-Visitem el mercat del barri per observar els peixos.
L’objectiu és fer una observació més directa i vivencial dels peixos: com són? són iguals? tenen dents? són durs o tous? com són les escates? mides dels peixos? colors? formes? diversitat dels peixos? Etc.
-Quan arribem a la parada del peix, es sorprenen de veure tants peixos, grans , petits,de colors diferents…
-Àlex:” Jo vull veure el tauró”
-Hugo S. :”No està el barbo cerezo”.
-Sara: “ Aquest peix té dents, però són més petites que les nostres”.
-Gabriella: “ Este no tiene dientes”.
-Mestra: “Per què uns sí tenen i altres no?
-Hugo S.: “ A lo mejor son mayores y se les caen como a nosotros”
( Fan una similitud d’un ésser viu amb un altre.)
Veuen que hi ha marisc però no els sobte que les característiques físiques siguin tan diferents. No li donen importància.
– Una peixatera els deixar tocar un llamàntol i ens fa gràcia com es mou i li preguntem allò que ens sobte de manera espontània:
-Àlex: “ ¿Por qué tiene una goma en las patas?”
– Peixatera: “ Porqué como está vivo, si nos coge el dedo nos puede hacer daño”.
-Hugo S.: “ Por qué estan encima del hielo”?
-Peixatera: “Para que se conserve mejor y no se seque”.
-Gabriella.” ¿Puedo tocarlo?” “Es muy duro”.
-Sara: “¿Donde tiene la boca? No la veo.”
També toquen un bou de mar i cargols de mar.
Passem per una parada on la peixatera agafa un peix molt gran i el tallen a parts petites:
-Àlex: “ No tiene sangre. ¿Por qué?”
– Hugo S. : Los tiburones si tienen sangre , yo lo he visto en la tele”.
-Àlex: “ Silvia, (preguntant a la mestra) tenemos que investigar porque estos peces no tienen sangre y el tiburón sí.”
-Nayelis: “ Será porque el tiburón es grande y estos peces son pequeños”.
Durant la passejada pel mercat, anaven sortint conceptes i idees que havíem treballat a l’aula : els peixos de mar beuen aigua i els de riu no. No tenen nas com el nostre. Com no estan a l’aigua aquests peixos estan morts, etc…
Han relacionat idees a través de l’observació i experimentació de la realitat.