OBSERVEM DIFERENTS PEIXOS

MIREM LA PEIXERA I PREGUNTEM:

QUANTS PEIXOS TENIM A LA NOSTRA PEIXERA?ELS COMPTEM?

ELLS JA ESTAN ACOSTUMATS A COMPTAR, PERQUÈ CADA DIA HO FEM AMB ELS NENS QUE HI HA A LA CLASSE I AMB ELS NENS QUE ESTAN A CASA.

-HI HA DOS PEIXOS TARONGES

-HI HA QUATRE PEIXOS GROCS

TENIM SIS PEIXOS A LA PEIXERA

A CONTINUACIÓ ENSENYEM UNA FOTOGRAFIA D´UN PEIX COM ELS NOSTRES EN GRAN.

MIREM EL COLOR (APROFITANT QUE ENS HAN PORTAR MANDARINES LES COMPAREM AMB EL COLOR DEL PEIX DE LA FOTO.

-TENEN EL MATEIX COLOR (JUSTIN)

-ÉS MOLT GRAN (PABLO)(EL PEIX)

QUI MENJA PEIX?

TOTS AIXEQUEN LA MÀ

ON PODEM TROBAR PEIXOS ?

NO SABEN QUE CONTESTAR, LLAVORS ELS DIEM QUE HO INVESTIGAREM ALTRE DIA.(ANIREM A VISITAR EL MERCAT MUNICIPAL DINS D´UNS DIES)

QUÈ MENGEN ELS PEIXOS?

AIXÒ HO TENEN MOLT CLAR PERQUÈ HO VAM PARLAR DIES ABANS.

-MENJAR DE PEIXOS (JUSTIN)

-EL (PEIX )GRAN ES MENJA AL PETIT(PABLO)

COM ES DIU AQUEST PEIX?

ELS ENSENYEM UNA FOTO EN GRAN D´UN PEIX COM ELS NOSTRES. NO SABEN I NO DIUEN CAP NOM. PER ANIMAR-LOS ELS DIEM :

A L´ANNA (LA MESTRA QUE ENS AJUDA) LI AGRADA EL BACALLÀ.

(ENSENYEM UNA FOTO D´UN BACALLÀ)

-NO ÉS TARONJA COM EL NOSTRE

ENSENYEM MÉS FOTOS DE PEIXOS:LA TONYINA

-ÉS MOLT GRAN (PABLO)

POSEM MÉS IMATGES DE TONYINES:LLAUNES,FOTOS DE TONYINES AL COSTAT DE PERSONES PER COMPARAR-LES…

-ESTÀ “MUY RICO” (IKER)

-“QUE FEO” (BIEL)

FOTOGRAFIA DE SARDINA

-SÓN DE COLOR PLATEJAT

-SÓN PETITES

FOTOGRAFIA DE PEIX GLOBUS

ÉS UN GLOBUS?ÉS UN PEIX?

-ÉS UN PEIX

-TÉ « PINCHOS »(IKER)

FOTOGRAFIA PEIX PALLASSO

-ÉS EN NEMO

FOTOGRAFIA DE LLENGUADO

-ÉS XAFADET (BIEL)

VEIEM MÉS FOTOS DEL LLENGUADO A INTERNET

ON LI AGRADA ESTAR?

-“TUMBADO”(PAULA)

-S´ENTERRA (IKER) ESTÀ AL TERRA I AMAGAT A LA SORRA

POSEM DE NOU TOTES LES IMATGES QUE HEM MOSTRAT DE PEIXOS I ELS VAN RECONEIXENT.

ELS ENSENYEM A CONTINUACIÓ DIFERENTS IMATGES DE PEIXOS COM ELS NOSTRES.

-SÓN IGUALS QUE ELS NOSTRES

LLAVORS ELS DIEM QUE LES NOSTRES SÓN CARPES.

PEIX GLOBUS

BACALLÀ      Resultat d'imatges de fotos de pez payaso    

PEIX PALLASSO                                                  TONYINA

LLENGUADO

LLUÇ

CARPA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ELS AQUARIS

OBSERVEM DIFERENTS IMATGES D´AQUARIS A LA PANTALLA DE LA PDI.

CADASCÚ OPINA SOBRE EL QUE VEU:

-HI HA AIGUA AMB HERBES, FLORS, TERRA

-HI HA PEIXOS I N´HI HA MOLTS

-ELS PEIXOS TENEN UNA CUA ABAIX I UNA CUA ADALT

– A LA PEIXERA HI HA PEDRES (ANGEL)

FLOTARAN LES PEDRES?PER QUÈ?

NO ES POSEN D´ACORD, UNS DIUEN QUE SI I ALTRES QUE NO.

-LES PEDRES ESTAN  ABAIX

PER COMPROVAR LA FLOTABILITAT DE LES PEDRES TIREM A L´AIGUA UN TROS DE SURÓ I UNA PILOTA DE POREXPAN I VEIEM QUE PASSA

-ESTÁN A DALT (ANGEL)

-ALS PEIXOS NO ELS AGRADA (LA PILOTA I EL SURÓ) I PER AIXÒ ES QUEDEN A DALT

-NO BAIXEN PERQUÈ SÓN MOLT GRANS

DE MOMENT DEIXEM EL TEMA DE LA FLOTABILITAT PER MÉS ENDAVANT I CONTINUEM POSANT-LI DECORACIÓ A LA PEIXERA.

DESPRÉS DE COL-LOCAR ENTRE TOTS LES PLANTES A LA PEIXERA I LES PEDRES DE COLORS PERQUÈ HAVIEN DIT QUE ELS PEIXOS ESTAVEN TRISTOS. ELLS VAN COMENTAR :

-M´AGRADEN LES PLANTES (BIEL)

-ESTÀ MÉS BONIC (LAIA)

-NEDEN AMB LA CUETA (BIEL)

-NEDEN AMB LES MANS (ANGEL)

ESTAN ARA ELS PEIXOS MÉS CONTENTS ?

ESTÀ MÉS BONIC (ANA)

-S´HAN AMAGAT (ANGEL)(ENTRE LES PLANTES)

-TENEN UNA CASA (ANA)

A CONTINUACIÓ VAN PASSAR UN VIDEO SOBRE EL MAR.

ELS VA AGRADA I VAN DEMANAR QUE EL TORNESSIM A POSAR DE NOU. ELLS MENTRESTANT FEIEN COMENTARIS:

-ÉS UN PESCADO (YULIANA)

-SÓN BOMBOLLES (ANGEL)(EN REALITAT EREN MEDUSES)

QUAN VAN APARÉIXER IMATGES DE TORTUGUES ES VAN EMOCIONAR, PERQUÈ ELLS SÓN DE LA CLASSE DE LES TORTUGUES I JA LES CONEIXIEN

-HI HA MOLTS (PEIXOS) (PABLO),MOLTÍSSIMS (ANGEL)

-TENEN PRESSA (HAJAR)(ELS PEIXOS ES MOVIEN DEPRESSA EN EL VIDEO)

-SE´LS VA A MENJAR (BIEL)(UN PEIX GRAN A D´ALTRES DE PETITS)

RECONEIXEN OSSOS, PINGÜINS.

-SÓN PEIXOS (DANIEL)

-ESTÀN A L´AIGUA (ANA)

-UN CALAMAR (ANGEL)

-SÓN FLORS (ANA)

-HI HA MOLTS PEIXOS (DANIEL)

-FAN BOMBOLLES AMB LA BOCA (ANA)

-AQUESTS NO TENEN POTES (BIEL)ABANS HAVIEN VIST UN PEIX QUE SEMBLAVA QUE CAMINAVA PER LA SORRA

A CONTINUACIÓ VAN FER UNA DRAMATITZACIÓ I ES VAN CONVERTIR EN  PEIXOS, MOVENT-SE PER LA CLASSE

PER ACABAR ENSENYEM EL DIBUIX DE UNA  PEIXERA BUIDA I DIUEN QUE FALTEN PEIXOS, PLANTES, PEDRES COM LES QUE TENIM NOSALTRES A LA NOSTRA PEIXERA.

ELS HI DONEM UN DIBUIX D´UNA PEIXERA BUIDA I ELLS DIBUIXEN PLANTES I PEIXOS, PERÒ SOBRETOT ES DEDIQUEN A PINTAR. INTENTAREM DONAR-LOS ALTRE MÉS ENDAVANT A VEURE SI LA PRODUCCIÓ ÉS MÉS BONA.

CONTINUEM AMB EL MENJAR

JA HAVIEN FET DIFERENTS NENS EL COMENTARI:

– COMEME EL DEDO  (MOHAMED,PAULA…APROPANT-SE A LA PEIXERA I POSANT EL DIT AL VIDRE)

LLAVORS HE APROFITAT LA SESSIÓ PER RECORDAR-LO AMB ELS NENS QUE HO HAVIEN DIT (PAULA, MOHAMED). ELS HI HE DIT QUE VINGUIN A LA PEIXERA I ELS HI DIGUIN ALS SEUS COMPANYS EL COMENTARl QUE HAVIEN FET TOCANT LA PEIXERA AMB EL SEU DIT.

LLAVORS HE PREGUNTAT:ELS PEIXOS ENS PODRIEM MENJAR  ?

VAN DIR QUE NO I EN AIXÒ ESTAVEN D´ACORD, PERÒ QUAN VAIG PREGUNTAR:  I MOSSEGAR?

– SI SI SÓN GRANS (BIEL)

I COM ENS PODEN MOSSEGAR?

-ENS MOSSEGUEN AMB LA BOCA (ANGEL)

-AMB LA BOCA MENGEN “COMIDA” (IKER)

I NOSALTRES COM MENGEM?

-NOSALTRES MENGEM AMB LES DENTS

-LES GAMBES ES PODEN MENJAR (IKER)

QUI MENJA GAMBES?

-EL PAPA (IKER)

-ELS PEIXOS MENGEN  AIGUA (KIARA)

-NO AIGUA NO (HAJAR)

LLAVORS APROFITEM PER DONAR-LOS DE MENJAR.

PREGUNTEM: ON SÓN ELS PEIXOS, A DALT O A BAIX?

TOTS ESTAN D´ACORD EN DIR QUE ABAIX

EN EL MOMENT QUE TIREM EL MENJAR PUGEN CAP A DALT

-ESTAN A DALT, ESTAN MENJANT (ANGEL)

-QUE XULO (BIEL,KIARA,ANA)(ES MOUEN I HAN ANAT CAP A DALT A BUSCAR EL MENJAR)

NOSALTRES MENGEM IGUAL QUE ELS PEIXOS?

-SI (DANIEL)

-NO, NO MENGEM MENJAR DE PEIXOS (JUSTIN)

NOSALTRES MENGEM MENJA DE PEIXOS?(ELS ENSENYO EL POT DE MENJAR)

-POSEN CARA DE FÀSTIC I DIUEN: NOSALTRES NO MENGEM MENJAR  DE PEIXOS (BIEL)

A NOSALTRES QUE ENS AGRADA MENJAR?

-XOCOLATA, SUC,GALETES, POMA ….(VAN DIENT)

-MENGEM AMB LA BOCA(JULIANA, IKER)

-JO MENJO PEIX (JULIANA)

-A MI M´AGRADA EL PEIX (JUSTIN)

NO ES POSEN D´ACORD, UNS DIUEN QUE ELS AGRADA EL PEIX I D´ALTRES QUE NO.

MENGEM PEIXOS COM AQUESTS?

-NO, MENGEM PEIXOS MÉS GRANS (ANA)

TENEN ELS PEIXOS DENTS?

-NO TENEN DENTS (JULIANA,ANA)

-SI TENEN DENTS (IKER)

PER COMPROVAR-HO ENTREM EN INTERNET I VEIEM DIFERENTS IMATGES DE PEIXOS AMB DENTS I PERSONES QUE ENSENYEN LES DENTS

-SI TENEN DENTS DIUEN RIENT

DE LES DIFERENTS IMATGES VAN TREIEN IDEES:

-MIRA TÉ UNA CUA GRAN-EL PEIX-(ANA)

-ÉS UN PEIX SERRA (IKER)

-AQUEST ÉS MOLT LLEIG (DANIEL, IKER)

-LA SENYORA ES RENTA LES DENTS

ELS PEIXOS ES RENTEN LES DENTS?

-ELS PEIXOS NO!!!

-NO ES RENTEN LES DENTS (PAULA). NOSALTRES QUAN MENGEM DESPRÈS ENS RENTEN LES DENTS.

PER QUÈ?

-PERQUÈ NO PODEN AGAFAR EL RASPALL(ANGEL)

 

QUAN ESMORZEN ENSENYEN UNS TITELLES ALS PEIXOS

PODEN ELS PEIXOS JUGAR AMB ELS TITELLES ?

     –NO PERQUÈ ES MULLEN ELS VESTITS I ES FAN MALBÉ (BIEL)

AMB QUE PODEN JUGAR?    

-NO PODEN JUGAR AMB EL MENJAR (BIEL)

I CONTINUEN JUGANT AMB ELS TITELLES.

DECIDEIXO QUE LA PRÒXIMA SESSIÓ PODEM ANAR PER AQUI.

           

QUE LI DONEM DE MENJAR ALS PEIXOS

QUE LI DONEM DE MENJAR ALS PEIXOS?

VAIG ESCRIURE A LA SENYORA DE LA BOTIGA DE PEIXOS PER PREGUNTAR-LI QUE ELLA SABRÀ QUE DONAR-LOS DE MENJAR.

FAIG COM QUE ESCRIC A L´ORDINADOR I L´ÀNGEL  DIU:

QUE PORTI MENJAR DE PEIXOS

PASSADA UNA ESTONA, OBRO EL CORREU I LLEGEIXO QUE LA SENYORA ENS DIU QUE LI DONEM MENJAR QUE HI HA DINS D´UN POT PETIT AMB UNA FOTO DE PEIXOS, PERÒ MOLT POQUET: UNA PESSIGADA CADA DIA.

PEPA PIG TÉ UN PEIXET QUE ES DIU DORADO I ELLA LI DÓNA  MENJAR DE PEIXOS (ÀNGEL-HO HA VIST ALS DIBUIXOS DE LA TELEVISIÓ)

PER ON  LI DONEM DE MENJAR?

PEL FORADET (ÀNGEL, SENYALANT-HO)

TOTS S´OFEREIXEN PER DONAR-LOS DE MENJAR.

-NO MENGEN. HA BAIXAT EL MENJAR (MOHAMED)

INTENTEN OBRIR EL FORAT (PAULA, MOHAMED, YUYUE)

UNS QUANTS ES POSEN A MIRAR LA PEIXERA I A TOCAR-LA (LAIA, PABLO, MOHAMED, PAULA, ANA)

 

 

ON POSEM LA PEIXERA

EN ROTLLANA VAM PREGUNTAR ON POSARIEN LA PEIXERA QUAN ARRIBÉS A LA TARDA.

-LA PAULA RÀPIDAMENT VA DIR QUE A LA TAULA DE LA MESTRA, PERÒ A CONTINUACIÓ VA SUGERIR QUE FOS A LA SEVA TAULA (LA TAULA BLAVA)

-JUSTIN: A LA TAULA DE LA MESTRA PERQUÈ NO CAIGUIN I S´ESCAPIN

VAIG PREGUNTAR QUE ELS HI DONARIEN DE MENJAR?

-BIEL: EL MENJAR ESTAVA A L´AIGUA

VAIG PREGUNTAR QUE SI ELS PODRIEN DONAR MACARRONS O CARN QUE ERA EL QUE ELLS HAVIEN DINAT EL DIA D´ABANS AL MENJADOR DE L´ESCOLA.

-BIEL,PAULA, JUSTIN,PAULA: ” NO PERQUÈ ES MULLA”

-LLAVORS ÀNGEL VA AFEGIR QUE ELS HI DONARIEN MENJAR DE PEIXOS

-LI DONARIEN PESCADO (PAULA I BIEL)

ON PODRIEN COMPRAR EL SEU MENJAR?

-ÀNGEL VA DIR QUE ON COMPREM EL MENJAR

A CONTINUACIÓ LA CONVERSA VA TORNAR A ON POSARIEN LA PEIXERA

-EN TOTES LES TAULES (ANGEL)

PERÒ NOMÉS TENIM UNA PEIXERA I TENIM 3 TAULES, COM HO FEM?

-A LA MEVA TAULA (PAULA)

-SI LA POSES A LA TEVA TAULA S´ENFADEN (BIEL)

-PAULA, MOHAMED:NO S´ENFADEN

-PABLO: A LA TAULA DE LA Mª CARMEN

QUÈ MÉS NECESSITEM PER TENIR CURAR DELS PEIXOS QUAN ARRIBIN A LA TARDA?

-DANIEL I YUYUE: NECESSITEM AIGUA

-BIEL: VIUEN EN EL FONS DEL MAR

-BIEL:SI OBRIM LA PEIXERA S´ESCAPEN ELS PEIXOS, NO LA PODEM OBRIR.

-ELS PEIXOS MENGEN PESCADO (PAULA) I AIGUA TAMBÉ (KIARA)

-KIARA:LA MAMA TÉ PEIXOS PETITS

AL FINAL DIUEN QUE AJUDARAN A CUIDAR-LOS ENTRE TOTS.

 

 

 

 

ARRIBA LA PEIXERA I ELS PEIXOS!!!!

APAREIXEN DUES MESTRES AMB LA PEIXERA I UNA BOSSA AMB ELS PEIXOS.

ELS NENS ES QUEDEN MOLT CALLATS I MIREN SORPRESOS.

QUAN PREGUNTEM QUÈ ÉS AIXÓ?

LA PEIXERA (JUSTIN)

PER QUÈ NECESSITEM LA PEIXERA? QUÈ POSEM A DINS?

LA NECESSITEM PELS PEIXOS (JUSTIN)

PODEM POSAR JOGUINES,COLORS…?

POSEM ELS PEIXOS (IKER)

QUAN ENSENYEM LA BOSSA AMB ELS PEIXOS I PREGUNTEM QUÈ HEM DE FER, DIUEN:

-IKER: ESTAN NEDANT (ELS PEIXOS)

-JUSTIN: NO ESTAN A DINTRE (DE LA PEIXERA)

DE LA PEIXERA O DE LA BOSSA?

-JUSTIN: DE LA BOSSA

QUÈ NECESSITEM POSAR A DINS DE LA PEIXERA I COM HO PODEM FER?

ELS HI ENSENYEM LA BOSSA AMB ELS PEIXOS I LA PEIXERA BUIDA

-ÀNGELS: TREURE´LS DE LA BOSSA

QUÈ FIQUEM DINS DE LA PEIXERA?

JUSTIN: AIGUA

QUANTS PEIXOS HI HA A LA BOSSA? ELS COMPTEM?

SIIII.

HI HA 6 PEIXOS (ELS VAN COMPTAR)

QUÈ FEM ARA?

ELS PEIXOS NOMÉS NEDEN, NO S´ESCAPEN (ÀNGEL)

ESTAN MÉS CONTENTS PERQUÈ COMPARTEIXEN (MOHAMED)

ELS HAN FICAT A DINS DE LA BOSSA (ÀNGEL, MOHAMED)

COM ESTARIEN MILLOR?

PER FORA (DE LA BOSSA-PAULA)

HEM D´OBRIR LA BOSSA (ÀNGEL)

-LA MAMA DIU QUE L´OBRIM AMB LES MANS (LA BOSSA-ÀNGEL)

LA TAPA DE LA PEIXERA ÉS PERQUÈ NO S´ESCAPIN (ÀNGEL I JUSTIN)

YUYUE CONSTANTMENT S´AIXECA I TOCA LA PEIXERA MENTRE L´ESTEM PREPARANT.

HAN VIST LA BOMBETA QUE HI HA A LA TAPA I ELS DIEM QUE QUAN MARXEM A CASA L´HAUREM D´APAGAR.

OBSERVEM EL FORADET QUE HI HA A LA TAPA I ELS PREGUNTEM PER QUÈ POT SERVIR?PENSEM, PENSEM…

QUAN POC DESPRÉS I UNA VEGADA INSTAL-LADA LA PEIXERA, DEIXEM ELS NENS UNA ESTONA DE JOC LLIURE, ALGUNS S´APROPEM I INTERACTUEN AMB ELS PEIXOS.

-ELS PEIXOS NEDEN (IKER)

EL PEIX TARONJA VOL SORTIR (HAJAR)

HAJAR I MOHAMED ES QUEDEN TOTA L´ESTONA AL COSTAT DE LA PEIXERA, TOCANT-LA I VEIENT QUÈ FAN ELS PEIXOS.

PARTICULARMENT HAJAR QUE ÉS UNA NENA QUE NO PARLA ESTÀ MOLT ENTUSIASMADA I SALTA I PARLA EN ÀRAB TOTA L´ESTONA.

[youtube]https://youtu.be/NipmkBXsnHM[/youtube]

 

QUAN S´APROPA DANIEL I BUFA A LA PEIXERA HAJAR S´ENFADA I NO VOL QUE BUFI.

ELLA ESTÀ MOLT CONTENTA, RIU, SALTA I MIRA ALS PEIXOS.

-ESTAN SALTANT AQUÍ (ELS PEIXOS-MOHAMED)

-HAJAR LI DIU AL PEIX:SALTA

ES FAN EMPENTES ENTRE ELLS PER ESTAR DAVANT DE LA PEIXERA (HAJAR, MOHAMED I PAULA)

ABANS DE SORTIR RECORDEM QUE HAVIEN DE FER AMB ELS PEIXOS ABANS DE MARXAR I DIUEN QUE APAGAR-LOS LA LLUM.

QUAN MARXEN CAP A CASA BIEL DIU A LA SEVA MARE QUE SÓN PEIXOS I LA PEIXERA TÉ LLUM.

 

DURANT LA SETMANA ES VAN APROPANT ALGUNS NENS I SE´LS MIREN, FAN PETITS COMENTARIS DEL TIPUS:

-SÓN DE DIFERENTS COLORS (BIEL)

-COMEME EL DEDO (PAULA)TOCANT LA PEIXERA

DIVENDRES FEM RACONS INTERNIVELL I VÉNEN NENS DE L´ALTRA CLASSE A LA NOSTRA. ELS NENS AQUESTS NO HAVIEN VIST LA PEIXERA NI ELS PEIXOS. S´APROPEN I DIUEN:

-FAN BOMBELLES (YERAI)

-COM EL NEMO (YERAI)

-OBREN LA BOCA (ZOE)

-VIUEN AQUÍ (MARTINA)

PEIX-PEIXET

A LA SEGONA SESSIÓ, EL DIA SEGÜENT, LA MESTRA ENSENYA EL SOBRE ON ESTAVA LA CARTA QUE ENS VAN DEIXAR ELS REIS I ELS HI PREGUNTA QUE HI HAVIA DINS. ELLS VAN CONTESTAR QUE LA CARTA DELS REIS.

LLAVORS LA VAIG AGAFAR DEL RACÓ-SURÓ DELS PEIXOS I LA VAIG  TORNAR A LLEGIR PERQUÈ ELLS NO SE´N RECORDAVEN QUE DEIEN ELS REIS.

AL LLEGIR-LA I DIR QUE PORTARIEN AL DIA SEGÜENT UNA PEIXERA, VAIG PREGUNTAR QUE QUÈ POSARIEN A DINS I ELLS VAN DIR QUE “PEIXOS”, I UNA NENA (PAULA) VA COMENÇAR A CANTAR LA CANÇÓ DEL PEIX-PEIXET QUE HAVIEN CANTAT EL MES ANTERIOR A LA CLASSE.

PABLO I ÀNGEL VAN DESCOBRIR DESPRÉS D´ESMORZAR QUAN ESTAVEN MIRANT CONTES, QUE EN UN D´ELLS HI HAVIA UN DIBUIX D´UNA PEIXERA, AMB UN PEIX A DINS I VAN VENIR CORRENTS A ENSENYAR-LO.

 

Carta dels reis mags

EN TORNAR DE LES VACANCES DE NADAL ENS VAM TROBAR A LA CLASSE LA CARTA DELS REIS ANUNCIANT-NOS QUE EL DIMECRES ENS PORTARIEN UNA PEIXERA AMB PEIXOS QUE ELLS ENS REGALAVEN.

COM HI HAVIA ALTRES REGALS DELS REIS NO VAN FER MOLT DE CAS. TAMBÉ ESTAVEN MASSA ESVERATS AMB LA JOGUINA QUE HAVIEN PORTAT DE CASA PER ENSENYAR ALS COMPANYS.

VAN PENJAR LA CARTA A LA CLASSE I VAN POSAR UN RACÓ PER COL-LOCAR TOTES LES COSES  QUE FARIEN DELS PEIXOS.