ENTORN DEL PEIX A LA PEIXERA
-Recordem entre tots què necessita la nostra peixera perquè sigui el més semblant possible a l’entorn natural dels peixos.
-Recordem els elements que hem comprat: pedres grans, pedres petites, plantes i els toquem i observem.
Fem la pregunta : “Què passarà quan introduïm la pedra dins l’aigua?”
Fem hipòtesis:
-Hugo S: “Se irá para el suelo porque pesa”
-Gabriela: “ Se irá hasta el suelo para que los peces puedan nadar”
Comprovem què passa: Què caurà abans un paper o una pedra?
Els nens diuen el què creuen que passarà i després ho verifiquem i veiem que la pedra cau primer al terra perquè pesa més. Donem a cada nen la pedra i el paper perquè s’adonin què pesa més.
– Introduïm tots els elements dins la peixera i que la dibuixin tal qual.
Sorprèn que nens que a nivell de llenguatge oral fan bones relacions, bones hipòtesis i saben explicar perfectament tot el què passa o succeirà, a l’hora de fer la representació a partir d’un dibuix, aquest és més senzill o més esquemàtic . En canvi nens que no saben expressar-ho correctament o mostren dificultats, a l’hora de dibuixar-ho ho fan molt descriptivament demostrant que també han arribat al coneixement i ho poden demostrar amb una altra eina que no és la verbal.
-Representació
-Relació d’idees
-Imaginació