Matemàtiques en família

Fa quasi un any vàrem començar a redactar un seguit de “consells” o “idees” que poguessin ser útils a les famílies per a recolzar l’educació matemàtica dels seus fills i filles. Hi hem anat donant moltes voltes en la redacció i també en associar-hi imatges que fossin suggeridores. Finalment, amb la col·laboració (pel que fa a les imatges) d’una alumna de la Facultat de Matemàtiques que es dedica quasi professionalment a la fotografia artística, Xisca Sorell, hem enllestit una presentació power-point que combina textos i imatges. Tan de bo sigui útil per a les famílies. Us comvidem a…

Mirar-la…

Difondre-la…

Suggerir-nos millores…

Donar-nos idees sobre àmbits on es podria presentar…

No cal dir que, si us agrada, podeu adaptar-la com volgueu a les vostres àrees respectives.

Si ho voleu veure tan sols heu de clicar aquí.

Desitgem que us agradi!

Visites tècniques preparades per aulatec

Tenim dos visites tècniques aquest mes de febrer:

El Coure, un conductor de la història
El 18/2/2009 (5 hores) de 16:00h a 21:00h
Museu del Coure – Fundació La Farga
 

Entorn al Mar: Els nous creuers com a recurs pedagògic.
El 25/2/2009 (5 hores) de 16:00h a 21:00h
Museu Marítim. Drassanes Reials de Barcelona.
Av. de les Drassanes s/n ( Barcelona ) 

Esteu convidats per assistir-hi, si penseu que poden ser útils. 

Podeu veure també els informes de les altres visites tècniques que em realitzat en aquest curs 2008/2009. 

Per veure’ls.

Totes aquestes visites tenen com objectiu oferir nous elements al professorat per millorar la seva pràctica docent,  donant a conèixer recursos didàctics enginyosos i que contribueixen a fomentar vocacions tecnològiques i científiques.Tenim a l’abast al nostre país molts recursos educatius que tenim que donar a conèixer al professorat i que aquest programa de visites tècniques permet fer-ho

tibi2.jpg            tibi1.jpg       

Acta grup bones pràctiques llicències i ARIEs

1. Bones pràctiques

Es constata que tots els CESIRE tenim la difusió de bones pràctiques programada en el notre pla de treball. Es comenta que a la direcció general hi ha una comissió que s’ha encarregat de crear un protocol de detecció, validació i difusió de bones pràcticas. Es confirma aquest protocol i ens fan a mans una còpia del mateix, on sembla que els CESIRES formaran part del grup d’experts que validaran les bones pràctiques.
Hauríem d’aclarir quin és el paper dels CESIRE en tot el procés:
Detecció: creació de protocol, agents que detectaran les experiències.
Trobem que hauríem d’haver participat en el procés des del començament.

Hauríem d’aclarir la nostra participació en aquestes fases: recollida, validació i difusió

Guia d’ús

2. Llicències
Remetem al que vam treballar a la reunió de llicències del 12 de gener
Es comenten les formes de difusió que el CIREL i CREAMAT està donant a les llicències a través de les pàgines web (entrevistes, destacats, enllaços) i de presentacions en diferents actes.

3. ARIE
Remetem a la reunió que es va fer el 26 de gener.

4. Nova estratègia de difusió
Podríem organitzar un Congrés de recerca i innovació educativa no universitària. S’hi presentarien llicències, treballs dels CESIRE, pràctiques
En col·laboració amb ICE, CIRIT, AGAUR …
Inspiració: (CIDUI) http://cidui.upc.edu/
Podria incloure diferents formats: presentació de comunicacions breus, fira d’intercanvi o fira de mostres…

Resum de la primera reunió conjunta dels CESIRES sobre el tema “Recobriment Curricular”

Assistents:

Jordi Regalés per Aulatec

Montse Cabello pel CEDEC

Rosa Maria Tarin pel CEDEC

Josep Rey pel Creamat

Antón Aubanell pel Cremat

Montserrat Torra pel Creamat

Carme Cases pel Cesire de Socials (absent però adscrita al grup)

Acords i pla de treball

Decidim en primer lloc substituir el títol del grup i anomenar-lo grup de “Suport curricular” en lloc de “Recobriment curricular” la raó és que així el camp és més ampli.

Convenim un objectiu per aquest curs:

Compartir les diverses maneres que cada CESIRE té de donar suport al currículum, tot explorant camins d’acció conjunta.

Temporalització:

  • Intercanviar els plantejaments dels diversos CSIRES sobre com donar suport curricular al professorat.

Cada CESIRE farà un text curt, no més d’un full exposant els seus plantejaments sobre el tema. S’intercanviaran els textos via e-mail abans del 20 de febrer i posteriorment, es farà una trobada per redactar un text conjunt que els reculli.

  • A primers de Març, el Cremat convidarà tots els CESIRES a la presentació de l’aplicatiu per a recursos curriculars ARC que ha estat elaborant
    S’aprofitarà la trobada per realitzar, abans, la reunió esmentada en el punt anterior.

Posteriorment, els diversos CESIRES en faran una valoració del punt de vista del possible interès que tingui per ells aquest aplicatiu.

Abans de final de curs, hauríem d’estar preparats per actuar amb una sola veu en una  coordinació dels CESIRES amb la Direcció General d’Educació Bàsica i Batxillerat, si des del SIRE es valora que és oportuna.

El pla de treball del cesire*aulatec

L’actuació del cesire*aulatec es fonamenta sobre quatre pilars, l’assessorament, la innovació, la recerca educativa i la formació. Aquests són els pilars centrals que poden incidir en la millora de la pràctica docent, promoure la innovació i la recerca educativa en l’àmbit de la tecnologia.

Tanmateix, la seva actuació s’orienta a esdevenir un recurs útil i aglutinador de les experiències en l’educació en Tecnologies en el sistema educatiu.

Extracte del pla de treball aulatec

Grup de treball “Llengua a les àrees”

Acta de la reunió del 28 de gener de 2009

04.jpg

Membres del grup:

Mariona Doménech – CDEC
Teresa Pigrau – CDEC
Montserrat Roca – CDEC
Cati Mora – CREAMAT
Francina Martí – CIREL (responsable)

Objectiu (a llarg termini)

Crear un banc de recursos amb eines que desenvolupin les competències comunicatives, per al professorat de totes les àrees.

Accions fins al juny de 2009

1. Fer un esquema de les eines necessàries per desenvolupar la competència lingüística a les àrees. Es farà un esquema des de cada àrea: ciències, matemàtiques i llengua (febrer 2009).

2. Unificar els esquemes i fer-ne una graella de treball (febrer 2009).

3. Focalitzar un aspecte per treballar fins a final de curs (4 de març 2009 – reunió de treball, al CDEC).

Pla de treball del CIREL

logo llengües

El CIREL té com a objectiu principal vincular, de manera bidireccional, la recerca educativa en llengües amb la innovació present a les aules.

Aquest objectiu principal es desplega en els cinc objectius següents:
1. Establir línies de treball que afavoreixin la introducció de canvis per a la millora de l’ensenyament-aprenentatge de llengües.

2. Incentivar i donar suport a la recerca educativa en llengües.

3. Difondre recursos i experiències innovadores que ajudin el professorat a millorar la pràctica docent.

4. Vincular la innovació a l’aula i la recerca, de manera bidireccional.

5. Col·laborar amb institucions que tinguin relació amb l’ensenyament de llengües.

Mapa Objectius

Línies de treball prioritàries

Actuacions AICLE