El Kevin ens fa cinc cèntims…

Vaig arribar a l’INS Ramón Berenguer IV al gener amb moltíssimes expectatives. Acabava de sortir de la fornada del màster i tenia moltíssima il·lusió per fer coses noves, la fortuna em va somriure. La meva primera sessió amb els alumnes va ser durant aquest projecte i la meva primera impressió va ser “Coi, aquests nens estan molt contents de venir a classe!” Va ser una experiència genial veure els alumnes tant contents i actius amb el seu projecte.

Amb la presència de diversos professors a l’aula els alumnes tenen tots els seus dutes i les seves necessitats cobertes dins a l’aula. Cadascú controla la seva especialitat i, per tant, els alumnes poden treballar de manera activa i dinàmica. El que més em va agradar, però, va ser com ells vivien aquest projecte. Se’ls veia molt feliços i sobretot molt implicats en el que feien. D’aquesta manera imaginativa i divertida vam aconseguir un grans resultats tant pel que fa a la permeabilització de les Competències Bàsiques com per la seva realització personal.

Ha sigut una experiència única i increïble! Tinc moltes ganes d’aplicar-ho pel meu compte!

El nostre projecte

El projecte s’ha batejat amb el nom de GEOGRAFIA I IMAGINACIÓ. Es tracta d’una iniciativa interdisciplinària realitzada a 1r d’ESO durant el 2n trimestre del curs 2015- 2016. Amb el projecte es pretén apropar l’alumnat a les realitats d’altres països, coneixent relleu, clima, tradicions, llocs d’interès… alhora que es fomenta l’aprenentatge d’altres llengües, els recursos TIC, els càlculs matemàtics i el treball en grup. El projecte es basa en organitzar un viatge de fi de curs per als seus companys de 4t d’ESO a partir d’unes indicacions comunes per a tots els grups.

Vols veure el projecte?


OBJECTIUS GENERALS

– Reconèixer les principals unitats paisatgístiques del món, d’Europa, d’Espanya i de Catalunya i valorar-les en la seva diversitat, en tant que són productes del temps i de la relació entre elements físics i humans.

– Expressar i comunicar els continguts de la matèria de forma personal i creativa, seleccionant i interpretant dades i informacions expressades per mitjà de llenguatges diversos (lingüístics, numèrics, gràfics, multimèdia i audiovisuals) i reflexionant sobre el propi procés d’aprenentatge.

– Utilitzar les llengües com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències lingüístiques pròpies de la matèria (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).

– Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i altres mitjans d’informació i comunicació com a eines per obtenir i processar informació diversa per a la resolució de demandes específiques, aplicant instruments d’anàlisi de les fonts utilitzades.

– Aprendre a treballar cooperativament resolent problemes de la vida diària.

Com ens organitzem els profes?

Els professors implicats en aquest projecte pertanyen a diferents àmbits:

– Llengües (català, castellà i anglès)

– Ciències socials

– Ciències (tecnologia, matemàtiques i ciències naturals)

Aquells professors del grup impulsor que no imparteixen classe a 1r d’ESO fan suport intraula (sempre que l’horari els ho permeti) i participen elaborant rúbriques d’avaluació, corregint portfolis… En definitiva, donen suport als professors que participen directament en el projecte, és a dir, els que estan amb els alumnes de 1r d’ESO.

Es dedicaran dues hores setmanals al projecte, de manera que cada setmana tindran una hora fixa de socials alternant amb una de llengües i una de ciències.