Hem estructurat la metodologia de treball de la següent manera:
ESTRUCTURACIÓ METODOLÒGICA PRÈVIA
- Vindrà el Sr. Alcalde del poble amb una sol·licitud de treball per la qual ens demanarà col·laboració en la millora d’espais públics referents a les fonts del municipi.
- Farem una assemblea tots els alumnes i mestres tutors de l’escola per parlar i decidir com ens podem involucrar en aquest projecte.
- Pluja d’idees de propostes per solucionar el problema que ens ha plantejat el senyor alcalde.
- Llistat de tasques i accions que hem de dur a terme.
- Assignació de rols de cada grup d’alumnes per portar a terme les necessitats que ens han sorgit i classificació de les activitats.
- Exploració del terreny en bicicleta per saber quines necessitats hi ha i quines accions s’han de fer sobre el terreny. (Es farà en bicicleta perquè cada curs fem una bicicletada i s’aprofitarà per enllaçar-la amb el projecte).
ESTRUCTURACIÓ METODOLÒGICA DE TREBALL
- Treballarem cooperativament en grups flexibles els alumnes de cicle mitjà-cicle superior i en grups flexibles els alumnes de cicle inicial i educació.
- Cada alumne farà un diari personal de com ha anat el dia, què ha après, què ha sigut el què més li ha agradat, com ha participat en l’activitat corresponent al dia etc….
- Els alumnes de CM i CS recolliran els acords i organitzaran els horaris i activitats per a tot el projecte.
- Per fer les activitats i accions programades, els mestres acompanyaran i guiaran als alumnes segons les necessitats de cada moment i de cada especialitat.
ESTRUCTURACIÓ METODOLÒGICA D’AVALUACIÓ
- El mestre avaluarà a través de: diari personal de l’alumne, les rúbriques, de cada àmbit treballat en el projecte, preparades per cada mestre/a.