ACTIVITATS FORMATIVES

Servei comunitari per a l’alumnat de Secundària
Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

20/3/2014 – 8/5/2014 (20 hores) de 17:00h a 20:00h
CRP de la Noguera. Balaguer

Persones destinatàries
Professorat dels centres que realitzen el servei comunitari, responsables d’entitats social i d’educació en el lleure, professionals dels serveis educatius responsables de la coordinació dels projectes.

Requisits de certificació .Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

Descripció
Curs ordinari genèric però amb especificacions segons necessitats i interessos de la zona, i adaptant el curs al grau de formació en aprenentatge servei dels assistents.

Objectius
• Conèixer els conceptes bàsics del Servei comunitari, la seva fonamentació i el seu valor educatiu.
• Conèixer les bases necessàries per elaborar una proposta de Servei Comunitari aplicable a la zona.• Vincular el Servei comunitari amb el currículum.
• Fer una aproximació conceptual i metodològica a les activitats d’aprenentatge servei.. Conèixer, analitzar i intercanviar experiències d’aprenentatge servei i familiaritzar-se amb els seus aspectes metodològics.
• Adequar els recursos i les eines per dissenyar i desenvolupar aquest tipus d’activitats a l’especificitat el territori. Concretar el projecte de servei comunitari.

Continguts
• Servei Comunitari- Concepte- Introducció al projecte.- Documentació – Marc legal.- Identificació del valor formatiu de les activitats de servei a la comunitat.• Metodologia Aprenentatge Servei- Coneixements previs sobre el concepte o experiències d’APS.- Introducció al concepte d’APS.- Posada en comú, dubtes i debat.- Què és i què no és aprenentatge servei.- Elaboració de propostes d’activitats a partir de transicions d’altres experiències ja conegudes.- Posada en comú i anàlisi crítica de les propostes.- Metodologia dels projectes amb suport de presentació digital.- Presentació d’experiències en diferents formats (video, revista, presentació digital).- Anàlisi d’experiències d’aprenentatge servei.- Posada en comú.• Vinculacions dels Servei Comunitari en el currículum- Explicació sobre vinculacions curriculars (o aprenenetatges) amb recolzament de presentació digital.- Anàlisi dels aprenentatges i el servei en un projecte concret.- Exercici de vinculació curricular en un projecte conegut o possible en el territori.- Posada en comú i debat.• Tipologia de serveis i xarxa- Explicació sobre el treball en xarxa. Com aprofitar la xarxa en els projectes d’aprenentatge i servei. Tipologia de Serveis i Xarxes.- Anàlisi de xarxes del territori amb les que podem treballar.• Disseny del Servei Comunitari al nostre territori- Inici d’un projecte de Servei Comunitari. Què podem fer?- Necessitats del nostre territori. Sobre què treballar- Amb qui podem comptar? Les xarxes i entitats.- Com posar-se en marxa? Com col•laborar?- Exposició i valoració de les diferents propostes.

Observacions
El curs es durà a terme a partir d’una metodologia participativa i activa amb diversos materials de suport.

revista

6002000506

Jornada d’experiències TAC
2013-2014
Trobada pedagògica. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
4/3/2014 – 4/3/2014 (5 hores) de 15:30h a 20:30h
U Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera
Av. Jaume II, 67 (Campus Universitari Cap Pont) (Lleida)

Inscripció
15/12/2013 – 04/03/2014
Certificació
Per les característiques d’aquesta activitat, no es lliurarà certificat d’assistència

Descripció
En la societat del coneixement, la digitalització comporta canvis a tot el cicle de l’aprenentatge: des de la cerca i el tractament de la informació, a la generació de nou coneixement (personal) fins a la seva transmissió. El docent ha de considerar que, en tant que el coneixement es construeix a partir de la interacció amb l’entorn, les aplicacions digitals participen també, com a agents actius, en aquesta interacció, des de l’ús del corrector ortogràfic, per esmentar una aplicació força coneguda, fins a l’ús de tot tipus de dispositius (del centre, personals, mòbils, etc.). El Xavier Carrera, professor de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, ens parlarà del valor de les tecnologies a l’educació: un referent de futur. A la segona part, es mostraran una sèrie d’experiències TAC que s’estan realitzant als centres de les nostres terres. Aprofitant la aparició dels documents de Competències digitals, hem procurat que totes les competències digitals quedessin representades en alguna d’aquestes propostes d’experiències.

Objectius
– Reflexió sobre els valor de les TAC com a eina pedagògica – Mostra d’experiències TAC

Continguts
15.30 a 15:45 h Acreditació
15:45 a 16:30 h Presentació. Miquel Àngel Cullerés. Director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida. Un Representant de l’ICE de la Universitat de Lleida. Jordi Vicancos, Cap de Servei de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament 16:30 a 17:30 h Conferència a càrrec del Sr. Xavier Carrerra, amb títol “El valor de les tecnologies a l’educació: un referent de futur”
17:30 a 20:30 h: Mostra d’experiències TAC
17:30 a 20:30 h: Mostra d’experiències TAC

Bloc de Primària
Espai: Sala de Videoconferències

ESC Els Planells (Artesa de Segre). Mireia González
“Titanic Project” és un Projecte Interdisciplinari dels alumnes de
Cicle Mitjà. Amb aquest projecte es fa un viatge al passat utilitzant recursos TIC. Nivell: Primària. Cicle Mitjà. (Anglès)

ESC Parc del Saladar (Alcarràs). Georgina Rovira
Treballen una metodologia per racons, amb tablets. Cal destacar la didàctica multimodal és a dir, la metodologia que proposa la
utilització de continguts en diferents suports multimèdia.
Nivell: Cicle Superior

ESC Pau Claris (La Seu d’Urgell). Ester Coma i Lurdes Porta
Implementació de l’ús educatiu dels ipads a educació infantil (apps lectoescriptura, motricitat…) i educació primària (tractament de la informació, selecció d’apps ). Priorització de l’ús del recurs a educació infantil i cicle inicial. Nivell: Infantil i Cicle Inicial

ESC Pràctiques I (Lleida). Josep Maria Seró
Es treballen les matèries de Ciències (2n Cicle de Primària) amb
el suport de moodle, molta activitat audiovisual, i una
metodologia completament oberta i autònoma per part dels alumnes. Nivell: Primària

Bloc de Secundària
Espai: Aula 016

INS Alcarràs. Maria Carme Dadón
Els alumnes de 1r d’ESO treballen per tasques amb l’ajut de
tablets. Fan servir tant els llibres digitals com materials propis integrats en moodle. Nivell: 1r Cicle ESO

INS Josep Vallverdú (Les Borges Blanques). Francesc Solans
Ha posat en marxa un projecte de treball per projectes (AulABP), en les que les TIC fan de medi i context de treball. Nivell: Secundària.

INS Torre Vicens. Laura Farran
Els alumnes confeccionen un Portfoli amb els materials d’alguna
matèria. Alternen diverses eines TAC. Nivell: 2n Cicle ESO

Projecte “Implica’t”. M Mar Lluelles
El Projecte “Implica’t”, amb multitud de activitats TAC de suport, es treballa de forma col·laborativa, fet que afavoreix les relacions interpersonals, millora la motivació de l’alumnat i augmenta el seu
rendiment. Nivell: Secundària

Organització: ST a Lleida

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *