EQUIP FORMADOR:
Equip ICE de la UdL
DESCRIPCIÓ:
Es fomentarà el debat pedagògic al voltant dels canvis metodològics que comporta la
incorporació del concepte de competència en el currículum de la LOE.
El paper del professorat serà el de dinamitzar la discussió envers el paper cabdal que –
necessàriament- han de jugar els professionals de l’educació si volem que l’anhelat canvi
esdevingui una realitat a les aules.
Des de la participació activa en metodologies centrades en l’aprenentatge, l’anàlisi de
propostes educatives reals i la reflexió al voltant de les actituds proactives al canvi; aprendrem a gestionar «sense estridències» les lògiques angoixes associades als moments de canvi.
CONTINGUTS:
· Què implica fer de mestre dels nens i nenes del s.XXI? I què no!
· Les pors i angoixes davant del canvi… o potser no és un canvi tan gran?
· L’esdevenir del com. Metodologies centrades en l’aprenentatge de l’alumnat.
· Programar, planificar, fer estratègies? El canvi de programació és merament burocràtic?