Metodologia Escola Gafarró (ZER Alt LLuçanès)

Les activitats inicials estan plantejades per treballar-les en gran grup (infantil i primària) i posteriorment es realitzaran petits grups que fomentin el treball cooperatiu entre els diferents nivells que responguin a un estil de grups heterogenis.
A partir de la portada del llibre proposarem un treball de màscares dels personatges de la història per tal de motivar-nos i fer un exercici d’empatia amb els diferents personatges del conte. D’aquí els grups heterogenis entre primària i infantil.
L’explicació d’una part del conte la farem tot implicant als alumnes amb un grau d’autonomia per dissenyar el nou conte que ens servirà per fer la representació de final de curs.
A continuació llegirem una part del conte (les dues etapes infantil i primària) fins al punt que tracta el gust de l’aigua. D’aquesta manera relacionarem la lectura amb un taller d’experimentació d’aigua per treballar el gust, el color i a cicle superior les dissolucions i la cristal·lització.
A partir dels tallers d’experimentació tindrem en compte els suggeriments i peticions dels interessos de l’alumnat per aprofundir en cadascun dels taller proposats. D’aquesta manera insistim en el disseny d’un projecte que guia i té en compte les puntualitzacions que especifiquen els alumnes.
Els mestres compartirem el procés de les tasques en sessions concretes en l’espai dels claustres setmanals.
Utilitzarem l’entorn per descobrir els jocs d’orientació que ens portaran a buscar els punts d’aigua del nostre municipi amb la finalitat d’editar un mapa de fonts i punts d’aigua.
Així farem la proposta d’avaluació i la rúbrica per l’alumnat la qual se’l farà partícip perquè li afavoreixi el seu coneixement. En l’equip de treball docent ha quedat clar que els continguts de les diverses àrees queden integrades en el projecte.
Finalment, l’alumnat per grups reduïts podrà inventar un final pel conte de manera que els més petits faran els dibuixos i il·lustracions i els més grans redactaran el text. En aquest punt recollirem la idea de la importància de l’aigua i posarem a debat la quantitat i escassetat de l’aigua gràcies a la conferència d’una persona voluntària que participa en un projecte solidari a Àfrica.
Per acabar consensuarem el final del conte inventat per fer la representació a final de curs.
Tot el que l’alumnat aprendrà en cada etapa es publicarà a la web del centre a partir d’una comissió d’alumnat que ja tenim organitzada al llarg del curs de manera que totes les famílies podran seguir el projecte.
Un cop finalitzades les tasques farem una sessió de valoració conjunta en la que farem un buidatge de les activitats per valorar com han anat i al mateix temps posaren en comú les avaluacions de l’alumnat per tal de tenir en compte els resultats del treball del projecte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *