Apunto aquí el que he llegit en el bloc de la Lu sobre quns sóns els aspectes que hem de tenir presents alhora de dissenyar estratègies d’ensenyament-aprenentatge. Aquestes idees són fruït del curs sobre pràctica reflexiva i en el seu bloc va anotant les seves reflexions:
Els alumnes mostren interès per:
Tot allò que duu implícit el concepte d’UTILITAT.
Aquelles situacions en les quals se senten PROTAGONISTES.
Les activitats en les quals tenen una certa llibertat d’ELECCIÓ.
Les activitats que suposen una RUPTURA de la rutina.
Les activitats que tenen una PROJECCIÓ més enllà de les parets de l’aula.
Les iniciatives en les quals el professor mostra la seva IMPLICACIÓ.
Tot allò que insisteix en un RECONEIXEMENT de la seva feina.
Així és, Ana, aquestes reflexions són un petit resum de les conclusions d’una sessió que va resultar didàcticament molt productiva.
Penso que hauríen de ser els fonaments de tota planificació.
(He canviat l’allotjament del meu bloc, aquesta és la nova adreça:
http://www.materialesdelengua.org/apiedeaula
Coneixes el llibre d’en McCourt El professor? És ben apassionant i retrata la nostra vida diària i els nostres anhels a la perfecció.
Gràcies! No el conec, però ja miraré de trobar-lo.