El programa IndComp és un recurs que han desenvolupat professorat de secundària en el marc d’activitats formatives i compartim de manera gratuïta i amb llicència oberta.
Inicialment concebut com a mera eina de qualificació per Competències Bàsiques, cada cop que s’ha aplicat el programa ha resultat ser una eina molt útil per a provocar el qüestionament, reflexió i canvi metodològic del professorat sobre CCBB a partir de les activitats que el professor ja fa, i a partir de les eines que ja sol usar, com la llibreta de notes.
Tenen un blog del projecte ( https://projecteindcomp. wordpress.com/ ) on hi trobareu:
1) Una secció on descarregar el programa i el manual.
2) un vídeo (2 min) sobre com s’usa i quines aplicacions té en formació del professorat.
3) Una guia-itinerari de 3 sessions de formació a punt per aplicar com a auto-formació d’Equips Docents per a usar IndComp com a incitador a la reflexió metodològica en la programació i avaluació per CCBB.
4) dues referències de publicacions de didàctica on es descriu més a fons les experiències de formació que ha provocat l’ús del programa.
La darrera versió del programa permet també elaborar butlletins amb indicadors per CCBB i per criteris d’avaluació, i s’aplica aquest curs de forma pilot a l’INS Marta Mata, de Montornès del Vallès i a l’INS Granollers, de Granollers, al Vallès Oriental.
Agraïm a Jordi Domènech i tot el grup de treball que comparteixin les tasques que han desenvolupat amb tots nosaltres. Des d’aquí us animem que consulteu el seu blog.