MESURA TAURÓ.
QUAN ES FACI GRAN CABRÀ A LA PEIXERA?
-Aquesta qüestió els amoïnava des de l’inici del projecte. És una pregunta que han fet moltes vegades i que ara ja tenim eines per resoldre-la.
-Busquem informació del Tauró Bala i veiem que el màxim que pot arribar a mesurar són 45 cm.
-Gabriella: “ Ahora tenemos que medir la pecera para saber si cabrá o no”.
-Sara: “ Amb cinta mètrica”.
-Agafem la cinta mètrica i veiem que la peixera mesura 3o cm i llavors preguntem: Què passa?
-Àlex: “ El tauró bala cuando crezca no cabrá”.
-Mestra: Per què?
-Òscar: “ Porque la pecera es más pequeña . Él se hará grande y no cabrá”.
-Mestra: I què haurem de fer?
-Gabriella: “ Cuando crezca y ya no quepa, habrá que sacarlo de la pecera y volverlo al mar”.
-Mestra: Com ho fem això?
-Hugo S. : “ Posem el tauró en un lloc que tingui aigua i el ficarem al cotxe i anirem a la platja que hi ha mar”.
-Nayelis: “ Sí, porque si no hay agua se morirà. La necesita para vivir”.
-Mestra: Això ho hem de fer ara o més endavant?
-Àlex: “ Més endavant”.
-Hugo S. :” Porque ahora el tauró bala es pequeño y cabe en la pecera. Hay que esperar a que crezca más.
– Mestra: Com creixerà?
-Sara: “ Menjant. Si menja es farà gran com nosaltres”.
Amb cinta aïllant posem la mesura al terra del tauró i de la peixera per tal que ho vegin millor tots els nens.
-Conceptes matemàtics: -cinta mètrica com a eina de mesura.
– més gran, més petit.
-comparació.
– Relació d’un altre esser viu ( peix) amb les nostres característiques ( menjar per fer-se gran com nosaltres).
-Relació d’idees d’allò que anem treballant.
Observo que ara són més àgils mentalment en relacionar accions i fets. Ho fan per ells mateixos amb les experiències viscudes ( majoritàriament a l’aula).