SESSIÓ 10

ENTORN DEL PEIX A LA PEIXERA

20160119_102229

20160119_111857

-Recordem entre tots què necessita la nostra peixera perquè sigui el més semblant possible a l’entorn natural dels peixos.

-Recordem els elements que hem comprat: pedres grans, pedres petites, plantes i els toquem i observem.

20160129_09404420160129_094106

Fem la pregunta : “Què passarà quan introduïm la pedra dins l’aigua?”

Fem hipòtesis:

-Hugo S: “Se irá para el suelo porque pesa”

-Gabriela: “ Se irá hasta el suelo para que los peces puedan nadar”

Comprovem què passa: Què caurà abans un paper o una pedra?

Els nens diuen el què creuen que passarà i després ho verifiquem i veiem que la pedra cau primer al terra perquè pesa més. Donem a cada nen la pedra i el paper perquè s’adonin què pesa més.

– Introduïm tots els elements dins la peixera i que la dibuixin tal qual.

20160129_09525020160129_095706 (1) 20160129_095753 20160129_110950

Sorprèn que nens que a nivell de llenguatge oral fan bones relacions, bones  hipòtesis i saben explicar perfectament tot el què passa o succeirà,  a l’hora de fer la representació a partir d’un dibuix, aquest és més senzill o més esquemàtic . En canvi nens que no saben expressar-ho correctament o mostren dificultats,  a l’hora de dibuixar-ho ho fan molt descriptivament demostrant que també han arribat al coneixement i ho poden demostrar amb una altra eina que no és la verbal.


 

-Representació

-Relació d’idees

-Imaginació

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *