http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=710981&idseccio_PK=1021&h=
BARCELONA
Els dos primers exàmens de competències bàsiques als quals ahir van haver d’enfrontar-se els 66.000 alumnes que cursen sisè de primària a Catalunya van fer honor al seu nom. Professors i alumnes consultats es van referir a l’escassa dificultat que comportaven els exercicis de Llengua Catalana i Matemàtiques qualificant-los de «fàcils» i «assequibles». L’alumnat, amb edats compreses entre els 11 i els 12 anys, haurà de resoldre avui les qüestions que se’ls plantegin en les proves de castellà i anglès.
L’exercici de competència lingüística contenia un dictat, en què únicament calia omplir algunes paraules del text, dues narracions
que calia llegir detingudament per poder contestar una trentena de
preguntes, i una redacció d’un mínim de 10 línies sobre l’animal predilecte de l’autor. La prova de competència matemàtica incloïa problemes de càlcul, mesures, formes, horaris i canvi de moneda relacionats amb la vida quotidiana. Els nens disposaven de 45 minuts per completar cada un dels dos exer-
cicis.
SEGONA PROMOCIÓ / L’avaluació universal de l’alumnat de l’últim curs de primària va començar a fer-se el 2009. La d’aquest any és, doncs, la segona promoció que s’hi sotmet. Aquesta vegada haurà d’enfrontar-se a una prova d’idioma estranger (d’anglès o francès) que resulta nova. La família de l’alumne rebrà un informe del resultat abans que finalitzi el curs.
En la primera edició de les proves, un 76,9% dels que es van examinar van superar la prova de català, i un 78%, la de coneixements matemàtics. La correcció d’aquest tipus d’exercicis va a càrrec de professorat aliè al centre.