EL MENJADOR DE LA NOSTRA ESCOLA
Durant la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus, els alumnes de Cicle Mitjà hem investigat sobre el procés que se segueix al menjador de la nostra escola per evitar el malbaratament alimentari.
1. Des de l’escola:
– Al matí, les mestres de cada classe demanen quants nens es queden a dinar i entren les dades en un programa informàtic i s’envia al despatx.
– Des del despatx, es passen les dades a la cuina i a l’empresa Vespella perquè sàpiguen el nombre total de nens que dinaran a l’escola.
2. Des del menjador:
– Quan la cuinera sap el nombre de nens que es queden a dinar, ja pot calcular les racions o quantitats necessàries que ha de cuinar de cada plat d’acord amb el menú previst.
– D’aquesta manera, es preparen el àpats segons els nens que hi ha cada dia.
3. Des de l’empresa Vespella:
– L’empresa Vespella porta el control del menjar que compra i que té al magatzem i del que cal subministrar a l’escola en cada moment.
Durant la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus, hem anat seguint tot aquest procés i hem fet les següents actuacions:
- Investigar el procés per evitar el malbaratament alimentari al menjador de l’escola.
- Conscienciar els companys de la importància de no malbaratar els aliments.
- Quantificar el pes total dels aliments que se serveixen en un àpat al menjador de l’escola.
- Quantificar el pes total dels aliments que es llencen o malbaraten després d’un àpat al menjador.
- Reciclar correctament la fracció orgànica obtinguda després de dinar en el compostador de l’escola.
- Elaborar un informe escrit sobre la investigació que hem realitzat i extreure conclusions.
- Exposar la investigació i fer propostes.