TALLER ICONOGRAFIA MEDIEVAL A SANTES CREUS

Dimarts 25 de febrer els alumnes de CS de les escoles de la ZER vam fer una sortida al Monestir de Santes Creus. La visita va estar centrada en una part significativa d’aquest monestir: la rica ICONOGRAFIA que decora tots els capitells del claustre.

L’objectiu de conèixer el patrimoni medieval que ens envolta i la part que fa cada monestir cistercenc únic, es va dur a terme d’una manera força lúdica i diferent, per tal que els alumnes gaudissin al màxim de les diferents possibilitats d’apropar-se a la rica cultura que defineix el nostre entorn.

“Ens vam familiaritzar amb aquesta singularitat des de la classificació dels diferent elements mitològics, fantàstics, animals … en els diversos àmbits on es desenvolupen (aire, aigua terra) i també des de l’observació mitjançant prismàtics i la recreació dels “personatges” a través de diferents elements de vestuari. Cadascú en va escollir un, es va vestir com l’element triat i es va fer una fotografia a sota del capitell.
La sortida es complementava amb un recorregut pel monestir i un estudi comparatiu amb Poblet (un altre monestir cistercenc de la Ruta del Císter que ja hem estudiat)”.