Des del 8 de gener el canal Super3 de TV3 emet cada dia a les 12.00 la sèrie de dibuixos animats WordGirl en versió original i subtitulada en anglès i català. La sèrie està adreçada a nens i nenes de 8 a 12 anys i té com a objectiu ampliar el contacte que aquests tenen amb l’anglès d’una manera lúdica i atractiva.
FESTIVAL DE NADAL
OLIVES ARBEQUINES I MENYES
L’ESCOLA PER LA PAU
El proper 30 de gener volem celebrar amb tots vosaltres el Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Per aquest motiu, i conjuntament amb la Cursa Solidària, volem formar una cadena per la Pau a l’escola.
Per a fer-ho necessitem una triangle d’uns 80 cm per banda de roba usada (llisa, estampada … com tingueu per casa, qualsevol samarreta, drap que ja no utilitzeu…). Després el podeu pintar,decorar, escriure-hi frases o fer dibuixos amb un missatge de pau. Quan el tingueu enllestit caldrà portar-lo a l’escola abans del dia 25 de gener.
L’EDUCACIÓ ÉS L’ARMA MÉS PODEROSA QUE POTS USAR PER CANVIAR EL MÓN.
NELSON MANDELA
CURSA SOLIDÀRIA
Benvolgudes famílies,
Com ja es va fer el curs passat, el proper dijous 30 de gener, dia Mundial de la Pau, tots els nens i nenes de l’escola participaran en una cursa solidària. La cursa es farà dins del recinte escolar on hi ha els alumnes d’ Educació Infantil i Cicle Inicial (Edifici nou).
Els nens i nenes correran al pati per nivells. Aquest any l’aportació que podeu fer les famílies de forma voluntària pot ser en productes de neteja i/o aliments de llarga durada ( pastes, llegums, llaunes…)
La participació és oberta a tothom.
Els productes de neteja i/o aliments recaptats seran destinats al banc d’aliments de la Bisbal del Penedès.
L’horari aproximat de la cursa serà el següent:
9:30 Cursa P3
9:40 Cursa P4
9:50 Cursa P5
10:00 Cursa 1r
10:10 Cursa 2n
10:20 Cursa 3r
10:30 Cursa 4rt
10:40 Cursa 5è
10:50 Cursa 6è
11:00 Cursa famílies, mestres,…
Les nenes i nens de P4
WE ENJOY LEARNING ENGLISH ! ! !
During this first term, we have started reading some very interesting articles in English. Some of them, are in one of the best English magazine for kids: “ I love English junior”.
Here are some photos of articles we have been reading:
– Interesting places about London: Buckingham Palace, London Eye, Big Ben, Telephone Boxes and the British Museum.
– Martha Payne: a girl that started writing about her school lunches and food from different parts in the world.
– Curious facts about animals: Cheetas and their babies, giraffes and crocodiles.
EXPERIMENTEM AMB LLEGUMS
Visita a l’escola
A finals del primer trimestre les classes de 3r vam rebre la visita de tres mares, la Irene, la Sílvia i l’Antònia que ens van explicar moltes coses interessants sobre l’aparell locomotor: la importància de l’alimentació i de l’esport, el funcionament dels ossos, músculs i lligaments, la semblança amb altres animals…
Ens va agradar molt que vinguessin!!
EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA
El Divendres dia 22 de novembre del 2013 vam sortir al pati per fer un experiment amb l’aigua ,vam utilitzar ampolles de diferents mides, embuts, palanganes i aigua. Vam fer càlcul amb l’aigua per treballar litres decilitres,mil•lilitres…Ens ho vam passar molt bé, però feia una mica de fred !!!
ELS NENS I LES NENES DE 4rt
PROJECTE DEL CARGOL
ELS NENS I LES NENES DE PÀRVULS-3 ANYS DE LA CLASSE DE LES AMETLLES TORRADES I DE LES AMETLLES SALADES, HEM TREBALLAT EL PROJECTE DEL CARGOL.
HEM FET MOLTS DESCOBRIMENTS I ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!
A PARTIR DE L’OBSERVACIÓ DIRECTA HEM ESTUDIAT COM ÉS AQUEST ANIMAL, QUINES SÓN LES PARTS DEL SEU COS, QUÈ FA I ON VIU,…
VAM CONSTRUIR UNA CARGOLERA I UN DIA VAM TENIR LA SORPRESA DE QUÈ ELS CARGOLS HAVIEN POST OUS I ENS HAN NASCUT CARGOLETS!! QUINA EMOCIÓ!!
LA SALUT
Al llarg d’aquestes 2 setmanes, els alumnes de 6è han treballat el tema de la salut i les malalties (com mantenir uns hàbits saludables, quin tipus de malalties hi ha, com ens afecten i com evitar malalties, què s’ha de fer per curar-les, contingut i ús de la farmaciola, què són els primers auxilis, conèixer els factors de risc per a la nostra salut i, sobretot, la importància de la prevenció).
Han cercat informació per grups i han elaborat unes presentacions que després han exposat a la resta de la classe, tot fent preguntes i enriquint les sessions amb aportacions pròpies extretes de la seva experiència personal o de la dels seus familiar. Tots fets un sac de nervis, això sí!
Fruita a l’escola
Aquesta setmana hem rebut la fruita del Pla de consum de fruita a les escoles. El Pla consisteix a distribuir gratuïtament fruites i hortalisses als escolars dels centres educatius de Catalunya que hagin sol·licitat la participació i va acompanyada d’activitats educatives i de lleure relacionades amb l’alimentació, l’agricultura i la salut.
Educar i créixer en família
Aquí us deixem aquest enllaç amb l’espai dedicat a la lectura del web Escola i família de la Generalitat. Al final de tot hi trobareu recomacions, per engrescar a la lectura, ordenades per edats. Animeu-vos a compartir amb els vostres fills i filles la passió per la lectura.
FEM PANELLETS
BALLEM A CLASSE D’ANGLÈS
TREBALLEM L’APARELL LOCOMOTOR
Al llarg d’aquestes setmanes hem fet diverses activitats per entendre com funciona el nostre aparell locomotor: observació d’una pota de pollastre, manipulació d’esquelets, identificació de radiografies… Tot aquest material ens l’han portat els nens i les nenes de 3r. Aquí teniu una mostra del que hem fet:
Els alumnes de 5è estem treballant diferents tipologies textuals a l’hora de català de moment us deixem amb una narració de por que esperem que us agradi:
LES OMBRES DESCONEGUDES
Era un dia de tardor assolellat.
Era el 25 d’octubre. La Laia la protagonista, viu en una època on no hi ha televisions, PSP, ordinadors, ràdios, telèfons, cotxes, motos, autobusos. Però hi havia molta natura. En aquella època no existia la paraula “contaminació “.
Els transports que hi havia eren carros amb cavalls. La gent anava al teatre i parlaven molt entre ells. No havien robatoris. Els carrers eren molt tranquils tan que els nens i nenes com la Laia, jugaven sols al carrer. La gent deixava la porta oberta, doncs tothom confiava de tothom.
La Laia vivia en una casa molt gran de fusta trencadissa . Tenia moltes escales i finestres. La Laia tenia 8 anys. Cada nit , quan els pares dormien ,la Laia veia unes ombres estranyes i desconegudes, que li feien una mica de por. Estava desperta fins que els ulls se li tancaven.
Les ombres que més es repetien eren la d’un home amb els ulls blaus fosforescents i amb el cabell negre que li arribava fins els peus. L’altra era d’un home amb trenes i amb uns dits fumejant.
A la Laia sempre li deien, els seus pares, que aquelles ombres no existien, que tot era cosa de la seva imaginació.
Aquell mateix dia, 25 d’octubre, la nena els hi va dir als seus pares i als seus amics :
-Penso investigar, de quines persones són aquelles ombres.
Llavors una nit va sortir al passadís i va veure una ombra que caminava en direcció a la cuina i la Laia va dir:
-Atura’t dona dels ulls blaus fosforescents !
I llavors la dona va dir:
-Què et passa Laia,sóc la mare ! .
El dia següent va veure l’ombra de l’home amb trenes i els dits fumejant i va resultar ser el seu pare.
Des d’aquell dia, la Laia va entendre que tenia una imaginació molt poderosa i va pensar que això li serviria per poder escriure històries que feien una mica de por.
Quan va ser gran va ser una gran escriptora molt famosa arreu del món.
SORTIDA A L’AQUÀRIUM
El passat divendres 18 d’octubre els i les alumnes de Cicle Mitjà vam anar a l’Aquàrium de Barcelona.
Després de visitar l’Aquàrium amb una monitora que ens va explicar moltes coses vam fer una investigació de taurons.
Vam veure diferents tipus de taurons, el peix lluna, cavallets de mar, ous i dents de tauró, peixos verinosos, angelines, morenes, rajades… i submarinistes netejant i donant menjar.
Ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé!!!
Endevinalles
Pels alumnes de cinquè aquí us deixo dues endevinalles més del llibre; “1000 endevinalles catalanes” que va portar el Sol a classe. Qui en sàpigui la resposta la pot enviar al Bloc indicant el nom.
Sempre que toco no em veus,
volo sense tenir ales,
xiulo sense tenir boca
i faig mal moltes vegades.
…….?
Passo la vida fent voltes,
caminant a poc a poc,
però per més que camino
sempre estic al mateix lloc.
…..?