QUÈ ÉS MÉS IMPORTANT PELS PEIXOS RECORREGUT LLARG PERÒ AMB POCA AIGUA (POC PROFUND) O RECORREGUT CURT AMB MOLT AIGUA (PROFUND)?
-Formulem la pregunta als nens i tenen clar que el més important pels peixos és que hi hagi molta aigua perquè la necessiten per viure.
Fem l’experiment i utilitzem un peix de plàstic que ens ha portat un nen de la classe. Observem que on hi ha molta aigua, el peix pot fer més coses, nedar cap amunt, cap avall i té més espai per moure’s; en canvi, on el recorregut és més llarg però té poca aigua veiem que el peix no pot fer moltes coses.
-Hugo: “ Donde hay más agua es más profundo”.
-Sara: “ Así se puede mover mejor el pez”.
-Gabriella: “ Como nosotros en la piscina que tenemos más espacio”.
-Mestra: Llavors que passa aquí que hi ha menys aigua?
-Àlex: “ Que no se pueden mover los peces”.
-Mestra: Per què?
-Àlex: “Porque tienen que moverse donde hay agua , si hay menos agua tienen menos trozo para moverse”.
-Hugo S. :” Es menos profundo.
-Dídac: “ Es como nosotros cuando nos bañamos en la bañera.”
-Mestra: Què passa a la banyera?
-Dídac: “ Que hay poca agua y no podemos hacer muchas cosas”.
-Com ha sortit el concepte PROFUND/ POC PROFUND fem l’ experimentació amb ells. Ens imaginem que la classe és el fons del mar i nosaltres som peixos.
-Hugo S.:” Toda la clase es agua”.
-Mestra: “Exacte, és molt profund i tenim molt espai.
Nedem com si fóssim peixos per tota la classe.
Ara ens imaginem que estem en un lloc poc profund amb poca aigua. Ens fiquem sota la taula.
-Mestra: “ Què ha passat? On hem estat millor dels dos espais?
-Àlex: “ En el mar porque teniamos más espacio para movernos”.
-Hugo: “ Donde había mucha agua”.
-Kayla: “ Si es verdad, el sitio profundo, porque debajo de la mesa no cabiámos”.
-Dídac: “ Claro, no cabíamos porque era poco profundo”.
-Mestra : Què vol dir poc profund?
-Hugo: “ Que hay menos agua”.
-Àlex: “ Y no podemos movernos tanto”.
-Sara: “ Los peces necesitan mucha agua para moverse”.
En el moment de viure l’experiència per ells mateixos han vist més clarament les necessitats dels peixos.