DANSA:La Bolangera

La Bolangera és una dansa, probablement d’origen francès, ballada per molts esbarts dansaires. El nom prové, segurament, de la paraula “boulangère”, nom també d’una dansa en ball rodó que es ballava a França.
Les bolangeres sempre tenen una mateixa estructura, una estructura binària, la frase A (que sempre es fa en rotllana, una de les característiques de les bolangeres) i la frase B que sempre varia.
El dimecres vinent els nens i nenes de CI aniran a l’auditori a escoltar i gaudir d’una audició de música tradicional. Una de les danses que escoltarem serà una bolangera i per aquest motiu els nens i nenes de 5è n’hem preparat una, perquè en puguin veure una en directe.
Així és com ens ha sortit.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XpqphA7Ilco[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Tpeq3Pcm0a8[/youtube]

AUDICIÓ: L’orquestra simfònica

Aquesta setmana passada, els nenes i nenes de 5è ens n’hem anat a l’Auditori de Lleida “Enric Granados” per a veure i escoltar una audició, Audició pensada per a aprendre tot allò que cal saber sobre l’orquestra simfònica.

LES NOSTRES IMPRESSIONS:

Molt bonica. Original. Decepció. Curta. Divertida. Impressionant. Bons intèrprets per a ser tan joves. Sorprenent.

QUÈ ENS HA APORTAT DE NOU L’AUDICIÓ:

Aprendre la col·locació de l’orquestra. A fer macarrons a la planxa. Eternitat. No copiar les preguntes. Vergonya. Aborriment. Desil·lusió. Alegria. Escoltar certs instruments en directe.

RECULL DE FOTOS: