2a SESSIÓ STAC. NOVEMBRE 2009
Canvis en els seminaris.
Volem tenir una INTRAWEB i/o espai Moodle al nostre centre. Què cal fer?
Per crear una intraweb el primer que cal fer és demanar un espai a Agora.
Els serveis Àgora només estàn disponibles pels centres docents i serveis educatius de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l’alta a cap servei a nivell personal.
Qualsevol centre educatiu amb identificador de la XTEC pot demanar l’alta a qualsevol dels serveis que inclou el projecte Àgora (Moodle i Intranet de centre) des de la pàgina d’alta serveis Àgora. Per poder-ho fer el centre ha de disposar de nom propi. En cas que no sigui així es pot demanar des d’aquesta pàgina d’Atenció a l’usuari/ària de la XTEC
( Condicions d’ús de l’espai agora: http://agora.xtec.cat/acces/condicions.php )
———————————————————————
Un cop feta la sol·licitud t’ enviaran un correu amb l’adreça de la intraweb (i/o l’espai moodle) i amb la maqueta instal·lada.
Llavors només et cal entrar (et donen un administrador i una contrasenya) i pots donar-te d’alta com administrador tu mateix o qui vulguis. No solen trigar molt a donar-la.
Per administrar la intraweb no és complicat, s’assembla bastant als blocs. Hi ha una mica de feineta d’anar introduint els usuaris, de crear agendes, espais de reserva,…
Un cop donats d’alta els mestres, ells també tenen accés a fer i pujar coses, tot i que l’administrador a ho ha d’autoritzar moltes vegades.
En aquesta adreça hi trobaràs ajuts http://agora.xtec.cat/moodle/moodle/mod/glossary/view.php?id=461
Manual: http://phobos.xtec.cat/suport/doku.php?id=matidoc:jt093:inici
Els principals continguts d’aquesta segona sessió són al bloc del rebostdigital del CRP del Segrià.
Alguns dels continguts destacats per treballar aquesta sessió són:
Pla TAC. Materials interessantíssims sobre competència digital que ens poden anar bé per entendre i resituar què entenem per competència digital. La competència digital en cinc grans dimensions: A l’espai del Boris Mir.
Recursos per a les àrees
Eduwiki
És un projecte que té com a objectiu crear coneixement compartit entre alumnat de Primària i Secundària de les diferents escoles i instituts de Catalunya, biblioteques, casals…. a través, com el seu nom ja indica, d’una wiki.
Viquiatles
Projecte que té com a objectiu crear coneixement compartit entre l’alumnat de Primària i de Secundària de les escoles i instituts de Catalunya, biblioteques, casals…. a través de continguts publicats a l’eduwiki i de mapes realitzats amb Google Maps.
Google Street View ya ha arribat a les terres de Lleida
Aquesta aplicació de Google permet ara que qualsevol internauta pugui fer un passeig virtual per la capital del Segrià i per alguns dels carrers principals ( sobretot carreteres) dels pobles i ciutats de les terres de Ponent.
Amb aquesta aplicació, associada a google maps, els nostres alumnes poden fer viatges virtuals per les principals ciutats, carreteres i llocs d’interés del món.
Com s’ha pogut filmar tot això ? google street view lleida
Més informació: http://www.google.es/help/maps/streetview/
Vídeo : http://www.youtube.com/watch?v=kt6xNRj9hbc
Mou el ninotet taronja i volta per tot el món !
Fotopèdia: Gran enciclopèdia gràfica. Amb excel.lents fotos que ens acosten a qualsevol punt del món. Pot resultar un bon recurs per il.lustrar les nostres explicacions a classe.
Biblioteca Escolar Digital. Desenvolupada pel CITA (Centro internacional de tecnologías abanzadas). És un arxiu virtual de recursos educatius digitals profusament comentats, tant des d’un punt de vista de la se va qualitat tècnica com de les seves possibilitats didàctiques.
Actualització tecnològica
Fontex Pàgina amb un munt de fonts de lletres. Fàcils de buscar i de descarregar.
Free Banner Maker és una interessant eina que et permet crear banners d’una manera senzilla i ràpida. No cal donar-se d’alta com a usuari/a del lloc. Es pot personalitzar el propi banner utilitzant gran quantitat de funcions i possibilitats. Un cop creat, es pot descarregar en format jpg, png, gif, o bé enllaçar-lo directament a la pròpia pàgina.
Deixa un comentari