Activitat 14

MESURA TAURÓ.

QUAN ES FACI GRAN CABRÀ A LA PEIXERA?

-Aquesta qüestió els amoïnava des de l’inici del projecte. És una pregunta que han fet moltes vegades i que ara ja tenim eines per resoldre-la.

-Busquem informació del Tauró Bala i veiem que el màxim que pot arribar a mesurar són 45 cm.

-Gabriella: “ Ahora tenemos que medir la pecera para saber si cabrá o no”.

-Sara: “ Amb cinta mètrica”.

-Agafem la cinta mètrica i veiem que la peixera mesura 3o cm i llavors preguntem: Què passa?

-Àlex: “ El tauró bala cuando crezca no cabrá”.

-Mestra: Per què?

-Òscar: “ Porque la pecera es más pequeña . Él se hará grande y no cabrá”.

-Mestra: I què haurem de fer?

-Gabriella: “ Cuando crezca y ya no quepa, habrá que sacarlo de la pecera y volverlo al mar”.

-Mestra: Com ho fem això?

-Hugo S. : “ Posem el tauró en un lloc que tingui aigua i el ficarem al cotxe i anirem a la platja que hi ha mar”.

-Nayelis: “ Sí, porque si no hay agua se morirà. La necesita para vivir”.

-Mestra: Això ho hem de fer ara o més endavant?

-Àlex: “ Més endavant”.

-Hugo S. :” Porque ahora el tauró bala es pequeño y cabe en la pecera. Hay que esperar a que crezca más.

– Mestra: Com creixerà?

-Sara: “ Menjant. Si menja es farà gran com nosaltres”.

Amb cinta aïllant posem la mesura al terra del tauró i de la peixera per tal que ho vegin millor tots els nens.

 


 

-Conceptes matemàtics: -cinta mètrica com a eina de mesura.

                                           – més gran, més petit.

                                           -comparació.

– Relació d’un altre esser viu ( peix) amb les nostres característiques ( menjar per fer-se gran com nosaltres).

-Relació d’idees d’allò que anem treballant.


Observo que ara són més àgils mentalment en relacionar accions i fets. Ho fan per ells mateixos amb les experiències viscudes ( majoritàriament a l’aula).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *