A la present recerca, l’alumnat d’ESO, des del departament de llengua catalana utilitza unes entrevistes aplicades presencialment. Aquesta etapa de l’estudi va correspondre a l’anàlisi de la situació actual amb les anteriors. Es va utilitzar també una Rúbrica d’autoavaluació i Coavaluació.
Pot l’entorn virtual ajudar al docent a l’anàlisi, aprenentatge i aplicació del treball col·laboratiu?
Entrevistes:
- CATERINA ALBERT I PARADÍS, coneguda del seu nom de ploma Víctor Català, fou una escriptora catalana, autora de la novel·la Solitud, una de les obres literàries cabdals del modernisme.
- Miquel Martí i Pol fou un poeta, escriptor i traductor català, un dels més populars del segle XX. És l’autor d’un dels llibres poètics més venuts de la literatura catalana, Estimada Marta.
- Xef Carme Ruscalleda i Serra. és una cuinera catalana propietària amb el seu marit Antoni Balam, del Restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar i del Restaurant Sant Pau a Tòquio. Alumnes de primer C
- Jordi Évole i Requena, també conegut pel malnom de El Follonero, és un periodista, humorista i guionista de televisió català. Des de 2008, dirigeix Salvados, un programa semanal de reportatges i entrevistes en profunditat. Alumnes de primer C
- Pedro Francisco García Aguado és un presentador de televisió i ex-jugador de waterpolo espanyol. Después de superar la seca drogoaddicció, va escriure el llibre Demà ho deixo, en el qual explica les seves experiències amb aquesta.Alumnes de primer A
- Xef Joan Aguilar, és una cuiner català, avi d’una alumna. Alumnes de primer B
- Jordi Cruz Mas és un cuiner català, conegut per les seres estrelles Michelin i per la seva aparició al programa de televisió espanyola Masterchef.
- Lluïsa Moret Sabidó és una política catalana, afiliada al Partit dels Socialistes de Catalunya. Actualment és l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA LINGÜÍSTICA I AUDIOVISUAL
Parlar en públic amb seguretat i confiança.
CCLA. Parla en públic amb seguretat i confiança
| Molt bé | Bé | Bastant bé | Ha de millorar | ||
| Ha elaborat un bon guió d’exposició | Abans s’ha fet un esquema o un mapa conceptual que li ha ajudat a seguir un ordre per fer l’exposició. | S’ha fet un esquema o mapa conceptual que no recollia tots els aspectes | S´ha fet un esquema o mapa que no estava ben organitzat. | No s´ha fet cap esquema previ | |
| Coherència. Ha sabut explicar de forma ordenada. | L´ordre seguit ha estat: presentació, cos, argumentació i conclusió. Ha memoritzat l’esquema. | Ha presentat les idees de forma ordenada però no ha marcat els moments. | No sempre ha seguit l’ordre. | Ha deixat idees sense explicar. S´ha deixat aspectes fonamentals. | |
| Adeqüació lèxica | Ha emprat mes de 4 paraules noves i ha posat exemples. Ha emprat sinònims, antònims i connectors. | Ha emprat més de 3 paraules noves i ha posat exemples. | Ha emprat una o dues paraules noves i ha posat un exemple. Ha repetit connectors. | No ha emprat cap paraula nova i no ha posat exemples. | |
| Ritme i entonació | Ha rallat a poc a poc, ha subratllat amb la veu les paraules importants i ha emprat tons de veu diferents. | La projecció de la veu i la pronúncia han estat adequades però no ha emprat tons de veu diferents. | No ha fet pauses i no ha parlat clar | Ha passat més temps llegint que mirant al públic. | |
| Lleng no verbal. Moviment | Mira al públic la major part del temps. Els moviments corporals, gesticulació i expr facial donen credibilitat al contingut del discurs. | A vegades ha mirat al públic. S´ha expressat correctament però no se’l veia tranquil. | No ha mirat el públic. | Expressió pobre. Moviments corporals desacompasats amb els continguts | |
| S’ha adequat al temps | Ha emprat exactament el temps que havia previst a l´esquema previ | El temps li ha vingut just a la part final | Li ha faltat un aspecte a tractar. | Han quedat aspectes sense explicar. | |
| Ha aportat coneixements rellevants i reflexió personal | Ha aportat idees pròpies i reflexió personal així com coneixements rellevants. | Ha aportat nous coneixements però poca reflexió personal | Ha aportat algun nou coneixement. | No ha aportat ni nous coneixements ni reflexió personal. |
Coavaluació de l’entrevista.