lectura de fotografies

doble mirada

Aquesta activitat la plantejo a l’optativa de 4t d’ESO amb 24 alumnes.

Partim de que la fotografia ens permet mirar la realitat no només d’una manera descriptiva. Sempre hi ha una intenció i moltes vegades li dona un doble sentit.

Proposo la lectura d’algunes fotografies que podem mirar de dues maneres. A més del seu sentit literal poden ser imatges abstractes i/o com a expressió de sentiments, emocions, idees… tot i que el què hi veiem no hi tingui gaire què veure. M’interessa que fassin qualsevol observació de la realitat que pugui tenir una segona mirada. És una mica com trobar poesia visual al carrer…i m’agradaria que els alumnes siguessin  capaços de fer aquesta “doble mirada” tant quan “llegeixen” imatges com quan les han de fer. Per això “proposo la lectura d’algunes fotografies que podem mirar de dues maneres”

[slideshare id=7320692&doc=doblemirada-110319200809-phpapp02]

Fem el passe d’imatges. Han de respondre individualment i per escrit quatre preguntes . Seguidament oralment fem una posta en comú:

Què hi ha representat?

Què ens suggereix

Què és el que fa que ens transmeti això?

Quin podria seria el títol de la doble  mirada?

Després proposo als alumnes de fer “una doble mirada” per l’institut fent ells mateixos les fotografies.

[slideshare id=7320862&doc=treballsdoblemirada-110319210203-phpapp02]