1ª entrega.”Des de la Idea fins els entorns”

Benvolguts/es,

Disposeu a la bústia de la plataforma, de la carpeta corresponent a la 1ª entrega que corresponent a la part  des de La Idea  fins els entorns. Per fer l’entrega teniu temps fins el divendres 13 de gener de 2017.

Us recordem que l’entrega a la bústia s’ha de realitzar en format Pdf.

Cal que escriviu en aquest post sobre el motiu del vostre projecte.

Ànims i endavant !

Els professors.

Àngels i Núria.

Publicat dins de Els vostres projectes, General | 41 comentaris

Emprenedors en acció !

Aquest passat dissabte dia 3 desembre  les dues professores de Projecte Empresarials de 2n d’Administració i finances de la Salle Manlleu, vàrem poder  gaudir d’ una visita als negocis dels emprenedors que van fer la xerrada d’ emprenedoria  la passada setmana als alumnes de 2n de grau superior  . Art i Crep de Mari Gualda , granja cafeteria i sala d’ exposicions i Recién Llovido de Sílvia Valenciano, dissenyadora de joies i artesania, ambdues regenten dos negocis ben diferents, però amb un  nexe comú, mimar al client.

20161203_173125

 

20161203_182227

Va ser tot un plaer !

Moltes gràcies, Mari , Sílvia i Joan !

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Viatge del emprenedor 1ª parada el dia 21 d’ octubre

Encetarem les  primeres xerrada de joves emprenedors a les aules de la Salle Manlleu dins l’assignatura de Projecte empresarial amb la presència de la Sílvia Valenciano, una jove dissenyadora de joies i bijuteria resident als Hostalets de Balenyà . És un plaer parlar amb la Sílvia i vàrem tenir la gran sort de gaudir de la seva presència fa dos cursos.

291698_280672358632983_144528658_n

La Sílvia ha aconseguit fer realitat el seu somni  (dedicar-se al disseny i fabricació de joieria artesanal). Fa vuit anys va engegar el seu propi negoci, una botiga-taller de joiera als Hostalets de Balenyà. “Recién llovido” és el nom de la botiga, amb el que ens vol transmetre la frescor dels seus dissenys.

El fet diferencial del seu negoci, se’ns mostra en l’exclusivitat dels seus dissenys. Treballa la plata, les pedres i els minerals. Decora les seves peces amb motius floral en una clara evocació a la natura i l’entorn que l’envolta, font de la seva inspiració.

319993_265277250172494_469232893_n

També fa feines per encàrrec, treballant l’or i la plata amb uns modelatges exclusius i personalitzats. Li agrada fer la feina ben feta. Els embolcalls del seus productes estan pensats amb materials reciclats, en els que hi troba una gran versatilitat i ingeni. El seu negoci fa una aposta clara cap a la sostenibilitat i el respecte al medi ambient.

Els preus dels seus dissenys són molt competitius. En les xarxes socials i concretament en el facebook ha trobat una forma gratuïta i ràpida de fer publicitat. Disposa, a més, d’una pàgina web, que ella mateixa ha fet on hi mostra la seva línia de creacions.

El més significat del seu negoci és el seu leit motiv; “guanyar-se la vida amb el que li agrada fer”.

Tot un exemple per els nostres joves emprenedors.

 

Moltes gràcies Sílvia per voler mostrar-nos el teu bagatge.

Publicat dins de Emprenedors | 10 comentaris

Calendari presentacions : Projectes 2016

Benvolguts/des alumnes,

Ara que encetem la recta final del curs i del Mòdul 13, només ens resta comunicar-vos les darreres dates de lliurament i el calendari d’exposicions.

07 juny → Lliurament del projecte empresarial en format .pdf.

El dia 13 de juny que s’ inicien les exposicions s’ han de lliurar els projectes i les presentacions.

13 juny → Inici de les exposicions de Projecte Empresarial.

14 juny → exposicions de Projecte Empresarial.

15 juny → exposicions de Projecte Empresarial.

HORARI DIA 13 DE JUNY DIA 14 DE JUNY DIA 15 DE JUNY
5,30 -6,00 “PIZZERIA AL TEU GUST”  “FES-T’ HO TU”
6,00 -6,30  “EL TALLER DE LA COSMÈTICA” “L’ESSÈNCIA”
6,30 -7,00 “EMOCIONS” MY  SANDWICH”
7,30 -8,00 “BIFKI’S”  “SOL SUBLIME” “LA NORIA”
8,30 9,00  “GREEN CORN” “GLUTEN FREE” “LA GRANJA”

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

la viabilitat del projecte empresarial

L’estudi de la viabilitat del projecte empresarial consisteix en l’anàlisi de totes les dades internes del projecte , així com de les característiques de l’entorn, amb la finalitat de valorar si el negoci pot tenir èxit o si, al contrari, no hi ha possibilitat d’iniciar-lo. Els àmbits d’estudi són diversos:

1) Viabilitat comercial Intenta verificar que el producte ( bé o servei) objecte del projecte empresarial tingui possibilitats de venda i de desenvolupament en el mercat. El principal instrument de mesurament és l’estudi de mercat.
Estudi de mercat ( anàlisi de l’entorn, de la competència i dels consumidors). Anàlisi Dafo (factors interns, factors externs). Pla de màrqueting (segment de mercat, variables del màrqueting: preu, producte, distribució i promoció).

2) Viabilitat econòmica d’un projecte fa referència a la seva rendibilitat, es diu si el seu valor actual net (VAN) és positiu o la seva taxa de retorn o Taxa interna de rendibilitat, la  (TIR) que es podria obtenir invertint els fons en un altre projecte de risc similar.

EL VAN I LA TIR

EL VAN I LA TIR

3) Viabilitat financera d’ un projecte es refereix a la disponibilitat de fons necessaris per a dur-lo a terme, Així, per exemple es diu que un projecte és financerament viable si es disposa o es pot disposar dels diners necessaris per dur-lo a terme.

4) Viabilitat tecnològica fa referència a què el projecte sigui tecnològicament possible, que la solució tecnològica prevista es pugui desenvolupar i doni com a resultat un producte que respongui a les especificacions establertes en el seu concepte.

5) Viabilitat legal es refereix a que les lleis i disposicions legals vigents permetin l’execució del projecte

Amb aquest apartat donen per finalitzada tota la teoria del projecte.
Ànims i bona feina.

Publicat dins de El projecte pas a pas | Deixa un comentari

El balanç i el compte de pèrdues i guanys

Benvolguts/des,

En l’apartat financer ara ens toca treballar el balanç i el compte de pèrdues i guanys, anem a veure el seu format.

1) El Balanç

El Balanç, també anomenat Balanç de Situació, representa la situació patrimonial i financera d’una entitat (empresa, organització) en un moment determinat. El balanç mostra els actius d’una unitat econòmica i els passius que recauen sobre la mateixa, mostrant per diferència entre ells, el valor del seu patrimoni net.

Tot balanç és com una fotografia estàtica de la situació patrimonial d’una unitat econòmica en un moment donat, pel que sempre haurà de fer-se referència a la data en la que refereix.

header

2) El Compte de pèrdues i guanys

El Compte de Pèrdues i Guanys mostra els ingressos obtinguts per una unitat econòmica i les despeses necessàries realitzades per aquesta durant un període de temps determinat, resultant, en la seva diferència, el resultat net de l’exercici.

Si els ingressos superen a les despeses el resultat serà positiu (guanys) i si els ingressos són inferiors a les despeses el resultat és negatiu  (pèrdues).

En el projecte us demanen: Un balanç a l’ inici de l’activitat, i un balanç final al final del primer any de negoci.

Pel que fa al compte de pèrdues i guanys, cal que presenteu el compte de pèrdues i guanys al final del primer exercici.

Ànims i bona feina !

Publicat dins de El projecte pas a pas | Deixa un comentari

Èxit de la trobada d’ Empresaula al Auditoria Axa de Barcelona.

Els alumnes de grau Mitjà de Cicles Formatius  de Gestió Administrativa de la la Salle Manlleu, el dimarts dia 16 de febrer van participar en la trobada d’ Empresaula a l’ Auditori Axa de Barcelona. Les empreses Adventure Time , SAS, empresa d’ esdeveniments , van aconseguir un tercer premi i l’ empresa Ecocuida’t , que es dedica a la comercialització de productes ecològics incloent en la seva gamma de productes, fruites, verdures i una línia de productes  de bellesa  ,  van fer una presentació molt acurada.

IMG-20160218-WA0034IMG-20160216-WA0009

Els dos equips van participar en aquesta trobada juntament amb més de  60 empreses de tot Espanya que representaven a Cicles formatius de Grau Mitjà i de Grau Superior. Per altra banda, un cop acabada la presentació, van  participar al networking on van preparar detalls d’ empresa per a tots els visitants de la trobada , a més de  contactar i establir relacions comercials amb altres empreses.

IMG-20160218-WA0009 - còpia IMG-20160218-WA0049

Tota una experiència  per als alumnes de Cicles Formatius de Gestió Administrativa, ja que han posat en pràctica tot allò que fan de manera virtual a l’ aula de simulació, aula empresa, així com representar a les seves empresa en una fira, tasques en les que han hagut de preparar des del primer a l’ últim detall del networking i treballar les tècniques de comunicació i presentació del seus productes.

IMG-20160216-WA0047

Felicitats noi/noi@s per la vostra feina !

Publicat dins de General | 1 comentari

El màrqueting mix

Hi ha quatre elements controlables per l’empresa que formen el màrqueting total o màrqueting mix:

Producte, preu, promoció i distribució.

El Màrqueting és el conjunt de tècniques que amb estudis de mercat intenten aconseguir el màxim benefici en la venda d’un producte: mitjançant el màrqueting podran saber a quin tipus de públic li interessa el seu producte. La seva funció primordial és la satisfacció del client (potencial o actual) mitjançant les quals pretén dissenyar el producte, establir preus, triar els canals de distribució i les tècniques de comunicació més adequades.
El màrqueting mix són les eines que utilitza l’empresa per implantar les estratègies de Màrqueting i assolir els objectius establerts.
Actualment,circula alguna teoria que inclou una cinquena P(s).(Package),embalatge.

• Producte : Qualsevol bé, servei, idea, persona, lloc, organització o institució que s’ofereixi en un mercat per la seva adquisició, ús o consum i que satisfaci una necessitat.

La política de producte inclou l’estudi de 4 elements fonamentals:

1. La cartera de productes
2. La diferenciació de productes
3. La marca
4. La presentació

• Preu : És el valor d’intercanvi del producte, determinat per la utilitat o la satisfacció derivada de la compra i l’ús o el consum del producte.

És l’element del mix que es fixa més a curt termini i amb el qual l’empresa pot adaptar-se ràpidament segons la competència, el cost …
Es distingeix de la resta dels elements del màrqueting mix perquè és l’únic que genera ingressos, mentre que els altres elements generen costos.

Per determinar el preu, l’empresa haurà de tenir en compte el següent:
1. Els costos de producció, distribució …
2. El marge que voleu obtenir.
3. Els elements de l’entorn: principalment la competència.
4. Les estratègies de Màrqueting adoptades.
5. Els objectius establerts.

• Plaça o Distribució : Element del mix que utilitzem per aconseguir que un producte arribi satisfactòriament al client. Quatre elements configuren la política de distribució:

1. Canals de distribució. Els agents implicats en el procés de moure els productes des del proveïdor fins al consumidor.
2. Planificació de la distribució. La presa de decisions per a implantar una sistemàtica de com fer arribar els productes als consumidors i els agents que intervenen (majoristes, minoristes).
3. Distribució física. Formes de transport, nivells d’estoc, magatzems, localització de plantes i agents utilitzats.
4. Merchandising. Tècniques i accions que es duen a terme en el punt de venda. Consisteix en la disposició i la presentació del producte a l’establiment, així com de la publicitat i la promoció en el punt de venda.

• Promoció : La comunicació persegueix difondre un missatge i que aquest tingui una resposta del públic objectiu al qual va destinat. Els objectius principals de la comunicació són:

1. Comunicar les característiques del producte.
2. Comunicar els beneficis del producte.
3. Que es recordi o es compri la marca / producte.

La comunicació no és només publicitat. Els diferents instruments que configuren el mix de comunicació són els següents:
1. La publicitat.
2. Les relacions públiques.
3. La venda personal.
4. La promoció de vendes.
5. El Màrqueting directe.

• Per tal d’ampliar la informació sobre el màrqueting podeu clicar aquí

Publicat dins de El projecte pas a pas | 3 comentaris

Bon Nadal i Feliç 2016

                                               BON NADAL I FELIÇ  2016

El petit príncep

El petit príncep.

” Aquí tens el meu secret, és molt senzill, només s’hi veu bé amb el cor. L’ essencial és invisible als ulls”.

El Petit Príncep.( A. de Sant Exupéry).

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller sobre “Elevator Pitch”

Dimarts 15 de desembre els i les alumnes de grau mitjà i de grau superior d’Administració van gaudir d’una sessió de “Elevator pitch”, per part de la senyora Elisenda Tarrats i Pous, col·laboradora de l’agència d’emprenedoria” Creacció” i directora d’Economia i Empresa de la Facultat d’Economia de la Universitat de Vic.

“Elevator Pitch” és una tècnica de presentació que consisteix a sintetitzar un projecte, en aquest cas empresarial, i ésser capaç d’explicar-lo i de copsar l’interès del receptor, en el temps que triga un ascensor a pujar fins a un novè pis, aproximadament uns tres minuts.

 IMG-20151216-WA0005

La primera part la senyora Elisenda Tarrats va explicar totes les passes que cal seguir per tal de captar l’atenció de la persona interessada en el projecte.

IMG-20151216-WA0006

La segona part va consistir en la realització d’una activitat pràctica, en la qual els i les alumnes havien d’empescar-se una idea de negoci en tres minuts, seguint les indicacions formulades abans, que resultés atractiva per a possibles inversors.

Donar les gràcies a la Sra Elisenda per a la seva presentació.

Article redactat per Pep Riera.

Publicat dins de El projecte pas a pas, Els vostres projectes, Emprenedors, General | Deixa un comentari