En la Biblioteca de l’Institut Salvador Dalí ha tingut lloc avui el club de lectura de Tina Frankens entre una vintena alumnes de 3r i 4t d’ESO i l’escriptora Bel Olid gràcies al programa Lletres a les Aules a través del qual la Institució de les Lletres Catalanes fomenta la lectura i difon la literatura catalana actual.

Grup d’alumnes que ha participat del club de lectura amb la Bel Olid, al centre de peu.

A les onze del matí ha començat l’encontre amb l’escriptora de Mataró que s’ha fixat en les ressonàncies literàries de Tina Frankens, que, segons ha explicat, és un homenatge a la gran escriptora anglesa Mary Shelley, qui, amb tan sols dinou anys, va escriure la novel·la de ciència-ficció Frankenstein. Tot seguit, un torn obert de paraules ha mostrat les curiositats i els interessos diversos que ha despertat aquesta novel·la editada l’any 2018.   Una hora ha transcorregut entre els comentaris dedicats als personatges adolescents femenins que cerquen el seu lloc al món enmig de les realitats que els toca viure, entre les referències als processos d’escriptura i als graus de realitat viscuda que conté cada novel·la i entre el procés d’elaboració del llibre i els actors que hi participen. En acabar la trobada, Bel Olid ha signat els exemplars dels alumnes i de la Biblioteca de l’Institut Salvador Dalí.

La professora Cristina Acedo, conductora d’aquest projecte de lectura col·lectiva amb l’alumnat de 3r d’ESO, i Dolors Colom, bibliotecària de la Biblioteca de l’Institut Salvador Dalí i conductora dels clubs de lectura, en aquesta ocasió amb alumnes de 4t d’ESO, han valorat molt positivament l’encontre amb l’escriptora perquè han llegit, han entès i han compartit una lectura que ha desembocat en una experiència singular, que és el que activa un aprenentatge i un record inesborrable.

Bel Olid signa els exemplars als alumnes. Foto: Alba Sabater.