No hem treballat el tema a l’escola, però no passa res: ara el comencem. Podeu veure informació i enllaços a la pàgina Volums i capacitat. Les seves unitats.
Com que no som a l’escola pel confinament, mireu els envasos que he trobat al quarto de bany de casa, tots tenen marcada la capacitat en mil·lilitres (tal com marquen les normes europees d’etiquetatge). Si us hi fixeu veureu que el tub de la dreta posa 100 ml, és una unitat que s’utilitza sovint en envasos petits de menys d’un litre.
I he fet aquesta taula on he anotat la capacitat de l’envàs i després he expressat la mateixa capacitat en litres.
Producte | Capacitat | |
Ampolleta lila | 30 ml | 0,03 l |
Ampolla amb líquid taronja | 150 ml | 0,15 l |
Tub petit | 45 ml | 0,045 l |
Pot de desodorant | 50 ml | 0,05 l |
REPTE
Agafa aquesta llista i intenta veure per quin número dividim els mil·liltres per transformar-los en litres. Et dono una pista: amb la calculadora agafa la quantitat de mil·lilitres del tub petit (45 ml) i divideix-la per 10, quin resultat el dona? ; ves provant de dividir la quantitat per altres números més grans.
FEINA:
- Busca tu, a casa, 10 productes (tots marcats amb la capacitat)
- Fes una llista amb cada un dels productes, al costat posa-hi la quantitat que indica l’envàs i finalment la quantitat expressada en litres (una llista com la que he fet jo). Per saber com canviar de mil·lilitres a litres ves a la pàgina Volums i capacitats i busca el títol Unitats volum i capacitat més habituals.
- Fes la llista en un document de text, si pots incrusta-hi una foto dels productes que has fet servir i envia-m’ho.
Aquí has d’aprendre
- expressar la capacitat amb els símbols de les dues de les unitats més utilitzades.
- expressar en litres una quantitat expressada en mil·lilitres .
- investigar amb els números dividits per desenes, centenes, milers, ….
- presentar una activitat ja sigui a mà o en un text de word.