ACTIVITAT 17 – VISITA AL MERCAT DEL BARRI

-Visitem el mercat del barri per observar els peixos.

L’objectiu és fer una observació més directa i vivencial dels peixos: com són? són iguals? tenen dents? són durs o tous? com són les escates? mides dels peixos? colors? formes? diversitat dels peixos? Etc.

-Quan arribem a la parada del peix, es sorprenen de veure tants peixos, grans , petits,de colors diferents…

-Àlex:” Jo vull veure el tauró”

-Hugo S. :”No està el barbo cerezo”.

-Sara: “ Aquest peix té dents, però són més petites que les nostres”.

-Gabriella: “ Este no tiene dientes”.

-Mestra: “Per què uns sí  tenen i altres no?

-Hugo S.: “ A lo mejor son mayores y se les caen como a nosotros”

( Fan una similitud d’un ésser viu amb un altre.)

Veuen que hi ha marisc però no els sobte que les característiques físiques siguin tan diferents. No li donen importància.

– Una peixatera els deixar tocar un llamàntol i ens fa gràcia com es mou i li preguntem allò que ens sobte de manera espontània:

-Àlex: “ ¿Por qué tiene una goma en las patas?”

       – Peixatera: “ Porqué como está vivo, si nos coge el dedo nos puede hacer daño”.

-Hugo S.: “ Por qué estan encima del hielo”?

       -Peixatera: “Para que se conserve mejor y no se seque”.

-Gabriella.” ¿Puedo tocarlo?” “Es muy duro”.

-Sara: “¿Donde tiene la boca? No la veo.”

També toquen un bou de mar i cargols de mar.

Passem per una parada on la peixatera agafa un peix molt gran i el tallen a parts petites:

-Àlex: “ No tiene sangre. ¿Por qué?”

– Hugo S. : Los tiburones si tienen sangre , yo lo he visto en la tele”.

-Àlex: “ Silvia, (preguntant a la mestra) tenemos que investigar porque estos  peces  no tienen sangre y el tiburón sí.”

-Nayelis: “ Será porque el tiburón es grande y estos peces son pequeños”.

Durant la passejada pel mercat, anaven sortint conceptes i idees que havíem treballat a l’aula : els peixos de mar beuen aigua i els de riu no. No tenen nas com el nostre. Com no estan a l’aigua aquests peixos estan morts, etc…

Han relacionat idees a través de l’observació i experimentació de la realitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *