnis i Drets. Parlem de poesia i parlem de tecnologia, de música i de videoclip, però sobretot parlem de dignitat, de somnis, d’anhels, de drets… i de ganes de lluitar.

Screenshot_118

5- Un tweet del Ramon Barlam em dóna a conèixer Corubrics, una eina per fer rúbriques…  aquest proper curs ens serà molt útil, no només perquè a l’escola segur que ho posem en pràctica, si no perquè en el Grup de Recerca de Blanquerna aquest proper curs ens centrarem en l’avaluació i com aquesta, ens fa canviar la manera d’educar.

Screenshot_119

6- I no podia ser d’una altra manera, el tweet de l’Eduard Vallory donant a conèixer els resultats de la crida del projecte @escolanova21: el 68% de les escoles que han demanat entrar són públiques i més d’un 15% d’aquestes són de màxima complexitat. Queda clar doncs, que aquest curs que acabem ha posat sobre la taula que les escoles, públiques sobretot, volem engegar un canvi educatiu important, que a més a més, les dificultats socials no ens espanten, si no tot el contrari… volem des d’aquestes realitats innovar i garantir l’equitat social, perquè queda clar que una cosa no va renyida amb altra, qui ho diu… .simplement menteix.

 Ara si… comença la desconnexió però amb un cap plé d’idees!

Bon estiu!

3 comentaris a “FINAL DE CURS EN 6 TWEETS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *