Manipulació i ús de les Bee Bots tot intentant minimitzar les barreres d’aprenentatge

L’experiència es situa a l’escola d’educació especial Palau (Girona), en la qual s’ecolaritzen alumnes amb problemes motrius com a factor comú, amb una diversitat molt gran de nivells d’aprenentatge.ceepalau
Les abelles robot (bee bots) són un recurs educatiu molt emergent a l’escola ordinària. El CEE Palau es va proposar treballar el pensament computacional amb aquest eina motivadora i senzilla. L’objectiu és el d’afavorir mitjançant la planificació dels moviment de les abelles, el llarg aprenentatge que suposa ésser autònom en la conducció d’una cadira de rodes amb motor.
[+] Informació

Experiències del treball amb bee-bots

Diferents experiències del treball amb les bee-bots, a l’espai de construccions i robòtica que realitzem a l’escola Carme Auguet de Girona:

En Said fa el recorregut del seu nom, lletra a lletra.
Imatge de previsualització de YouTube

Adam de P5 va a les diferents lletres del seu nom, d’un sol recorregut.

La Mar de P5. Pensa on vol arribar, indica el recorregut i quan ho ha explicat, li posen barreres, dificultats, algoritmes, per tant ha de pensar un nou recorregut. Important: posar barreres, però s’ha de deixar arribar al destí.

Recorregut a cegues!
Creen amb peces de construccions un recorregut per després fer passar a la bee-bot, i comprovar si ho han preparat bé. També cal donar les ordres correctament fins al garatge improvisat.

Creem fitxes
A final de curs, com a cloenda tenien una fitxa per fer un recorregut en una quadrícula com la que tenim per les bee-bots. Van pintar, retallar i posar els elements que volien i a on volien. Totes les fitxes eren diferents i explicaven el perquè ho havien colocat allí…

Barolucionem la programació i la robòtica

barolucionemProjecte de l’escola Baró de Viver que va sorgir com a fruit d’una experiència intensa i molt ben valorada viscuda el curs 2013-14. Es treballa la programació i la robòtica, transformant-la en un dels eixos fonamentals del projecte d’escola que es basa en un aprenentatge significatiu, constructivista i creatiu. Desenvolupa una línia pedagògica en la que inclou un treball competencial a través de la robòtica i la programació. Les activitats proposades es porten a terme des de P3 fins a 6è de primària, tenint en compte els interessos dels infants, els seus moments evolutius i de les seves característiques individuals i pròpies.
http://goo.gl/c89qEV

 

Robòtica WeDo a l’institut de Celrà

En el curs Moodle LEGO WeDo amb Scratch (obert a visitants) trobareu una proposta de treball ben estructurada i adreçada a l’alumnat d’ESO per tal de començar a treballar amb elements WeDo i programar-los amb Scratch. Cada proposta consta d’un repte i està acompanyada d’un vídeo per tal de veure el que l’alumnat ha d’aconseguir realitzar.

roboticawedoAquest curs Moodle ha estat confeccionat i cedit pel professorat del departament de tecnologia de l’institut de Celrà.