“Laviniets”

L’escola Lavínia ha incorporat dins del seu projecte educatiu de centre el model de cooperativa d’alumnes gràcies a l’interès i la insistència del Cristian, tutor de 6è de primària. Durant el procés de constitució, l’alumnat d’aquesta classe ha decidit enfocar l’objecte social de la cooperativa a oferir serveis d’acompanyament per a gent gran, després de prendre consciència de que es tracta d’un col·lectiu de persones amb risc d’exclusió social. Amb la col·laboració de diferents agents del barri, han pogut entrar en contacte amb una residència pròxima a l’escola, amb qui s’ha iniciat un projecte d’aprenentatge i servei. En aquest sentit, els nens i nenes s’han pogut formar treballant sobre les necessitats reals de la gent gran amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida i, a la vegada, han aprés valors cívics durant el procés.

Arribats en aquest punt, cal remarcar que sense el suport i la motivació de les treballadores del centre, una experiència com aquesta no hagués reeixit com finalment ho ha fet. La gent gran ha tingut l’oportunitat de visitar l’escola i conèixer el dia a dia dels infants i l’alumnat de 6è, després d’observar les condicions de vida de la gent gran dins d’una residència, han elaborat i dinamitzat un conjunt d’activitats enfocades a satisfer les seves necessitats d’oci i benestar personal.

Finalment, per poder finançar el cost de l’execució de les activitats dirigides a la gent gran, a més a més de les aportacions obligatòries al capital social de la cooperativa, els alumnes han elaborat aquesta revista per difondre les accions i experiències que han vivenciat durant tot aquest curs en el projecte G.A.L.I.A (Grup d’Alumnes Laviniets per Interactuar amb els Avis).