Stand by me

El tema Stand by me interpretada  per Ben.E.King i  composada per ell mateix i Jerry Leiber i Mike Stoller , ha estat la primera cançó que em treballat en l’optativa.

Els instruments que hem utilitzat han estat: baix elèctric, bateria, carrillons, piano i guitarra elèctrica. En el tema original també podem escoltar un güiro; ja que no tenim aquest instrument de percussió  a la classe, els alumnes han proposat d’imitar el seu so rascant amb un bolígraf amb el ferro cargolat que tenen algunes llibretes.  El resultat ha estat força convincent.

A continuació us enllaço la partitura arranjada que hem estat reballant:

stand image

L’estructura de la nostre versió és la següent:

estructura

I aquí podeu escoltar la nostre interpretació:

video imatge

Presentació del nou curs Optativa P

Ja hem començat el nou curs i estem a la primera sessió de l’optativaP. Tenim alumnes del curs anterior que tornen a fer aquesta optativa i en tenim de nous. Entre els nous tenim dos violinistes, un violonchelista, un noi que toca la bateria i un parell de cantants.

Aquí teniu algunes imatges de les presentacions dels diferents alumnes que ens van fer amb els seus instruments:

Nicolás Pérez:

si

Em dic Ainhoa Atarés sóc de 4t Eso i en aquesta optativa P aportaré la veu, és a dir que cantaré, també m’agradaria tocar el piano en alguna cançó i si fa falta la flauta.

M’agradaria ajudar molt en aquest conjunt musical.

DSC_0090

Hola em dic Jordi Nuñez i toco la bateria des de que era petit quan tenia 3 anys i me apuntat en aquesta optativa per que volia aprendre mes coses de musica:

si

Hola, sóc el David Martinez Campos i amb aquesta optativa P de música podria aportar una veu greu.

no

Em dic Eva, hi he començat aquest any  l’optativa d’orquestra. Faig 2n d’Eso, i tinc 13 anys. L’instrument que toco és el violí. Porto quasi un any tocant el violí.

if

I acabem aquest article amb la interpretació del nostre actual bateria:

JORDI

Rockin Chair

video 3r

Amb els alumnes de 3r d’ESO hem començat a estudiar la història del Rock. És per això que la cançó que hem escollit per a tocar amb els instruments ha estat un Rock and Roll. Aquest  tema el vam muntar amb una sessió amb els instruments següens: carrillons, metal.lòfon, bateria, piano i  flautes.

Continua llegint

Polifonia a 3 veus

Amb els alumnes de 1r d’ESO hem començat aprendre a tocar el piano. Hem utilitzat els pianos de l’aula. Després de practicar on es situen les diferents notes en el teclat, hem tocat una cançó a 3 veus:

Els pianos han tocat l’escala de DO descendent en blanques, i les flautes les melodies d’aquesta partitura:

Aquí teniu el resultat: