creació de narracions audiovisuals

Com és el nostre institut

Realització d’un documental sobre l’institut. Es podria passar ala jornada de portes obertes, però voldria que no fos propagandístic, sinó més aviat com veuen els alumnes el seu institut.

L’activitat la faria en el grup de 4t d’ESO

1.El plantejament general el faríem entre tots i decidir, després d’una pluja d’idees, quins aspectes hi haurien de sortir: instal·lacions, professors, alumnes, conserges, equip directiu, gimnàs, menjador, pati…..???? i com exposar-ho. Podria ser:

Opció1: cada espai amb algú vinculat : profe, alumne, conserge..

Opció 2:  espais, professors, alumnes, no docents, activitats…

Em poden sorprendre amb altres plantejaments.

Cada grup de tres, seria el responsable d’un d’aquests aspectes i treballaria per separat. Cada grup pensa com es pot enfocar el seu tema: narrador en off o que es vegi? Amb petita/es entrevista/es o no?.petit esquetx narratiu….

Posaríem  en comú com ho enfocaria cada grup per unificar-ho si cal.

Entre tots decidirem aquestes i d’altes qüestions que sorgiran:Caldrà un únic narrador, o cada grup el seu? Nosaltres volem sortir-hi? Ha de tenir un caire seriós o desenfadat? Sempre hem de recordar que l’objectiu és ensenyar el seu institut des del seu punt de vista. També se li pot buscar un altre títol.

2. Una mica de teoria sobre com s’elabora una gravació: Power Point o dossier per anar-ho explicant i després ells ho poden tenir per consultar. (doc1)

tipus de plans i d’angles

guió literari i guió tècnic

equip audiovisual

muntatge

(doc1) tria i buidatge del material que ens han donat en aquest curs

3. Repartiment de tasques de cada grup: guió, scrip, so, text (si hi ha entrevistes), càmera i muntatge.

Hi ha un responsable, però la tasca es pot fer entre tots.

4. Confecció del guió tècnic de cada grup (doc2)

5. Gravació per grups dins l’ institut. (doc3)per la feina de script.

6. Muntatge: primer per grups, després en comú.

7. Visionat en comú.