infermeria dels pintors

Només vull desitjar un bon cap de setmana als 11 pintors que estan malalts. Us hem trobat molt a faltar i espero que el dilluns ens puguem retrobar tots plegats! Ànims i recupereu-vos que dimarts anem d’excursió i no ens podeu fallar!

De debò un petó i una abraçada ben forta per tots i totes!

BOMBOLLES DE COLORS

Avui ens ha vingut a veure la Conchi i el Mikel i sabeu que? ens ha ensenyat a pintar amb bombolles! hem sortit al pati i hem fet bombolles que en caure al paper oooooh! pintaven!

Ens ho hem passat super bé!

Després hem provat a barrejar colors i em aprés que amb el groc i el blau surt el verd!

Amb canyes hem bufat en bols amb l’aigua de colors i ens han sortit muntanyes i muntanyes de bombolles i amb l’aigua que anava caient hem pintat el paper.

Evidentment hem gastat molta energia amb tota aquesta activitat, però la Conchi, que pensa en tot, ens ha portat un pa de pessic boníssim amb una mica de xocolata per recuperar forces. MMMMM ens hem llepat els dits!

Mireu, mireu les fotos de la sessió!

L’ARMARI DEL PINTOR

El museu Abelló (on anirem d’excursió el proper dimarts) ens ha cedit en préstec un armari. Al principi no sabíem que era, ens ho hem estat mirant i hem anat dient que podia ser (una pissarra, una caixa, …)

De ABELLÓ

Després poc a poc l’hem anat destapant fins que ….

De ABELLÓ

ÉS UN ARMARI! I OH! SORPRESA! algú des de dins ens deia coses, però… només ho sentia l’Abigaïl, com han dit els pintors “clar, perquè té vergonya”, doncs si! aquest personatge és molt vergonyós i ens ha deixat un vídeo.

De ABELLÓ

Era el ratolí del senyor Abelló! Ens ha presentat un pintor Joan Abelló i ens ha explicat que dins l’armari podíem trobar les seves col·leccions i altres coses que poc a poc anirem descobrint.

De ABELLÓ

on viuen els monstres?

Un treball d’imaginació! Els he llegit un conte que ens ha deixat la Marta dels núvols sense ensenyar cap imatge, ni tan sols la tapa!

En acabar, a la rotllana, cada nen/a amb els ulls tancats s’ha imaginat el seu monstre! l’hem explicat als companys/es … “amb unes dents llargues”, “amb la panxa rodoneta”, “tot verd”, …

Finalment hem dibuixat el nostre monstre! això si, en el full ja hi havia els ulls! això ens ha posat les coses més difícils, però ostres mireu quins monstres!

De monstres
De monstres

RACÓ D’INFORMÀTICA

Aquesta setmana hem presentat un nou programa per fer dibuixos i pintar, es diu tuxpaint i ens està agradant molt!

mireu quines obres d’art!

De informatica

De informatica

 

 

 

 

 

A més de tant en tant ens agrada escoltar contes de webs com “una mà de contes” i ho fem de tres en tres gràcies a un lladre d’auriculars.

De informatica

També ens agrada molt mirar-nos el bloc i tot sovint pengem junts els articles, ells hem diuen el que he de posar i com volen que us ho expliquem.

El que més els agrada de tot és llegir els comentaris que feu les famílies des de casa, això els fa venir ganes de mirar-se’l cada dia per si de cas algú ens ha dit alguna cosa!

De informatica

plaça Calissó

Aquesta tarda hem anat a jugar a la plaça Calissó i ens ho hem passat molt bé!

MOLTES GRÀCIES A LA MAITE I A LA CONCHI PER ACOMPANYAR-NOS!!!! 😀

 

Aprofito aquest espai per felicitar a la família Serra (Xavi) que ja en són un més! una abraçada ben forta!

LA FLAUTA MÀGICA

Hem fet l’audició del fragment “duet de Papageno i Papagena” de l’obra la flauta mágica de W. A. Mozart.

Primer hem escoltat l’obra sense explicar res, hem fet una escolta atenta i quan ha acabat hem conversat sobre que ens ha fet pensar aquesta obra, que imaginàvem que passava i/o quins personatges creiem que hi apareixien …

Carles: una gallina

Natalia: un senyor

Martina: una senyora

Guim: un senyor i una senyora cantant

Abi: i que podrien estar cantant?

Guim: una cançó d’alguna gallina

Aina: un senyor i una senyora cridant cantant.

Natalia: una cançó

Abi: què us imagineu que explica la cançó?

