1.disseny i il·lustració

En aquesta pàgina hi hauran les activitats relacionades amb el disseny i la il·lustració. Més endavant podrien crear-s’hi diverses subpàgines.

També s’hi mostraran aquells treballs que poden ser de interès per als alumnes.

Disseny d’una caràtula de cd

cd 1modul1-cd12                                                                     cd2    modul1-cd2

Comentari del disseny de la caràtola

Aquesta caràtula està creada per un Cd on s’hi recollirà les actuacions de la festa de Sta Cecília d’aquest any celebrada a l’institut . Principalment ha de comunicar festa i diversió tot fent  i escoltant música.

He partit d’una clau de sol, principi de la música escrita.

A partir de les claus de sol posades simètricament he obtingut la base del(s) personatge(s). Cadascú de nosaltres (Cd1)  o tots plegats (Cd2) participem de la festa musical. Els ulls personifiquen ja les dues claus d’una manera divertida. La boca, més realista, està cantant, una de les activitats rellevants de la festa. Hi caben estils ben diferents. Un Cd rodó fa la forma de la cara, és el Cd que muntarem i també la font d’ on moltes vegades escoltem música.

Els colors havien de ser contrastats i no massa freds i força saturats per expressar alegria i diversió, però matisats, no primaris que evoquen més el joc, i així evoquen més les sensacions tant diverses de la música.  El groc lluminós dóna calidesa i jovialitat a la imatge. El verd-blau  li contrasta. Només el vermell de la boca ens crida l’atenció: tots cantem. El negre pur de les claus de sol ens evoquen la música sense distorsions, tal com és.

En el fons hi ha una marca d’aigua de partitures ondulants. D’aquesta manera es dóna dinamisme i moviment a la imatge reforçant el missatge : és la festa de la música, està en l’ambient.

En els dos Cd la composició és simètrica donant una sensació d’ordre dins la diversió. Són composicions ben equilibrades.

El que varia més entre una proposta i l’altra és la relació text i imatge.

En el Cd1 hi ha un sol element central. Dóna un missatge més contundent. Les lletres estan posades radialment i molt grosses i sembla que el personatge cridi el nom de la festa. He fet la lletra en minúscules per tenir més desigualtats d’alçada i reforçar aquest crit. A la part inferior, de manera més neutra hi ha el nom de l’institut.

En el Cd2 hi ha cinc cares agrupades, fa referència a grup de gent on ens podem identificar tots cantant. Les lletres a la part inferior tanquen el grup com una pancarta, per això estan corbades.

La lectura de les dues propostes és de dalt a baix . Text – imatge – text en el Cd1 i Imatge – text  en el Cd2. És una lectura fàcil, clara i quasi d’un sol cop.

programació de l’activitat