EXCURSIÓ A LES MINES DE BELLMUNT

El passat divendres, dia 21 d’octubre, els alumnes de 3r i 4t de CM vam fer la 1a sortida a les mines de Bellmunt del Priorat i, també, vam visitar l’ermita de Sant Gregori de Falset.

La sortida va ser molt divertida i vam poder veure com treballaven els miners a lamina i vam buscar minerals a la pedrera.



FESTA DE LA CASTANYADA!

El divendres, dia 28 d’octubre, es realitzarà la festa de la Castanyada al col·legi on els alumnes més petits han preparat balls i cançons populars. A més hi haurà l’exposició dels treballs que hem fet de la tardor, la castanyada…

Animem als pares i mares que vulgueu venir a passar una bona estona tots junts!!

.

HORARI

15:10 Portes obertes als pares. Visita a l’exposició de treballs al passadís.

15:30 Benvinguda al pati a la Sra. Maria la Castanyera.

15:30 Gran recital de poemes, cançons i balls al pati de l’escola amenitzat pels alumnes de P3 a 3r de CM.

16:30 Menjada de castanyes per als alumnes.

17:00 Comiat a la Sra. Castanyera i fins l’any que ve!

.

**** EN CAS DE PLUJA,  ELS ACTES NO ES REALITZARÀN I NOMÉS ES PODRÀ VISITAR L’EXPOSICIÓ DE TREBALLS AL PASSADÍS A LES 16:30 h. ****

 



PAUTA PER FER EL TREBALL DE L’ANIMAL

Durant aquest trimestre realitzarem un treball sobre un animal que heu triat a classe, repasseu les preguntes del treball i busqueu informació del vostre animal, si veieu que no trobeu prou informació, consulteu amb el tutor per canviar d’animal.

Comenceu el treball amb temps i no deixeu les coses per l’últim dia!

** El dia de lliurament del treball serà el 21 de novembre.

** Seguiu les instruccions i davant de qualsevol dubte parleu amb el tutor.

LES PREGUNTES DEL TREBALL ESTAN A LA PESTANYA SUPERIOR DEL BLOC ON POSA: 1r  TREBALL ANIMALS.



3r joc: TRON

En cas que el joc no funcioni segueix aquest enllaç a una altra pàgina web:

JOC TRON



HISTÒRIA: Capítol 1

Capítol I

“L’inici d’una aventura”

.

Tot va començar un mes d’octubre, el temps ja havia canviat i l’estiu havia deixat pas a la tardor. Aquell matí bufava un vent gelat que feia moure les fulles de les branques dels arbres del carrer. El sol ja feia una bona estona que havia sortit però la boira l’amagava. Pel carrer van aparèixer un grup de cinc nens que anaven ben abrigats i amb les seves motxilles cap al col·legi.

L’Oriol anava donant xuts a la pilota, era un gran aficionat al futbol i mai es separava d’ella. Al seu costat anava el Miquel que no parava de fer bromes a l’Arnau, el qual estava molt concentrat llegint un llibre molt gruixut.

–      Ei Arnau, què llegeixes amb tant interès? – va preguntar la Paula. La Paula és una nena molt llesta i sempre s’interessava pel que feien els seus amics i tenia moltes idees de jocs per jugar a l’hora del pati.

–       És un llibre nou que m’han regalat els pares i tracta de monstres, vampirs i fantasmes. És una passada! – va respondre l’Arnau.

–       Mmmm… jo no hi crec pas amb aquestes coses! – va dir la Paula, encara que per dins no li feien gracia les històries de fantasmes.

Mentre anaven caminant pel carrer l’Oscar va decidir que passessin per una drecera, per tal d’arribar aviat al col·legi. Ell no volia tornar a arribar tard a classe, ja que l’últim dia es va entretenir jugant amb un gos al camp del costat de seva casa i el mestre s’havia enfadat moltíssim.

Mentre pujaven pel turó van veure a la Debora aturada sota un arbre. Ella al veure’ls els va saludar i ells es van acostar per parlar-hi.

–      Hola Debora, com estàs? Que fas aquí sola? – va dir l’Oscar.

–      Hola! Estava mirant el vell casalot, cada dia que passo m’intriga més, hi ha tantes histories, que em pregunto si és veritat tot el que conten.

