ON HAN ANAT ELS PEIXOS MORTS QUE VAM TIRAR PEL FORAT?
-Recordem entre tots què vam fer amb els peixos morts ( tothom ho recorda!).
– Mostrem a la PDI un mapa de Santa Coloma on apareix l’escola, el riu i el mar i fem la relació que de l’escola han anat a parar al mar.
– Gabriela: porque allí estarà con su familia y amigos.
- Faig la pregunta:
On viuen els peixos?
-Òscar: “ On hay agua”
-Sara: “ a la piscina , al mar, al riu”.
-Nayelis: “ donde hay agua hay peces”.
-Jo : “ Heu vist peixos quan aneu a la piscina?”
– Hugo S.: “No, a la piscina no hay peces pero en los rios y en el mar si.”
-Àlex: “ Es verdad, en la piscina no hay peces”.
- Agafen la certesa que els peixos només viuen als rius i al mar.
-Àlex: “ Al riu viuen peixos petits i al mar peixos grans”.
- Per què?
-Hugo S.: “ Porque en el rio hay poca agua y en el mar hay mucha”
-Àlex: “ El tiburón no cabría en el rio”.
- Agafen un altra certesa: riu poca aigua= peixos petits
mar molta aigua: peixos grans.
Han de descobrir que no és cert!
-Quan acaben la conversa expliquem la feina de la fitxa. Tenen molt clar que el riu s’uneix al mar i els peixos han retornat al seu hàbitat natural.
A l’acabar la fitxa voluntàriament , uns quants nens es posen davant la PDI i expliquen als nens del voltant el recorregut que van fer els peixos morts i la unió del riu amb el mar.
-Relació d’idees: de la claveguera al riu i al mar perquè és on està la seva família.
-Representació: traç del recorregut.
[youtube]https://youtu.be/PtFh81mj0gM[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Ic7XMVbvs6U[/youtube]
Encara no ha sortit la idea d’aigua dolça i salada.