INICI DE PROJECTE – TREBALL COOPERATIU

Hem començat explicant què és el treball per projectes i també hem comentat en què consisteix el treball cooperatiu.

Per treballar-ho amb l’alumnat hem realitzat dues dinàmiques. La primera ha consistit en demanar a cada cinc alumnes que treguin un color diferent (roig, verd, groc, blau i lila). És a dir, cinc alumnes trauran el color roig, cinc més trauran el verd i així….. Després s’han agrupat en grups del mateix color. Aleshores els hem donat un dibuix de Miquel Paton i l’han pintat. Evidentment el dibuix ha quedat pintat del mateix color.

Posteriorment els hem preguntat com farien perquè el dibuix quedés més acolorit i així hem propiciat la formació de grups heterogenis, de forma que hi haurà tots els colors a cada grup. Els hem fet pintar el dibuix i han vist que queda més bonic.

Amb aquesta dinàmica l’alumnat ha entès que amb un grup heterogeni tothom aporta i hi ha més possibilitats de treball.

La segona dinàmica ha consistit en l’elaboració d’un entrepà de formatge. Hem repartit a l’alumnat els diferents ingredients que necessiten per fer un entrepà de tomata en  formatge. Els hem preguntat com s’haurien d’ajuntar si volen fer un entrepà, i han arribat a la conclusió que s’han d’ajuntar de tal manera que a cada grup hi hagi els cinc ingredients que es necessiten per fer l’entrepà. Posteriorment fan grups, elaboren l’entrepà i se’l mengen per esmorzar.

Aquesta dinàmica serveix per donar importància al treball en equip, i més concretament al fet que tothom de l’equip ha d’aportar quelcom per aconseguir un objectiu comú.

Un comentari a “INICI DE PROJECTE – TREBALL COOPERATIU