PER QUÈ HAN MORT?
Dividim el grup classe en 2 grups amb un adult a cada grup i formulem la pregunta “ Per què han mort els peixos?” per després posar-ho en comú i decidir què ha passat. Cal dir que des que van fer aquest descobriment només parlen entre ells de les causes i a tothom que entra a l’aula o veuen per l’escola els expliquen el succés.
– Entre tots formulem hipòtesis de les possibles causes:
– Mehdi: “ Perquè s’han quedat sense bombolles i s’han mort”.
* Què són les bombolles?
-Mehdi: “ Aire i ells necessitem aire per poder viure”
-Gabriela: “ Perquè s’han donat un cop al cap i s’han trencat la cua i per això han mort”
-Àlex i Òscar: “ Perquè el tauró els ha mossegat”.
– Hugo S.: “ Perquè li hem donat molt menjar i ells mengen poc”
-Sara: “ Perquè tots els altres s’han menjat el menjar i no els hi han deixat”.
Entre tots acordem que investigarem què ha pogut passar? Però això ara no els és suficient perquè no parlen d’altre cosa que no sigui de la mort dels peixos.
A l’arribada del menjador:…
- Hugo S. : “ A casa he dibuixat el tauró bala i els dos peixos morts”.
- Àlex: “ He tingut una idea. Hem de treure el peix gran perquè no mossegui els altres i no els mati.”
Fent plàstica….
- Àlex: “ ¿ Hay médicos para peces?”
- Mehdi: “ Sí los hay. Son diferentes a los que nosotros vamos. Hay médicos sólo de animales y médicos sólo para personas como nosotros.“
Mentres m’ensenyen una feina….
- Àlex: “ Jo sé que el tauró l’ha mossegat a l’esquena perquè he vist un cop i una mica de sangre.( el peix mort té una aleta de color vermell).
Veient que el seu interès gira entorn això, i ara mateix és més interessant parlar de les possibles causes de la mort dels peixos que no pas l’activitat de plàstica… deixem de fer plàstica i parlem del que els preocupa o els inquieta.
Continua sorgint la idea i afirmació, que el tauró és el causant i hem de protegir als altres peixos:
* Alex: “No podemos esperar a investigar, tenemos que sacar al tiburón de la pecera”.
* Oscar: Yo pienso lo mismo.
[youtube]https://youtu.be/O8meN8GTH40[/youtube]
Parlem de com podem investigar la causa i decidim explicar-ho als pares i buscar informació.