RICARDO AL COR DE LA BIBLIOTECA, RICARDO AL COR DE L’ESCOLA

Tenia la impressió de conèixer-lo ja, amb aquell lligam que establim amb els autors de les paraules que ens remouen emocions, amb un vincle iniciat fa anys: Ricardo Alcántara, l’escriptor de tants llibres significatius per als nens i nenes de l’escola, el padrí de l’espai ple de moments màgics que és la biblioteca, el convidat d’excepció que ha acompanyat la nostra història en nombroses ocasions.

Tenia la impressió de que ja el coneixia malgrat no haguéssim parlat mai en persona i estava nerviosa per la trobada, però els nervis s’han esborrat en el moment en què el Ricardo ha arribat i ens ha ensenyat als que hem tingut la sort de compartir aquest matí amb ell, que és com ens imaginàvem pels seus llibres: càlid, senzill i proper, entranyable com un vell amic. S’ha retrobat amb nens i mestres i ens ha regalat la seva presència i les seves paraules. Hi ha un munt de coses a remarcar d’entre les que ha dit; algunes d’elles, que escriure és com una emoció que neix de dins i a la qual se li ha de donar forma, que és un treball que requereix d’esforç, dedicació, temps i silenci, que les paraules són la matèria primera per expressar amb exactitud el que es vol i que potser per a ell el premi més important va ser el primer, perquè li va confirmar que no estava equivocat, que podia arribar a ser escriptor. I així ha estat: en Ricardo ha arribat a ser un gran escriptor que estima la seva feina i una gran persona que avui ha engrandit el cor de la biblioteca, el cor de l’escola. Gràcies, padrí, pel regal de cuidar aquests nens i nenes que t’esperaven amb tanta il·lusió. No tots t’han pogut veure però tots sentiran el batec de la teva força. Gràcies i fins aviat.

TROBADA AMB EN RICARDO ALCÁNTARA

2 thoughts on “RICARDO AL COR DE LA BIBLIOTECA, RICARDO AL COR DE L’ESCOLA

1. clopez17

I una gran persona! és un plaer tenir-lo a prop, xerrar amb ell i veure com parla amb els nens. Síiiií! Tenim sort!