English Corner Online: anglès en xarxa
English Corner Online és una xarxa social pensada per a conèixer gent de tot el món amb qui practicar la llengua anglesa. Podeu quedar amb els membres de la xarxa per parlar o per realitzar activitats de llengua escrita, com elaborar històries de forma col.laborativa. Si us hi inscriviu abans del 10 d’octubre podreu gaudir també d’una eina de pràctica de pronunciació en línia.
Accions d’impuls a la LECTURA 2011
En el marc de treball del Pla de Lectura que prioritza el departament d’Ensenyament, les accions d’aula, de centre i d’entorn són prioritàries per estimular el gust per la lectura, el domini d’estratègies comunicatives i la millora dels resultats acadèmics de l’alumnat.
Per tal de col·laborar en diverses accions de difusió i suport al Pla de Lectura, diverses associacions i entitats treballen amb el professorat i les famílies per a donar a conèixer els còmics, els llibres en paper i els llibres virtuals. Animeu-vos a participar-hi! .
[+]ESPAIS VIRTUALS: Hi ha nombrosos entons virtuals on el professorat pot intercanviar pràctiques de qualitat i consultar reflexions i activitats d’altres docents, en diverses llengües. PORTAL LEER.ES
[+] TROBADES PRESENCIALS: periòdicament es duen a terme trobades d’associacions i entorns de lleure per a motivar i dinamitzar accions amb les famílies que tenen menuts en edats escolars. TROBADA DE TINTINAIRES DE L’ASSOCIACIÓ 1001 (12 oct)
Lipdub a l’Ins Viladecavalls
L’alumnat de Batxillerat de l’Ins Viladecavalls de Barcelona ha realitzat un lipdub com a part del projecte Advertastic, amb el qual estan investigant el món de la publicitat. En el lipdub hi ha participat tot l’institut.
Podeu seguir Advertastic a través del bloc del projecte
Apropem mirades
El Servei de Llengües col·labora amb les associacions de professors, les universitats i les entitats docents dels territoris de parla catalana, tot intercanviant accions de formació i de suport a les sessions de formació en diverses llengües. Aquí podem gaudir de la presentació de la Cap del Servei sobre “El paper de l’escola en el s.XXI”. D’aquest PowerPoint s’ha fet versió a Girona (desembre 2010) i a Castelló (gener 2011).
Ús de la tecnologia i resultats en l’informe PISA
El departament de Projectes Europeus de l’ ITE (Instituto de Tecnologias Educativas) presenta un resum de l’informe ¿Están los Aprendices del Nuevo Milenio alcanzando el nivel requerido? Uso de la tecnología y resultados educativos en PISA. L’informe, publicat per l’organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OECD) pren com a marc el projecte Aprenents del Nou Mil·lenni (NML) del centre per a la Investigació i Innovació educativa (CERI)
L’informe presenta les principals conclusions i implicacions polítiques de l’anàlisi de la relació existent entre l’ús de la tecnologia i la seva funció educativa.
S’analitzen aspectes com el grau de familiaritat dels estudiants amb els ordinadors, la freqüència d’ús a les llars i escoles, l’ús dels mitjans digitals com a recursos educatius i l’aportació de les TIC a la millora del rendiment acadèmic.
Consulteu l’informe original OCDE: Are the New Millenium Learners Making the Grade? Use and Educational Performance in Pisa
Secundària Rock
Secundària Rock pretén ser un aparador mitjançant el qual el professorat de música dels centres de secundària poden mostrar una part de la feina quotidiana que es porta a terme en els centres , i motivar els nois i noies que integren aquests grups musicals.
Aquesta trobada és alhora, una magnífica ocasió per potenciar la música en directe i una magnífica ocasió per a la convivència i la relació social.
Parlem, Escoltem i aprenem
Els Serveis Territorials del Departament d’Educació a Girona – Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent- i l’associació Amics de la UNESCO de Girona inicien la celebració del 2008, Any internacional de les llengües, amb l’acció “Els dijous de les llengües”.
L’acció s’emmarca en l’exposició “La Mar de llengües. Parlar a la Mediterrània” de Linguamón-Casa de les Llengües. Amb aquesta acció es pretén contribuir a assolir llurs objectius que són “difondre i millorar el coneixement de les llengües de la Mediterrània i les seves comunitats lingüístiques i impulsar noves actituds positives i de respecte cap a aquesta diversitat lingüística i cultural, així comfomentar l’interès per a l’aprenentatge de les llengües”.
Projecte global sobre les Llengües del Masnou
Dins el marc de la celebració de l’Any Internacional de les Llengües s’han dut a terme diversos actes:
- Contes en la llengua d’origen
- Conferències sobre aspectes diversos de les llengües
- Treball de recerca quant a la diversitat lingüística dels centres educatius del Masnou
- Exposició “Les paraules fan les llengües”. La mostra recull els treballs realitzats per alumnes de les escoles i instituts del Masnou al voltant de la quantitat i la diversitat de llengües que es parlen al municipi.
Projecte Espai Interreligiós
En el marc d’una societat cada vegada més diversa, el Projecte “Espai Interreligiós“, és una exposició interactiva, un espai de coneixement d’algunes de les diverses tradicions religioses que configuren la nostra societat.
Els participants són introduïts a aquest coneixement a través dels sentits (l’oïda, el tacte, la vista,…) i el llenguatge simbòlic; tot fent experiència d’aquells continguts teòrics que abans han treballat a l’aula.
És un espai on es vol mostrar com, des de les diverses tradicions religioses, s’ha anat educant a un “sisè” sentit, el de la transcendència.
Aquesta proposta esta pensada com a complement als continguts que s’imparteixen en l’àrea de cultura religiosa/religió, a les escoles.
Les activitats són conduïdes i dinamitzades per un equip d’educadors i educadores especialistes en la matèria.
Objectius
– Crear un espai de trobada i coneixement de les diverses tradicions religioses.
– Donar a conèixer actituds de canvi positiu i d’obertura vers la diversitat de persones que viuen, actuen o celebren de manera diferent.
– Facilitar la pràctica de l’empatia, de “posar-nos en la pell de l’altre”.
– Mostrar la diversitat que existeix en cada una de les tradicions religioses.
A qui va adreçat
A nois i noies que cursin l’últim cicle de Primària( 5è i 6è) i 1r d’ESO.
La visita està pensada per a grups d’entre 15 i 25 nois i noies, es pretén crear una dinámica activa, en la que els participants interactuin amb els elements exposats.
Podeu trobar més informació i un tríptic de presentació al web del Programa Espai Interreligiós.?