Carta de formació

Acabo de rebre un correu del Subdirector General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics en la que em comunica que aquest any no m’han encomanat la tutorització de cap curs telemàtic, cosa que ja sabia, i que si no sabés, suposaria. Potser la responc si tinc algun moment. Aquí la teniu

Dissortadament, aquest curs no us hem pogut encomanar la tasca de tutorització de cap curs telemàtic de formació del professorat del Departament d’Educació en Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

A l’hora de procedir a assignar els recursos pressupostaris de què disposa la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics, s’ha tingut en compte la consolidació dels objectius enunciats al Pla de Formació de Zona 2007-2008, que donen prioritat a la formació en centre com a mitjà de consolidar els usos didàctics de les TIC a les aules, i s’han pres les mesures en conseqüència, cosa que ha afectat el nombre de places a assignar als cursos telemàtics.

Per tant, lamentem no poder-vos oferir continuïtat en la vostra tasca, fet que no la desmereix ni la posa en qüestió, però esperem que comprengueu que, com a Departament, estem obligats a fer una gestió ordenada i coherent de la formació i ajustar els mitjans als objectius que prèviament s’han establert i consensuat entre els diversos agents.

Us mantenim en la nostra borsa de treball i confiem a poder comptar amb la vostra col·laboració en un futur no gaire llunyà. Així, doncs, us manifestem el nostre compromís de fer-vos arribar la desiderata pel curs 2008-2009, una desiderata que no ha implicat mai cap compromís en ferm d’adjudicació de plaça de formador/a.

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

Cal conèixer un programa o cal saber el procediment

Avui ho comentava amb un company de feina, resulta que a la feina funciono amb un dos sistemes operatius, Windows i Linkat. A casa, el meu ordinador funciona amb Ubuntu des de fa una setmana, i els dos ordinadors de la meva dona funcionen amb MAC OS X. Si no he comptat malament, en el meu dia a dia remeno quatre sistemes operatius diferents.

I ara ve la pregunta, cal saber un programa (o sistema operatiu) o cal tenir clar les maneres de fer els coses? Ja fa temps que ho tinc bastant clar, però fets com els que et trobes dia a dia no fan més que donar-te la raó. Cal ensenyar a un nen a crear-se una carpeta dintre d’una unitat, a buscar alguna cosa a la C, a crear un document amb Word? No seria millor ensenyar a organtizar-se la informació, a buscar coses per tot arreu i a crear un document amb un processador de textos?

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

De windows a ubuntu en 10 minuts

La setmana passada el finestres del meu ordinador va petar. Se’n va cansar i no hi havia manera d’arrencar-lo. Vaig cridar allò de “Trata de arrancarlo Carlos, trata de arrancarlo por dios”. Però res, el meu ordinador es negava. Així que vaig optar per formatar-lo tot i instal·lar-hi el sistema operatiu. I llavors em vaig dir, i perquè finestres?

Total, que des d’un altre ordinador em vaig baixar la última distribució d’Ubuntu, vaig gravar el CD i el vaig introduïr en el meu ordinador. En 10 minuts (des que havia posat el cd) tenia un sismema operatiu totalment instal·lat.

Només em falten algunes receptes per a configurar la wifi, és veritat, però em fa un goig veure el meu ordinador sense pantalles blaves …

D’altra banda, aquest matí he llegit a menéame que el MEC ha alliberat un curs sobre ubuntu per a usuaris novells. Serà qüestió de donar-hi una ullada a veure si aconsegueixo configurar una wifi que no m’ha reconegut el sistema.

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

Blog Action Day: Paperassa inútil

Avui és el “Blog Action Day”, el dia en que els bloggers d’arreu del món publiquem un article en referència al tema del dia. Aquest any toca el Medi Ambient. Em permetreu que la reflexió-article que publico avui faci referència a la meva actual feina. Us heu parat a pensar mai, els docents i funcionaris en general, amb la quantitat de paperassa que hem de presentar en els diferents procediments administratius del Departament d’Educació?

Cada any, amb el concurs de trasllats, les oposicions, els concursos de mèrits, les destinacions provisionals, … hem de presentar els mateixos papers una vegada i una altra. Personalment tinc controlat un document personal que he presentat en el Departament com a mínim 11 vegades (una certificació d’un curs d’una altra comunitat autònoma). Sembla increïble que no hi hagi un sistema d’informació que permeti recuperar aquestes dades amb un simple clic. Doncs no, no existeix, i cada any, quan he de participar en alguna de les convocatòries em toca presentar-lo.

Si això fóra un fet puntual podríem dir que té una afectació gairebé nul·la, però pensem que cada paper implica una despesa de fulls, una despesa energètica i en tinta, però sobretot una despesa en la gestió de la informació continguda en el full. No estalviaríem recursos amb sistemes de tractament de la informació més eficaços? Quants recursos ens estalviaríem? Només a Catalunya, en el Departament d’Educació treballem més de 65.000 persones. Fem càlculs?

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

Els sindicats i la web 0.1?

Fa uns dies vaig publicar una entrada en la que parlava de l’esborrany de la Funció docent. Vaig enviar el post als tres sindicats més representatius del sector (USTEC; CCOO i FETE-UGT).

Des de fa temps que vaig seguint les webs dels 3 sindicats i la veritat, la seva adaptació a la web 2.0 és més aviat escassa. No he localitzat (a la pràctica vol dir que per a mi no existeixen) cap canal RSS i es limiten en molts casos a la comunicació amb els docents al telèfon i e-mails. Potser ja seria hora que comencessin a plantejar-se el sindicalisme en un moment en que la web 2.0 és una realitat i els processos comunicatius deixen de banda les eines que s’han utilitzat tradicionalment.

No es pot anar mostrant la informació de dalt cap a baix com una simple enumeració de punts que s’han tractat en meses de negociació. Cal que els seus representats puguin dir què en pensen i què volen que es faci. En definitiva, cal adaptar el sindicalisme a la nova realitat.

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

Esborrany de l’estatut del funcionari docent

Ahir va arribar a les meves mans un esborrany del projecte d’estatut docent que s’està negociant a Madrid entre els sindicats i els ministeris corresponents. Del que vaig llegir em va cridar l’atenció la possibilitat que els mestres que actualment estan treballant en el primer cicle de l’ESO i que tenen allí la seva destinació definitiva, si tenen una llicenciatura, podran accedir a un concurs de mèrits (no tindran oposició)per a aconseguir una plaça de professors de secundària. Això si, només es preveu una única convocatòria del concurs de mèrits i de caràcter transitori.

Em sembla molt bé aquesta iniciativa. Ara bé, i els que tenim la definitiva a primària, perquè no tenim aquesta possibilitat? És que potser som inferiors? Tenint en compte les poques places d’ESO que hi ha i les poques vacants que s’han tret a concurs de trasllats, i el condicionant d’haver aprovat abans del 98 les oposicions fan que la majoria de mestres d’algunes especialitats estiguem fora d’aquesta possibilitat. I això, tot i ser, en alguns casos, els únics que tenen una titulació relacionada amb l’especialitat.

A veure si algú hi cau!

Votam al TOP CATALÀ!La TafaneraMeneameDiggIt!DeliciousTechnorati

Sindicació de la notícia

Error en l’enviament d’SMS des d’Skype

Últimament he utilitzat el servei d’skype perquè tenen uns preus prou bons i et permeten fer trucades i enviar missatges a un preu bastant competitiu. Així, si vols enviar un sms des de l’Skype, et conectes, introdueixes el número al que vols enviar el missatge i finalment introdueixes el missatge. Però he detectat que hi ha dues vocals accentuades que el programa comptabilitza com a 90 caràcters. És a dir, si tu poses aquestes dues vocals amb el seu accent, el programa et descompta dels caràcters disponibles un total de 90 caràcters quan realment només n’has gastat un. Quines són? La ó i la í (ambdues amb accent tancat). Serà una qüestió lingüística?

Sindicació de la notícia