Premis literaris de la nit de Santa Llúcia

Jordi Puntí és el guanyador del 64è Premi Sant Jordi amb “Confeti”, on fabula sobre la vida del músic Xavier Cugat. Puntí ha explicat que la novel·la és una antibiografia de Xavier Cugat, on indaga què hi havia darrere del personatge, més enllà de la imatge de glamur, diversió i felicitat que volia projectar. D’aquesta manera, ha dit, ha pogut parlar del poder que la ficció exerceix en les nostres vides, un tema que sempre li ha interessat.

L’escriptor manlleuenc ha treballat gairebé una dècada en aquest llibre.  El Premi Sant Jordi, que atorga Òmnium Cultural durant la Nit de Santa Llúcia, és un dels més importants de la literatura catalana i està dotat amb 60.000 euros.

El Premi Mercè Rodoreda de contes i narracions ha estat per a “Perdona’m per desitjar-ho tant”  , de la mallorquina Carme Serna, un recull d’històries protagonitzades per dones en moments vitals diferents que intenten sortir de l’entorn hostil on viuen. El jurat n’ha destacat el seu “estil expressiu i el fet de crear un univers literari molt propi i singular”.  Carme Serna és actriu, fundadora de la companyia Disset Teatre i actualment fa d’ajudant de direcció i dramatúrgia al nou espectacle de la companyia La Mecànica.

L’obra   “Si una emergència”, de Mireia Calafell, ha guanyat el 65è Premi Carles Riba de poesia, per la seva “remarcable capacitat de comunicació, commoció i reverberació dels seus poemes, que eviten sempre la impostura i la retòrica grandiloqüent”.

El Premi Josep Maria Folch i Torres de novel·la per a nois i noies ha estat per a tot un veterà a les nits de Santa Llúcia, Lluís Prats Martínez. És la tercera vegada que puja a recollir-lo i aquesta vegada ho ha fet pel llibre “Wen i Long”, una història sobre un drac que haurà de protegir i educar un nadó abandonat.

Diu que vol ser un homenatge als bons mestres que intenten transmetre una saviesa atemporal i deixen empremta en els seus alumnes. Prats és autor d’una vintena de llibres, des de novel·la infantil i juvenil a assaig històric, que han estat traduïts a setze idiomes.

Aquest article ha estat publicat en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *