Activitat: MÓN GLOBAL – MÓN LOCAL

El perquè

La idea de l’activitat neix del fet de veure que malgrat que en gairebé tots els centres hi ha una gran diversitat de procedències pel que fa l’alumnat, els alumnes desconeixen moltes tradicions i maneres de fer d’altres àmbits culturals diferents al seu.

La descoberta neix en el moment d’exposar les diferents possiblitats que existeixen de projectar un mapa mundi.

La gran majoria d’alumnes estan molt acostumats a veure aquest tipus de projecció, amb Europa com a centre.

Projecció Mercator

Projecció Peters

Però existeixen altres tipus de projeccions.

Projecció cenital

Projecció Robinson

Aquesta anècdota condueix a la reflexió que tot i viure en un món global, moltes vegades només coneixem el nostre punt de vista, la nostra menra de fer.

L’activitat

La publicitat i el cinema són un bon mitjà per mostrar-nos la dicotomia global-local.

A vegades la publicitat d’un mateix producte o esdeveniment és ben different segons el país on va destinat.

Campanya d’Amnistía Internacional en motiu dels Jocs Olímpics de Pequín 2008

Destinat a públic d’Amèrica Llatina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X1HuthgzPmI&feature=player_embedded[/youtube]

Destinat a públic de Xina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wWPPOhbUXPk&feature=player_embedded[/youtube]

En canvi, altres vegades n’hi ha prou amb canviar la camiseta del protagonista

Anunci de Coca-Cola en motiu del Mundial de Futbol  Sudàfrica 2010

Argentina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cuyZBol4yWw&feature=player_embedded[/youtube]

Xile

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jOwlGV6X_b8&feature=player_embedded[/youtube]

Paraguai

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h2TeyS8Byoo&feature=player_embedded[/youtube]

El cinema també ens ofereix aquestes semblances i diferències culturals.

Quiero ser como Beckham

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O847TWQnvlw&feature=related[/youtube]

  • L’activitat proposada va destinada als alumnes de 3r d’ESO.
  • Utilitzarem la publicitat i el cinema per buscar semblances o diferències respecte l’àmbit cultural de cada alumne/a.
  • Es realitzarà en tres sessions.
    • Recerca d’anuncis publicitaris o fragments de pel·lícules d’on puguin treure informació.
    • Recollida i posada en ordre la informació.
    • Creació d’una petita presentació on resumir els resultats de la recerca.
    • Exposició dels resultats.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *