Notes de mates

Hola, xicots!

Avui, el Jordi us ha donat les últimes notes parcials del trimestre: les de l’examen de matemàtiques que vau fer l’últim dia. Apa, ensenyeu-les als pares, que ja deuen estar impacient per veure-les.

Maria Curiosa.



Notes d’anglès

Nois,

Avui us han donat les notes de l’examen d’anglès de vocabulari que vau fer ahir. Au, ensenyeu-les als pares, eh…?

Maria Curiosa.



Notes de català!

Hola nois i noies!

Ja us han donat les notes de l’examen de català que vau fer ahir. Les de gramàtica, molt bé, però les de vocabulari, fluixetes, oi? Potser hauríeu d’haver estudiat un pèl més…? Alguns, molt bé, però altres… En fi, tornareu a tenir la vostra oportunitat en el pròxim examen, ja dins del segon trimestre. Ànims!

Maria Curiosa.



Notes de medi!

Hola, nois!

Avui dilluns us han donat les notes de medi de l’examen que vau fer divendres. Han anat molt bé, oi? Ha suspès molt poqueta gent. El que pasa és que les notes, en general, no han estat gaire altes. Potser us hi heu d’afanyar més a l’hora de fer l’examen…

Apa, felicitats a tots el qui han aprovat, que sou molts, i als qui no, ànims per a continuar intentant-ho.

Maria Curiosa.



Examen de mates

Hola, nois!

Ara, mates…! Examen dels temes 3 i 4. Serà divendres de la setmana que ve i els continguts que poden sortir, els trobareu a la pàgina de mates d’aquest mateix blog.

Au, va, que ja s’acosten les vacances de Nadal…!

Maria Curiosa.



Examen d’anglès

Hola, nois!

Dimecres vinent teniu un bonic examen d’anglès: el del vocabulari del tema 2.

Tal com us ha recordat el Jordi avui mateix, hi haurà dues preguntes: a la primera, se us preguntaran 24 paraules del vocabulari 2, que heu anotat avui (i que podeu consultar a la pàgina corresponent d’aquest mateix blog) i, a la segona, 24 paraules més del vocabulari bàsic que el Jordi us va donar a l’inici del curs en unes fotocòpies.

Apa, aneu a estudiar, que es fa tard…!



Examen de català

Estimats,

Ja us ha dit el Jordi que dimarts de la setmana que ve tindreu l’examen de català, que constarà de dues parts: una de gramàtica, en què caldrà saber localitzar i caracteritzar determinants i una altra de vocabulari amb tres preguntes, una de les quals serà sobre les expressions apreses amb les activitats d’incorreccions núm. 3 i 4, una altra sobre les paraules apreses en els vocabularis 3 i 4, que teniu apuntades i que, per si de cas, també trobareu a la pàgina de català d’aquest mateix blog, i una altra pregunta en la qual haureu d’escollir una paraula d’entre tres de proposades. Us recordo que, per a resoldre aquesta última, no cal estudiar res. Per a les altres, sí, eh…?

En fi, que us vagi molt bé, però estudieu de valent. I apreneu les paraules sense faltes, que ja sabeu que si en feu, el Jordi us les compta només com a mig encert.

Maria Curiosa.



Examen de medi!

Hola, nois!

Ja ho veieu: divendres de la setmana que ve, examen del tema 4 de coneixement del medi natural. El dels animalets…! No us oblideu d’anar lliurant al Jordi el full d’estudi, com a data límit, el mateix dia de l’examen. Sort!

Maria Curiosa.



Notes d’anglès

Ui, ui, ui…! Això sí que no ha anat gaire bé…! Us han donat les notes de l’examen d’anglès d’avui i són moooolt baixetes, oi…? Doncs, mira: haureu de plantejar-vos què ha passat, eh…? I actuar-hi en conseqüència…

De tota manera, no us hi amoïneu, que el Jordi ja us hi ajudarà. Ja ho veureu… Ara, això, sí: us ho heu d’agafar amb un ànim diferent, eh…?

Au, va que divendres ho comentareu a classe i el Jordi us donarà solucions…

Estic una mica enfadada, eh…?

Maria Curiosa.



Notes de medi!

Avui, us han donat les notes de l’examen de medi que vau fer ahir.

M’ha dit el Jordi que heu aprovat la immensa majoria. Molt bé! I, tot i que les qualificacions no són tan altes com en els altres dos exàmens perquè el tema era bastant més difícil, és un èxit rotund.

Felicitats, Investigadors! I els que no heu arribat al cinc, animeu-vos i procureu que no us torni a passar.

Maria Curiosa.



A estudiar anglès!

Nois i noies,

Ja sabeu des de fa dies que dimecres teniu un examen de fer frases en anglès, oi? I també deveu saber que el Jordi no us deixarà tenir les fórmules mentre feu l’examen. Per tant, ja sabeu què toca fer…! Seran frases de Present Simple amb qualsevol verb i frases dels verbs to be, to have i can. 

Ah, i no us oblideu que, amb les fórmules no n’hi ha prou! Que com més vocabulari sapigueu, més possibilitats teniu, perquè, si no teniu paraules, amb què fareu les frases…?

Apa, a estudiar…!

Maria Curiosa.



Examen de medi

El dia 7 de novembre, hi ha l’examen de medi del tema 3 de naturals. No us oblideu també de presentar, com a data límit, aquest mateix dia, el full d’estudi corresponent. I si voleu presentar-lo abans, encara millor.

Au, va, passa a estudiar que ja fas tard…!

Maria Curiosa.



Notes de català!

Hola, nois!

Avui, el Jordi us ha donat les notes de català. Eren dos exàmens: un de vocabulari, que ha sortit una pèl fluixet perquè n’hi ha que haurien hagut d’estudiar una mica més, i el de gramàtica, que ha sortit millor perquè gairebé no calia estudiar. Ai, ai, ai, aquestes mandres…!

Va, a veure si ho arreglem amb la pròxima nota…!

Maria Curiosa.



Ja tenim Conseller d’Infants!

Ei, món!

Avui hem fet les eleccions a Conseller d’Infants de la Garriga i ha sortit escollit el nostre company Rocco. Felicitats, Rocco! T’ho has guanyat.

En segon lloc, han quedat, empatats a vots la Martina i el Guillem. Felicitats també! De moment, es queden sense càrrec, però si calgués, en algun moment, fer una substitució, un dels dos seria l’escollit.

En fi, felicitem tots els candidats per la seva voluntat de participació i per haver acceptat tan bé el resultat de la votació.

Una jornada bonica i l’inici d’un període en què, finalment, la veu de la nostra classe serà escoltada per les autoritats municipals. Avui estic contenta.

Maria Curiosa.

 



Examen de català a la vista…!

Sí, amics, sí… Dimarts vinent, ja us va dir el Jordi, fa dies, que teniu l’examen de català de gramàtica i de vocabulari dels temes 1 i 2.

De gramàtica, ja sabeu que hi entra tot el que hem après sobre el nom i, de vocabulari, podeu consultar la pàgina de català i allà us he deixat una explicació de com serà l’examen.

Au, va, a estudiar, que ja feu tard…!

Maria Curiosa.



Notes d’anglès

Hola nois!

Avui us han fet un examen de vocabulari d’anglès i, a la tarda, el Jordi ja us ha donat les notes. Fluixetes de veritat, eh…? Em sembla que hi heu de posar una mica més de part vostra en la majoria dels casos. No pas en tots, però sí, en molts casos. A veure què feu en el proper examen…!

Maria Curiosa.



El Consell d’Infants de la Garriga

Hola, nois!

Expliqueu als pares que aquest matí ha vingut a l’escola personal de l’Ajuntament per informar-nos que un membre de la nostra classe hauria de ser nomenat Conseller d’Infants per a representar 5è B del Giroi.

El Consell d’Infants és un òrgan de participació de què disposen els nens i nenes de la Garriga per a fer arribar la seva veu al Govern municipal i, alhora, és una eina d’un gran poder educatiu cívic i social.

Naturalment, els que s’hi presentin com a candidats necessitaran l’autorització d’un responsable familiar i comprometre’s a assistir a les reunions ques es faran cada primer dimarts de mes.

Apa, comenteu-ho als pares i parleu-ne. Au, va…!

Maria Curiosa.



Notes de mates

Hola, amics!

Benvinguts de les vostres colònies! Han estat guapes de veritat, oi que sí…? Diu el Jordi que li sap molt de greu haver-se-les perdut, però que ho ha d’acceptar… Què hi vols fer…?

De tota manera, m’ha dit que avui us ha donat les notes de l’examen de mates i diu que no han anat malament del tot, tret dels problemes, que n’hi ha molts que no us n’heu acabat de sortir no pas perquè no sapiguéssiu fer-los, sinó perquè no us els vau llegir bé i us va faltar una mica de concentració. Llàstima perquè diu el Jordi que en sabeu més del que heu demostrat saber…! Vejam si en el pròxim…

Maria Curiosa.



Colònies potser una mica aigualides…

Nois, noies, pares i mares,

No fa gaire bona cara, no, el cel… Ja podeu pensar que, en un moment o altre, ens dutxarem sense voler. Per tant, ja podeu preparar robeta impermeable i també algun jerseiot d’aquests gruixuts tan incòmodes perquè potser cap al vespre farà frescota de veritat. Mireu que jo en sé molt de coses científiques, eh…? I aquest temps que fa té males intencions…

Maria Curiosa.



Notes de medi!

Hola, nois!

El Jordi ja us ha donat les notes de l’examen de medi d’ahir. M’ha dit que, en general, són bones, tot i que una mica més baixes, en algun cas, que les de l’examen anterior. Ai, ai, ai…! Bé, de tota manera, no us amoïneu que encara falten moltes notes i, si no us n’heu sortit aquest cop, segur que podreu recuperar-vos…! Ànims i coratge!

I demà passat, de colònies, eh…? Remulladetes, segurament, però de colònies…!

Maria Curiosa.



Ara, examen d’anglès…!

Sí, nois. El dia 19. Dimecres de la setmana vinent, teniu un examen de les paraules del vocabulari 1 d’anglès que heu anat anotant, a classe, al llarg del tema. Per si us en falta alguna paraula, us l’he penjat a la pàgina d’anglès.

No oblideu, a més, que el Jordi us va dir que també us havíeu d’anar estudiant, ja des del primer dia de curs, el vocabulari que us va donar al començament de paraules que ja hauríeu de saber d’altres anys.

Apa, poseu-vos-hi tan bon punt torneu de colònies, que la cosa no està per a bromes.

Maria Curiosa.



Examen de mates!

Ho veieu, com no para, el Jordi…? Ara, dimarts, examen de mates. Temes 1 i 2. Sort que tampoc no hi ha gaire teca i que la que hi ha no és gaire difícil… Això sí: les divisions, eh…?

Si mireu la pàgina de matemàtiques, veureu la llista dels continguts que entren en l’examen.

Apa, eixerits, que les colònies són a tocar…!

Maria Curiosa.



Examen de medi!

Hola, simpàtics!

El Jordi no para, oi…? Us ha caigut un altre examen de medi per a dilluns! Doncs, mira, ja ho sabeu… Toca posar-s’hi un altre cop, que això és el cicle superior, nois, i aquí, anem a mil!

Vinga, va, que tampoc no és gaire difícil: és el tema 2, el que parla dels éssers vius i les cèl·lules.

I estudieu, eh…? Vejam si manteniu la nota tan guapa que vau treure la majoria…!  I els que no la van treure tan guapa, a veure si us l’apugeu…!

Apa, sort…!

Maria Curiosa.



Notes de medi!

Hola, nois i noies!

Avui, el Jordi us ha donat les notes de l’examen de medi que vau fer ahir. Com ha anat…?

Au, ensenyeu les notes als pares. Tant si són bones com si no, eh…?

Maria Curiosa.



Benvinguts al blog de 5è B de l’Escola Giroi de la Garriga

20160919_103419

Maria CuriosaHola, amics!

Em dic Maria Curiosa i sóc una noia una mica especial. Sabeu per què? Perquè jo no vaig néixer. He existit sempre i ara tinc… bufff…! No sé quants milers o milions d’anys. I, a més, sóc científica! Em dedico a la investigació i m’ho passo d’allò més bé ficant el nas en tots els experiments que se’m posen al davant.

I ara resulta que he trobat aquest grupet de nois i noies tan simpàtics que surten aquí al damunt i els vull ajudar durant tot el curs. Per això, el Jordi, que és el seu profe, m’ha demanat que sigui jo qui escrigui al blog perquè ell diu que té tanta feina…! A mi -què voleu que us digui…?-, em fa l’efecte que el que passa és que és una mica mandrós, la veritat…

De tota manera, em ve molt de gust fer-ho i estar amb vosaltres tot aquest any. Ep, i no només amb vosaltres, eh…? Sinó també amb totes les persones que vulguin visitar el nostre blog, que s’adreça, bàsicament, als alumnes de 5è B i a tot aquell que s’hi vulgui acostar: pares, mares, germans, germanes, avis, àvies, oncles, tietes, canaris, gossos, gats, hàmsters i tota mena de bestioles que convisquin a casa.

Així que ja podeu dir-los que s’espavilin i entrin a visitar-nos almenys un cop al dia, que no se’n penediran.



Examen de medi!

Hola, nois!

Ja sabeu que fa uns quants dies, el Jordi us va dir que dilluns dia 26 hi hauria un examen de medi. És el del tema 1 de naturals, que va de la salut, la nutrició i els hàbits saludables.

Així és que ja ho sabeu, eh…? A estudiar de valent!

Maria Curiosa.