Tots es van quedar en silenci mirant el vell casalot. Una vella casa enmig d’un camp, on la herba havia crescut tant que ja no es veia el caminet per poder entrar. La tanca que envoltava la casa era de fusta però la herba també l’havia amagat i el poc que es veia estava en molt mal estat. La casa era de fusta, de construcció estreta amb tres plantes, dalt de tot hi havia una petita torre on devia haver una petita habitació. Segur que en la seva època havia tingut de ser una casa molt bonica amb un gran jardí, però ara estava tota descuidada, vella i atrotinada. Els vidres de les finestres estaven bruts i encara es podien veure les cortines al seu interior. Tenia un aspecte molt terrorífic i tots sis van notar una esgarrifança que els va pujar per l’esquena.

De cop, l’Oriol va exclamar:

–       Eh, nois que fem tard! Anem ràpid que sinó el mestre s’enfadarà!

Tots sis van començar a córrer sense parar fins arribar a l’escola, on es van trobar la resta dels seus companys que ja entraven cap a classe.

.

.

CONTINUARÀ

(Recordeu que podeu deixar comentaris e idees del que pot passar, personatges…) A més, si us animeu també podeu provar d’escriure algun capítol)



DIADA DE SANTA TERESA



Problemes amb el bloc?

Bé, degut a que hi han molts tipus de navegadors d’Internet, molts no deixen visualitzar correctament el bloc.  Doncs, què cal fer?

– Bé, el primer consell es descarregar el navegador (Google Chrome), el qual és gratuït i es pot descarregar fàcilment des del següent enllaç. Triem aquest navegador perquè és el que dóna menys problemes amb el bloc i és el que utilitzo jo.

Google Chrome

.

– Una vegada, l’has descarregat cal instal·lar-lo al nostre ordinador.

Al instal·lar-lo al nostre ordinador no ens hem de preocupar si tenim algun altre navegador (Internet Explorer, Mozilla Firefox…), ja que els poden tenir tots els que vulguem per navegar per Internet.

 

– Un cop instal·lat ja hauria de funcionar correctament el bloc, però si no fos així, tranquils. Potser haurem d’instal·lar o actualitzar uns programes gratuïts que hi ha a Internet per visualitzar correctament pàgines Web, blocs…

Entrarem a la següent pàgina d’Adobe on instal·larem uns petits programes gratuïts totalment segurs.

Pàgina d’Adobe

.

Entrareu dins d’aquest pàgina Web (Imatge capturada de la pàgina Web) i haureu d’instal·lar els dos programes que hi han marcats amb les dues fletxes.

 

1r. Descarregarem i instal·larem el “GET ADOBE FLASH PLAYER“.

2n. Descarregarem i instal·larem el “GET ADOBE SHOCKWAVE PLAYER“.

 

 

Bé, si feu correctament tots els passos explicats no hauríeu de tenir cap problema i si tot i així, no els podeu veure consulteu amb el tutor

 

 

 




2n Joc: RAMPES

Si no podeu veure o jugar amb el joc feu clic a l’enllaç d’aquí sota i us portratarà a una pàgina web on hi ha el joc:

http://es.games68.com/games.php?id=15831



RECORDEU!!

– Dia 12 d’octubre, Festa Nacional d’Espanya.

– Dia 13 d’octubre, dijous, al col·legi vindran a confessar-nos.

– Dia 14 d’octubre, divendres- Santa Teresa:

Durant la setmana a l’hora de religió veurem un Power-point de la vida de Santa Teresa i omplirem una fitxeta amb preguntes i un dibuix per pintar.

El divendres al matí farem jocs tradicionals totes les classes i per la tarda celebrarem una eucaristia a la capella del col·legi.

– També, us recordo el concurs del moniato, animeu-vos!!!!

– A més, la setmana que ve, dia 21 d’octubre- divendres-  anirem d’escursió a les mines de Bellmunt i a l’ermita de Falset.



Videos del cos humà

El dijous abans del control del tema del cos humà, vam veure uns vídeos del cos humà. Aquí us deixo dos, un ja el vam poder veure a classe i l’altre és un episodi nou de la sèrie: “Erasé una vez la vida- La respiración”.