Interpretem un swing

Amb els grups de 3r d’ESO estem treballant la historia del jazz. Així que hem aprofitat a  interpretar un tema de swing composat per l’Emilio Huerta a l’aula de música. El tema l’hem arranjat i adaptat als instruments que tenim a l’aula i als instruments que els venia de gust de tocar en el alumnes.

Fins i tot, hi ha que han començat a tocar la bateria i el baix elèctric amb aquesta cançó. És per això, que el ritme de la bateria no ha acabat de tenir el ritme del swing, però el que compte és l’esforç i l’interès per a tocar-la.

Aquí teniu enllaçades els arranjaments:

A continuació podeu escoltar les interpretacions dels alumnes de 3r d’ESOA i 3r d’ESOB respectivament:

RATHER BE

Aquest és el següent tema que van escollir els  alumnes de l’optativa P per a treballar i interpretar en les següent sessions.

Es tracta d’un tema d’un grup britànic amb col.laboració de la cantant Jess Glynne. Tema que va aconseguir vendre més d’un milió de còpies convertint-se en el segon àlbum més venut de l’any 2014. A més a més va encapsar les llistes de diversos països europeus com Alemanya, Irlanda, Austria…També va guanyar el premi Grammy a la Millor Gravació Dance.

En aquest enllaç podreu trobar els arranjament per als diferents instruments que intervenen en la nostra versió d’aquest tema:

Aquí teniu la nostra versió d’aquest tema:

Composició del dia 11 d’abril 2018

En les dues sessions de l’optativa projecte del dia 11 d’abril d’aquest curs, vam fer una composició. Primer de tot els alumnes van decidir quin instrument volíen tocar. Teniem els instruments següents: carrillons, violoncel, violí, piano, sintetitzador, bateria i baix elèctric.

El Sergio, que toca el violoncel, va composar el següent baix, a partir del qual composaríem la resta de les parts de la nostre composició:

Zombie de Cranberries

El següent  tema que hem escollit per a treballar a l’optativa ha estat Zombie de la banda irlandesa Cranberries. Dolores O’Riordan, lider i cantant del grup, ens va deixar el passat mes de gener.

Com a homenatge a la cantant el grup de l’optativa li ha vingut degust de tocar un dels seus temes més famosos: Zombie:

Aquest tema l’hem muntat amb els següents instruments i intèrprets. En els noms dels instruments estan enllaçades les partitures:

Veus: Ainhoa i Arianna

Baix elèctric: Alba

Piano: Nico

Carrillos 1: Sergi, Victoria i Eira

Carrillons 2: Naiara, Emma i Alexander i Iker

Carrillons 3: Eva, David Martínez, Sergio Martínez

Dins la setmana de carnestoltes, vam gravar el tema i aquest és el resultat:

Seven years old Lukas Graham

El tema del cantant danès Lukas Grahan Seven years old és el tema que han escollit els alumnes de l’optativa P per a treballar-lo i interpretar-lo a classe. Aquest tema va ser top 10 a Dinamarca, Suècia, Itàlia, Àustria, Austràlia, Nova Zelanda, Irlanda, Regne Unit i Canadà i altres paisos europeus i a Estats Units.

Stand by me

El tema Stand by me interpretada  per Ben.E.King i  composada per ell mateix i Jerry Leiber i Mike Stoller , ha estat la primera cançó que em treballat en l’optativa.

Els instruments que hem utilitzat han estat: baix elèctric, bateria, carrillons, piano i guitarra elèctrica. En el tema original també podem escoltar un güiro; ja que no tenim aquest instrument de percussió  a la classe, els alumnes han proposat d’imitar el seu so rascant amb un bolígraf amb el ferro cargolat que tenen algunes llibretes.  El resultat ha estat força convincent.

Presentació del nou curs Optativa P

Ja hem començat el nou curs i estem a la primera sessió de l’optativaP. Tenim alumnes del curs anterior que tornen a fer aquesta optativa i en tenim de nous. Entre els nous tenim dos violinistes, un violonchelista, un noi que toca la bateria i un parell de cantants.

Aquí teniu algunes imatges de les presentacions dels diferents alumnes que ens van fer amb els seus instruments:

Nicolás Pérez:

si

Rockin Chair

video 3r

Amb els alumnes de 3r d’ESO hem començat a estudiar la història del Rock. És per això que la cançó que hem escollit per a tocar amb els instruments ha estat un Rock and Roll. Aquest  tema el vam muntar amb una sessió amb els instruments següens: carrillons, metal.lòfon, bateria, piano i  flautes.