Lua: l’arc de Sant Martí

Guim: pot ser una cançó de que els nens mirin l’arc de sant Martí

Laura: també podrien cantar una cançó de bombers

Mario: podrien estar cantant una cançó de pirates

Judit C.: o una cançó de princeses

Martina: no! Les de princeses no són així

A la tarda hem tornat a escoltar la cançó  i he parlat sobre quin títol li podríem posar …

Lua: l’aneguet lleig

Roger: Joan Miró

Hugo: Titus, jo tinc un gos que també es diu així

Aitana: Hello Kitty

Laura: Hanna Montana

Abi: perquè li diries així?

Laura: perquè s’assembla al ball de la Hanna Montana.

Alex: Pintors perquè m’agrada

Guim: Paul Klee perquè m’agrada aquest nom

Judit C.: de “Hello”

Gerard: “…………………….” perquè m’agrada una mica

  mozart

 

N’hem seguit parlant una estona, hem vist quina cara feia el senyor Mozart i la Judit R. Ens ha dit que s’assemblava a Vivaldi!

Mentre escoltàvem la música un tercer cop hem anat fent el dibuix de la història que ens imaginàvem …

 

I finalment alguns nens/es ens han ensenyat els seus dibuixos i ens els han explicat, ostres! Les històries eren ben diferents: un senyor i una senyora ballant i cantant a casa, una princesa i un príncep cantant en un castell, una princesa i un príncep que s’estan casant, un senyor i una senyora que canten en un circ …

 imgp69722

És impressionant com amb una mateixa música podem arribar a imaginar coses tan diferents, aquesta és la riquesa que ens fa avançar i seguir aprenent!

Al dia següent hem vist a l’ordinador de classe gràcies al you tube el fragment de Papageno i papagena de la petita flauta màgica.

Aquí teniu el link per copiar a la barra del vostre explorador: http://www.youtube.com/watch?v=hY4c5lx0_W8

UNA VISITA ESPECIAL!

Aquest matí ens ha visitat la Txell i la Mariona (tieta i mare de l’Aina) ja que resulta que la Txell sap força cosa sobre el tema dels pintors i ha vingut a ensenyar-nos una nova tècnica de pintar.
Primer hem pintat un full tot groc (amb ceres), després l’hem escampat amb el dit. El següent pas ha estat pintar amb altres colors al damunt: blau, vermell i rosa i també els hem barrejat amb els dits, això ens ha costat una mica, però ens hem concentrat molt i ens hem ensortit. Finalment amb un escura dents hem fet el nostre dibuix i ens han quedat molt xulos!
Moltes gràcies a la Txell i a la Mariona per fer-nos passar tan bona estona! torneu quan vulgueu!!!
clikeu a la foto per veure com ha anat la sessió!

Txell – Mariona

PSICOMOTRICITAT!!!

MAMES I PAPES US EXPLIQUEM COM FEM LA “PSICO”:

 

NATALIA: “POSANSA” ELS MITJONS

GUIM:DESPRÉS CONTEM FINS A TRES PER COMENÇAR

NATALIA: PER TIRAR LA MURALLA

ALEX: TIREM LA MURALLA

LUA: JUGUEM A PARES I A MARES, I “BEBITOS”; A PRINCESES; A “PRINCESITES” I PRÍNCEPS

AINA: JUGUEM  AMB TOTES LES JOGUINES

GUIM: HI HA DISFRESSES

HUGO: DES DE LA TAULA ENS TIREM A BAIX A LA “COLXONETA”

ROGER: JUGUEM AMB ELS MATALASSOS

ARIADNA: JUGUEM AMB LES DISFRESSES

ROGER: JUGUEM A SUPER HEROIS

MARIO: JUGUEM A TOT LO QUE HEM JUGAT AVUI

ABI: QUE ES EL QUE MÉS US HA AGRADAT DE TOT?

XAVI:JUGAR A LA DISFRESSA DE COCODRIL

NATALIA: SALTAR

MAX: A MI TAMBIÉN

IRINA: SALTAR

ARIADNA: JUGAR A PARES I MARES AMB LA LUA

AITANA: JUGAR A PRINCESES AMB EL CARLES

ALBA: SALTAR

ABI: QUAN HEM ACABAT DE JUGAR…

LUA: HEM RECOLLIT

MARIO: DE UNA EN UNA

GUIM: PRIMER LES PECES

LUA: DESPRÉS ELS MATALASSOS

GUIM: DESPRÉS LES PILOTES

NATALIA: PREGUNTEM A QUE HEM JUGAT

MARIO: FENT UNA ROTLLANA

ARIADNA: ENS POSEM LES SABATES

LUA: HEM SORTIT FORA

MARIO: ABANS DE POSAR-NOS LES SABATES ENS TRAIEM ELS MITJONS DE PSICO

 

 

MIREU LES FOTOS DE LA SESSIÓ CLICANT SOBRE LA FOTO!!!

 

 

 

 

mes psico

ESCOLTEU COM EXPLIQUEM A QUÈ HEM ESTAT JUGANT!

De mes psico