DONES DE L’EDAT MODERNA

Les classes de sisè, a Coneixement del Medi Social, hem conegut la biografia de diferents dones de l’Edat Moderna. Les hem treballades per parelles i, després, hem fet una exposició oral a les aules. També hem fet un mural al passadís amb motiu de la celebració del 8 de març: DIA DE LES DONES

Si cliqueu aquí sota, podreu entrar al nostre bloc i veure la relació de dones treballades. També hi trobareu un arxiu PDF on hem recollit totes les biografies.

luisa_roldan

DIA ESCOLAR PER LA NOVIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP 2011)

La pau no és un cop sobtat,

sinó la pedra en la qual cada dia

cal esculpir l’esforç de conquerir-la

Miquel Martí i Pol

El DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP) se celebra cada 30 de gener coincidint amb el dia de la mort de Mahamma Gandhi. Va ser creat el 1964 i és una iniciativa pionera, no estatal, no governamental, d’educació noviolenta i pacificadora. La UNESCO va donar suport a aquesta  celebració en 1993 quan la va convertir en Dia Mundial per la Pau. Al voltant d’aquesta data, escoles de Catalunya i d’arreu del món realitzen activitats a les aules que tenen com a eix vertebrador la reflexió sobre el significat de la pau i sobre les responsabilitats individuals i col·lectives en la consecució d’aquest objectiu.

La nostra escola participa des de fa diversos cursos en aquesta convocatòria dins del seu Pla d’Acció Tutorial. El nostre objectiu no és fer grans treballs teòrics sinó al contrari partir de la reflexió sobre fets i situacions de la nostra vida diària que ajudin l’alumnat a reconèixer l’existència o absència de valors humans universals: justícia, solidaritat, igualtat, amistat, respecte, pau,…

Partint de la pròpia experiència, l’alumnat podrà sentir-se activament protagonista  de la construcció de la pau, podrà anar assolint que les petites actituds personals i de grup són importants per avançar en una convivència respectuosa i afectiva en la que totes les opinions siguin escoltades i on la via per resoldre els conflictes sigui el camí del diàleg. PERÒ AQUESTA TASCA NO PODRÀ TENIR ÈXIT SI NO ÉS AMB EL TREBALL CONJUNT DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA I DE TOTA LA SOCIETAT:  ÉS NECESSARI, DONCS, UNIR ELS ESFORÇOS DE LES FAMÍLIES, L’ESCOLA EN TOTS ELS SEUS ÀMBITS I EL CONJUNT DE LA SOCIETAT.

Tot i tenir present que aquests són uns objectius a llarg termini que no poden quedar relegats a una data determinada, aprofitem l’existència del DENIP per fer visible de manera col·lectiva el treball de valors que  dia a dia ens proposem en la nostra tasca educativa. Així mateix pensem que serà d’aquesta manera com els nostres nens i les nostres nenes podran arribar a ser persones amb capacitat crítica.

ACTIVITATS REALITZADES

EDUCACIÓ INFANTIL

  • III Marató de contes coeducatius i sobre la Pau. (Activitat compartida per tot el cicle).
  • Treball sobre la cançó “La festa de la Pau” (Si tingués la màgia d’un mag…) interpretada per Dàmaris Gelabert i amb lletra d’Eulàlia Canals. Visualització d’un video que presenta la cançó en imatges que seran comentades collectivament. (Tot el cicle)
  • Reflexions sobre el tema a partir del conte xinès “Nihao i els colors de la pau amb la posterior realització d’un mural sobre “Els colors de la pau”. (P5)

CICLE INICIAL

  • Treball sobre la cançó “La festa de la Pau” (Si tingués la màgia d’un mag…) interpretada per Dàmaris Gelabert i amb lletra d’Eulàlia Canals. Visualització d’un video que presenta la cançó en imatges amb comentaris collectius i posterior realització d’activitats plàstiques on es plasmin les idees aportades en el grup.

CICLE  MITJÀ

  • Escolta de “La història de Sadako i les mil grues de paper” i realització d’activitats al sobre el seu contingut: debat sobre el conte, recerca d’informació sobre la grua i comparació d’aquesta amb el colom de la pau.
  • Treball sobre la cançó “La festa de la Pau” (Si tingués la màgia d’un mag…) interpretada per Dàmaris Gelabert i amb lletra d’Eulàlia Canals. Visualització d’un video que presenta la cançó en imatges i posterior realització d’un debat.

CICLE  SUPERIOR

  • Realització de punts de llibre amb retolacions de la paraula pau fent servir la transcripció de diverses llengües del món. (Plàstica 5è).
  • Visionat dels curts premiats en el darrer concurs d’Animacions per la Pau organitzat per Fundació per la Pau. (Tutoria 5è).
  • Reflexions sobre l’origen de la diada i els seus objectius a través del lloc web de Fundació per la Pau. (Tutoria 5è).
  • Aproximació al coneixement del Sahara Occidental i de les actuals condicions de vida del seu poble a partir del visionat de la pellícula: Los baules del retorno” dirigida per María Miró. (Tutoria, Llengua castellana i C.M. Social 6è).
  • Treball sobre la cançó “La festa de la Pau” (Si tingués la màgia d’un mag…), interpretada per Dàmaris Gelabert i amb lletra d’Eulàlia Canals. (català 5è i 6è)

DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

AQUEST ANY, MÉS NECESSARI  QUE MAI

25 de novembre de 2010

S’apropa el 25 de novembre i, en anteriors dates com aquesta, hem desitjat des d’aquí que arribés un dia en que ja no fos necessària aquesta commemoració.

Malauradament, en l’actualitat, els vents no bufen favorables al reconeixement dels drets de les dones: la crisi ha acabat amb el Ministerio de Iguadad constituït no feia gaire, des algunes instàncies polítiques i religioses es neguen determinats drets de les dones i altres col·lectius, un escriptor intenta ridiculitzar els homes que mostren en públic els seus sentiments, un alcalde expressa unes opinions injurioses sobre l’aspecte físic d’una ministra només per la seva condició de dona, un altre escriptor es venta d’haver mantingut relacions amb menors alhora que criminalitza i injuria les noies, …

Aquestes situacions ens mostren la necessitat clara d’aquesta data i de continuar treballant i fomentant, encara amb més força, amb el nostre alumnat les relacions respectuoses i afables així com el rebuig envers actituds de menyspreu cap a les dones rebudes únicament pel fet de ser dones.


Si les anteriors actuacions queden sense resposta, estem deixant que el nostre alumnat, en conèixer-les, interioritzi com un fet normal el menyspreu cap a les dones i la situació d’inferioritat d’aquestes, i així alimentant la llavor d’un maltractament futur.


En educació, res no es pot donar per assolit, cal perseverar i reforçar, dia a dia i any a any, les nostres actuacions per aconseguir que, en un futur,es compleixin els objectius que ens hem proposat.

Podem concloure, per tant, que aquest 25 de novembre la nostra tasca té més raó que mai.

Aquestes són algunes de les activitats que la Comissió de Coeducació proposa:

COMISSIÓ DE COEDUCACIÓ – Curs 2010 -11

Propostes per treballar diversos temes a l’entorn del 25 de novembre (les diferents propostes estan adjudicades a determinats cicles, però es poden utilitzar indistintament, si així ho considereu.

Les trobareu a P/Coeducacio/25nov o a la taula que posarem a la sala del professorat)

ED. INFANTIL

– Vídeos interessants : “Dinar per dos”

– Capítols de Koki o de Pingu entremeliat que tractin de

conflictes fàcilment identificables per la canalla.

– P5 : Taller Ni prínceps blaus, ni princeses promeses a càrrec de la cooperativa Fil a l’agulla per treballar els estereotips de gènere als contes.

– Contes interessants:  És meuCorre Maria, afanyat , Ni un besito a la fuerza

– Fer-ne un full recull per entregar a les famílies el mateix dia 25 de novembre.

CICLE INICIAL

– Vídeos interessants: “Dinar per a dos” http://www3.onf.ca/webextension/showpeace/?lg=fr

– “Una feliz catàstrofe” i “Rosa caramel” a la web http://www.ducotedesfilles.org

– Contes interessants : Corre Maria, afanyat , Ni un besito a la fuerza, Rosa caramel

1r : Taller El príncep, la princesa i el mirall a càrrec de la cooperativa Fil a l’agulla per treballar els estereotips de gènere. www.filalagulla.org/

2n :    Taller Una feliç catàstrofe a càrrec de la cooperativa Fil a l’agulla per treballar el món de les emocions i els estereotips de gènere.

CICLE MITJÀ

– Proposta de treball sobre el tema de l‘insult i les apreciacions.

– Vídeos interessants: “I la pols retorna” http://www3.onf.ca/webextension/showpeace/?lg=fr

Contes “Una feliz catástrofe” i “Rosa caramel” a la web

http://www.ducotedesfilles.org

CICLE SUPERIOR

– Vídeos interessants: “Bulling dance” http://www3.onf.ca/webextension/showpeace/?lg=fr

“I la pols retorna” http://www3.onf.ca/webextension/showpeace/?lg=fr

– Activitats a partir dels anuncis realitzats per un grup d’estudiants de Ciències de la Comunicació de la UPF.

– Elaboració de nines de llana de manera cooperativa a la sessió de plàstica.

Aquí mostrem l’activitat d’elaboració de les nines:


– Visionat de la pel·lícula L’Amo de la casa i realització de es activitats guiades.

– Visualització de l’anunci de la campanya “Por ser niña” de la ONG Plan i notícia de El Diari de l’estudiant.

– Elaboració, al passadís, d’un mural mostrant els diferents treballs duts a terme.

– Treball sobre la lletra i la música de la cançó “Salir corriendo” de Amaral.

CLAUSTRE

– Taller sobre La distribució i els usos dels espais d’oci per part de nens i nenes el dia 10 de novembre al migdia a càrrec de Daniel Gabarró.

– Música d’entrades i sortides: “Salir corriendo” interpretada per Amaral.

Lletra de la cançó: salir-corriendo2

Escolta la cançó: salir-corriendo

Alguns enllaços amb documents per treballar les propostes de Cicle Superior:

El amo de la casa  activitats-amo-casa-superior-25nov2010

Nines cooperatives   nines-cooperatives2

¿Los hombres no lloran?   los-hombres-no-lloran-2

I la pols retorna ...   pols-retorna-guia

L’ESCOLA ELS COSTERETS A LES JORNADES D’IGUALTAT DE SANT SADURNÍ

cartell-jornades-sant-sadurniL’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia va organitzar les III Jornades d’Igualtat, amb el títol “Coeducar, per a una realitat en Igualtat”, que van tenir lloc els passats 30 de setembre i 1 d’octubre.

La nostra escola va ser convidada a participar, el dia 30, a la Taula Rodona: Experiències de Coeducació a les escoles on vàrem exposar una visió del treball de la nostra escola envers la coeducació.

sant-sadurni

sant-sadurni2

SEXISME AL LLIBRE DE LLENGUA

A sisè, hem fet una observació de les lectures del nostre llibre de Llengua Catalana de l’editoria Text – la Galera.

Ens hem distribuit per parelles i cada parella ha fet l’anàlisi d’una lectura. Volíem saber si el nostre llibre, en la tria de les lectures, havia tingut en compte tant les dones com els homes: autores – autors; protagonistes i personatges femenins – protagonistes i personatges masculins.

Aquest és el model de graella que hem utilitzat:

HI HA SEXISME EN ELS NOSTRES LLIBRES?

Volem conèixer si el nostre llibre de llengua catalana, en la tria de les lectures, s’ha esforçat per mostrar un equilibri entre autores i autors. També ens interessa constatar el percentatge de personatges protagonistes de cada sexe així com la seva representació en les imatges.

1. Per parelles, llegirem una de les lectures i emplenarem la graella següent:

Llibre:
Títol de la lectura:
Autoria:
Personatge(s) principal(s). Femenins: Masculins:
Personatges secundaris. Femenins: Masculins:
Imatges de personatges. Femenins: Masculins:

2. Recull col·lectiu de les dades:

Llibre:
Nombre de lectures:
Autoria: Autores: Autors:
Personatge(s) principal(s). Femenins: Masculins:
Personatges secundaris. Femenins: Masculins:
Imatges de personatges. Femenins: Masculins:

3. Conclusions:

Els resultats que hem obtingut són aquests:

  1. Recull col·lectiu de les dades:

Llibre: Llengua 6 Editorial Text – la Galera
Nombre de lectures: 15 textos (amb els poemes)
Autoria: Autores:   3 Autors:  12
Personatge(s) principal(s). Femenins:  4 Masculins:  17
Personatges secundaris. Femenins:  6 Masculins:  11
Imatges de personatges. Femenins:  20 Masculins:  31

  1. Conclusions:

Hi ha molts més autors que no pas autores.

Els personatges principals femenins són molts menys que els masculins. Passa el mateix entre els personatges secundaris femenins i els masculins; la diferència,però, és una mica menor.

A partir d’aquesta observació, hem vist que la tria de les lectures del llibre ens mostra un resultat molt desfavorable per a les dones. Veiem, per tant, que sí hi ha sexisme en el nostre llibre de llengua.

Després de veure les conclusions de la nostra observació, hem aprofitat l’activitat del Taller d’escriure del Tema 1  “La carta al director o la directora” per aprendre a escriure una carta formal i enviar-la al director de l’equip de Text – la Galera.

En aquesta carta, hem exposat la nostra preocupació i la demanda d’una revisió i d’una tria més equitativa per a la propera edició.

Aquesta és la carta que hem enviat, elaborada a partir de les cartes que hem escrit per parelles:

Sant Pere de Ribes, 22 de setembre de 2010

Alumnat de 6è de l’escola Els Costerets

Crta dels Carç, 102

08810 Sant Pere de Ribes

Sr. Xavier Carrasco

Director de l’equip de Text-la Galera

C/ Josep Pla, 95

08019 Barcelona

Benvolgut Senyor Director,

Som els nens i les nenes de sisè de l’escola Els Costerets de Sant Pere de Ribes. Hem realitzat un estudi sobre la presència d’homes i de dones en les lectures del llibre Llengua 6 de Text – la Galera.

Ens sap greu comunicar-vos que no ens satisfà gens l’última edició del llibre de català Llengua 6 donat que hem observat que, a les lectures, hi predominen molt més els autors que les autores i també els personatges i protagonistes masculins que els femenins. En totes les històries apareixen molts homes com a protagonistes i gairebé cap dona. També hi ha molts més autors que autores.

Per aquest motiu, ens agradaria que realitzéssiu una revisió de les lectures  perquè la participació d’homes i de dones fos més equilibrada.

Agraïm la vostra atenció i esperem una resposta.

Atentament

L’alumnat de sisè de l’escola Els Costerets

DONES DE LA MEDITERRÀNIA

mmmarcal En arribar el Dia de les Dones, continuem treballant la seva visibilització en els diferents àmbits de la vida.Aquestes activitats són necessàries ja que, tot i que les dones han estat presents al llarg dels segles en activitats ben diverses, aquesta presència no ha estat suficientment recollida en les fonts historiogràfiques.
Hipàtia d’Alexandria, astrònoma, filòsofa i matemàtica egípcia del segle IV (370, 415), a qui darrerament molta gent ha conegut, serveix per il·lustrar aquest raonament. hipatia
rita-levimontalcini1
És ben sabut que el que no s’anomena es converteix en invisible i, per tant, no existeix. Així, en llegir els llibres d’història o de text podríem fer-nos la idea que les dones no han participat en la construcció de la societat.
És d’aquesta forma que els esforços i els drets de la meitat de la població estant essent negats i silenciats i per això la nostra escola es proposa treballar per eliminar aquesta discriminació. abirached1

DOCUMENT COMPLET.PDF

Descripció d’algunes activitats:

Sonia Terk Delaunay. Les classes de P3, al racó de l’artista, han fet reproduccions de quadres d’aquesta pintora francesa

delaunay11

delaunay21


Lola Anglada, escriptora i il·lustradora catalana. Treballada al racó de l’artista de P3 per haver estat la dissenyadora de l’actual Drac de 3 caps de Sant Pere de Ribes.

drac-ribes1

drac-ribes2

La classe de P4, “Les Pallasses i Els Pallassos” ha fet un mural sobre la pallassa catalana i Directora del Festival Internacional de pallasses d’Andorra, Pepa Plana

pepa-plana

Zena El Khalil .- Pintora i escriptora libanesa treballada per les classes de 4t.

elkhalil1

elkhalil2


elkhalil4 elkhalil5

elkhalil7

Representacions de dones prehistòriques de la Mediterrània

Durant la setmana del 8 de març, DIA DE LES DONES, les classes de cinquè hem fet, a plàstica, reproduccions de diverses representacions de dones prehistòriques de la zona de la Mediterrània. El primer trimestre, a C. M. Social, havíem estudiat la Prehistòria i vàrem veure que moltes recreacions d’aquella època han estat fetes per homes i adjudiquen a les dones situacions de discriminació pròpies de la nostra època a la vegada que  les fan invisibles en moltes activitats de les que participaven. En l’actualitat, hi ha dones historiadores i palentòlogues que estan demostrant que imatges de pintures prehistòriques assignades a homes mostraven, en realitat, dones caçant o realitzant altres activitats de la vida quotidiana.

dones-llevant

Proposta de treball:  dones-prehistoriques-cinque.pdf

Aquí hi ha una mostra de les reproducciones de cinquè sobre Dones Prehistòriques de la Mediterrània:

BENVINGUDA

Us donem la benvinguda al nostre bloc, creat per ensenyar al món una petita mostra del que fem a Els Costerets en l’àmbit de la coeducació i obrir un canal de diàleg.

Hem recuperat un parell d’articles apareguts en cursos anteriors al bloc de la nostra escola i esperem continuar escrivint aquí a partir d’ara.

Comissió de Coeducació

ELS CENT ANYS DE RITA LEVI-MONTALCINI: LA NEURÒLOGA QUE SE SENT JOVE I ACTIVA

rita

Aquest any, 2009, la professora Rita Levi-Montalcini, neuròloga i Premi Nobel de Medicina en 1986, compleix els seus 100 anys amb esperit jove i encara en actiu, treballant pels drets de les dones i les nenes des de la seva Fundació.

Des de l’escola, hem aprofitat l’Eix Transversal d’aquest curs: La ciència per donar visibilitat a diverses dones científiques i per retre un homenatge molt especial a aquesta dona compromesa amb la societat contra tot tipus d’injustícies.

Tot l’alumnat del centre ha conegut la seva biografia; la seva perseverança per investigar en condicions molt difícils de persecució i clandestinitat;  el seu tarannà lluitador enfront les discriminacions contra les dones i per raons d’ètnia o d’opinió.

Hem fet un mural al vestíbul de l’escola per donar a conèixer la seva figura a tota la comunitat educativa i mostrar-hi les nostres felicitacions.

El dia del seu aniversari, vam fer-li arribar el següent correu a la Fundazione Rita Levi-Montalcini (http://www.ritalevimontalcini.org/):

Ciao Rita,

Som l’escola Els Costerets de Sant Pere de Ribes, un poble de Barcelona.

Durant aquest curs hem conegut la teva vida i les teves aportacions a la ciència i als drets de les dones.

Avui, et volem felicitar en aquest aniversari tan especial fen-te arribar algunes fotografies del que nosaltres hem treballat sobre la teva persona.

FELICITATS, RITA       TANTI AUGURI!

5dscf06991

murals-rita1dscf0693

Al cap d’un temps, vam rebre a l’escola un missatge de part de la Rita, que ens va agradar molt, mostrant-nos el seu agraïment:

MISSATGE RESPOSTA DE LA RITA LEVI-MONTANCINI AL CEIP ELS COSTERETS—– Original Message —–

From: “Fondazione Rita Levi-Montalcini” <redazione@ritalevimontalcini.org>

To: “Els Costerets” <a8058957@xtec.cat>

Sent: Thursday, June 04, 2009 12:58 PM

Subject: Re: [!! SPAM] Fw: Felicitació

scusandomi per il ritardo nel rispondere alla cortese email, la ringrazio
per le generose espressioni al mio riguardo e per i così graditi auguri.
Con i miei più cari saluti.

Rita Levi-Montalcini

Al voltant del seu aniversari, Rita Levi-Montalcini va dir que, per a ella, el millor regal consistiria en:

“Un mondo che creda

nei valori etici”

“Un món que hi cregui en els valors ètics”


25 DE NOVEMBRE DE 2008 – DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

Les propostes que presentem per aquest 25 de novembre estan pensades per treballar la prevenció de la violència, les agressions, l’ús i abús de la força per resoldre els conflictes.

De vegades poden ser situacions no tan sols físiques, una patada, una bofetada…, insults, acudits, sobrenoms, deixar de banda a una nena o un nen, insults dirigits a la seva manera de ser, de vestir, al seu cos ( si està grassoneta o grassonet, si és poc hàbil en els esports…), són també agressions perquè no podem obviar que les paraules també fan mal i molt.

Les activitats que us presentem van acompanyades d’un suport visual, seguint també l’objectiu d’utilizar els mitjans audiovisuals com un recurs pel treball a l’aula.

PROPOSTES ADREÇADES A INFANTIL I C.INICIAL(PRIMÀRIA):

  • Curtmetratge: Dinar per a dos. amb una guia per a les tutores i el professorat.

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/showpeace/5m7034.rm" width="352" height="288"/]

PROPOSTES ADREÇADES A C. MITJÀ I 5È DE PRIMÀRIA:

  • Curtmetratge: Dansa prepotent. També amb una guia i materials per al professorat i l’alumnat.

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/showpeace/5m7035.rm" width="352" height="288"/]

PROPOSTES ADREÇADES A 6È DE PRIMÀRIA

  • Per a l’alumnat de 6è hem preparat una pel·lícula que té com objectiu principal el de reflexionar sobre la violència psicològica. Per aquest treball hem triat una pel·lícula del cinema clàssic (1929): El amo de la casa, que permet fer una anàlisi dels diferents aspectes que tenen lloc en la relació intrafamiliar que ben bé podran trobar paral·lelismes amb algunes situacions actuals.

  • el_amo_de_la_casa.pdf

COMISSIÓ DE COEDUCACIÓ.
CEIP ELS COSTERETS. Curs 2008-09

8 DE MARÇ DE 2008 – DIA DE LES DONES

ACTIVITATS REALITZADES

GENERAL

– Full explicatiu de la diada per al professorat i per a les famílies.

– Organitzar a la sala del professorat la taula amb materials (contes, llibres escrits per dones, material divulgatiu, pòsters, pel·lícules,…) per preparar les activitats per a l’alumnat.

MURAL COL·LECTIU PER A LES FAMÍLIES:

“Onze dames atrevides … tu pots ser la dotze !!! Porta´ns una foto teva”

Posar als dos porxos dos grans murals amb fotografies de dones gaudint fent diverses activitats: nedant, esquiant, llegint, parlant, … i convidar a les dones de l’escola a ampliar aquests espais amb les seves pròpies fotos. El conte “Onze dames atrevides” Ed. Kalandraka es va explicar a totes les classes i les criatures van ser el lligam entre l’escola i les famílies.

mural_dones

PUNT DE LLIBRE:

Totes les criatures de cada classe han fet un lligat al treball fet a l’entorn del 8 de març a cada cicle: Ed. infantil i cicle Inicial “Les dones presents als nostres projectes” ; cicle Mitjà “Les dones i el medi ambient” i cicle Superior “Dones reconegudes en diferents àmbits”.

BIBLIOTECA

– S’han treballat diversos poemes de la poetessa Mª Mercè Marçal tant a cicle inicial com a cicle mitjà. S’han visionat imatges dels llibres, s’han llegit poemes i s’ha conegut una mica la vida d’aquesta escriptora a través del CD_ROM “DOTZE POETES” .S’ha fet una conversa- debat sobre els continguts dels poemes i sobre la poetessa i s’han fet treballs específics per a cada un dels nivells amb els que s’ha treballat.

– A cicle Superior s’ha treballat l’escriptora Mercè Rodoreda.

EDUCACIÓ INFANTIL

– Treballar a partir d’algun dels contes proposats els rols de gènere.

– Festa de les iaies (divendres 7 de març) a la classe de P5B “Cuiners i cuineres” amb la presència de les millors cuineres de les famílies , les iaies i elaboració de les seves receptes preferides. D’aquesta manera volem reivindicar aquest “saber proper i quotidià “ que tenim totes les dones en el nostre “fer de cada dia”.

cuineres

– Exposició-recull del treball “Les donespresents als nostres projectes” on cada classe exposarà el treball realitzat a l’entorn d’aquest tema sobre el seu projecte: P3A “El món de les pirates”, P3B “La Festa Major – gegantes, cabeçudes,…”, P4A “Les dones motoristes” ,P4B “Les papallones i les entomòlogues” , P5A “ Les dones al món dels circ” i P5B “Les dones al món de la cuina”.

projectes

CICLE INICIAL

– Exposició-recull del treball “Les dones presents als nostres projectes” on cada classe exposarà el treball realitzat a l’entorn d’aquest tema sobre el seu projecte : 1rA “Les dones a l’Egipte” i 2n A “Les dones a Roma”.

Treball sobre la poetessa Mª Mercè Marçal.

CICLE MITJÀ

– Aprofitant l’eix transversal d’aquest curs a l’escola “ECOLOGIA I MEDI AMBIENT” han triat quatre dones representatives per la seva lluita en favor del respecte a la natura i al nostre planeta i de la seva conservació (Aminata Traoré – Josefina Castellví – Wangari Muta Maathai i Vandana Shiva ). Cada nivell s’ha dedicat a una dona treballant la seva biografia i la seva aportació a la defensa i conservació del medi ambient. Finalment s’han fet uns murals on s’ha plasmat els coneixements adquirits sobre elles.

dones_mitja

– Treball sobre la poetessa Mª Mercè Marçal.

– A l’àrea de música van treballar a 4rt “Les dones compositores al llarg de la història de la música”.

CICLE SUPERIOR

– Anàlisi de l’anunci publicitari.: “Cocinas Corcho…” (canal comunica…) Informàtica. Fitxa d’anàlisi de l’anunci publicitari amb activitats per treballar la relació i comparació en el temps i treball dels rols.

– Anàlisi dels llibres de llengua: l’objectiu és que l’alumnat arribi a treure les seves pròpies conclusions pel que fa a la invisibilitat de les dones en els llibres que utilitzem a l’aula de llengua castellana i catalana. L’activitat consisteix en una quantificació de títols, autors o autores, protagonistes ( nenes/ nens). Un cop hagin quantificat aquestes dades farem una posada en comú per reflexionar i analitzar el per què???

– També s’han programat activitats en les àrees de llengua catalana i plàstica per conèixer dues dones més a fons: Doris Lessing (escriptora i feminista i guardonada amb el Premi Nobel de Literatura) i Frida Khalo (pintora de renom universal que l’any passat es va celebrar el centenari del seu naixement).

dones_superior

Comissió de Coeducació