INSTITUT DEL TER

El centre és una secció d’institut petita amb una previsió de dues línies d’ESO. Actualment escolaritza 200 alumnes. Té una plantilla de 21 professors
Des del seu naixement és un centre amb risc d’exclusió social i segregació escolar, per això està catalogat de màxima complexitat.  .
Aquesta realitat fa que en el projecte de direcció s’hagi prioritzat un projecte de partenariat amb el Museu del Ter, amb la finalitat de revertir la percepció de la població vers el centre.
L’objectiu de tot el projecte és esdevenir un centre escollit en primera opció.
projecte que s’inspira en les escoles MAGNET americanes.
La proposta educativa del centre recolza tota l’acció educativa entorn a quatre elements essencials:

  1. metodologia d’aprenentatge cooperativa.
  2. avaluació competencial
  3. educació en valors
  4. treball per projectes

Els dos darrers directament relacionats amb el projecte de partenariat MAGNETer.
El fet d’estar situat en un entorn quasi idíl·lic fa ue el centre des dels seus inicis prioritzi les activitats ambientals.

Precisament pel que fa a l’objectiu d’avaluació competencial és pel que ens interessa especialment el curs de xarxa de competències bàsiques, doncs pretenen convertir l’avaluació en una eina facilitadora de l’orientació dels alumnes. Perseguim com a finalitat, millorar les estratègies d’avaluació per transformar-les de tal manera que es prioritzi l’autoavalaució i la coavaluació per sobre de l’avaluació sumativa. Volem transformar el butlleti de notes en una informació autènticament competencial.

L’equip impulsor està constituït per la totalitat del professorat del centre, tot i que la Gemma Batlle i el Ferran Crespo en coordinen les actuacions.

Ens reunim quinzenalment cada dilluns de 16 a 18:30 per treballar totes les qüestions relacionades amb el curs i planificar alhora els projectes trimestrals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *