Corbes de nivell

Després de la visita per part de tot l’alumnat al paratge natural de Sant Roc, on vàrem realitzar diferents jocs per aprendre la flora i la fauna de l’indret, les xiquetes i xiquets (de 2n a 6è) van treballar amb mapes a classe per veure el recorregut que havien caminat. A més, els més grans de l’escola van adonar-se que necessitaven aprofundir una mica més sobre la interpretació dels mapes de relleu ja que hi havia alguns punts que no acabaven de tenir clars.

La mestra de CS els va proposar una activitat per entendre les corbes de nivell, ja que encara que un xiquet va intentar explicar què eren i per a què servien, força alumnat no acabava de tindre-ho clar, fins i tot després de l’explicació per part del company.

Així que varen començar a treballar amb plastilina. La mestra va demanar que cadascú fes una muntanya diferent a la dels companys/es. Després van tallar-la amb ganivet i van anar passant cadascuna de les parts tallades horitzontalment a una cartolina (el contorn amb llapis). Finalment, en pegar les corbes de nivell i veure la seva muntanya, van adonar-se exactament de què eren i per a què servien. Van poder comprovar que com més juntes estan més pendent hi ha en aquella vessant de muntanya, en canvi, com més separades més suau és la pendent.

Per acabar, vam tornar al mapa per entendre els números que hi ha en diferents corbes de nivell. La mestra no va haver de dir res. Ells sols van deduir què significaven.

https://photos.app.goo.gl/GeqTM7Fq85bb77Pd9

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *